Henrikträning

Då vart man med på henrikträning igen efter ett litet uppehåll. Vi började med lite uppvärmning först på mindre fyrkantsspår och  sedan på volt med arbete i trav och galopp. Sedan red vi den gröna linjen: Litet hinder mot nästa litet hinder och sen volt åt höger sedan hoppa samma litet hinder som före volten fast på volt och sedan mot sista mindre hindret. Gick bra de gångerna vi hoppade :) 
Vi hoppade sedan den blåa linjen varannan gång mot den gröna. Då gjorde vi volten åt vänster istället, första gången kunde jag inte få pepsi emellan de två hinderna där men andra gången var jag mer förbered. Sen hoppade vi de gråa och röda linjen från vart håll, då vart diagonala hinderna bommar först och mitten hndret var studs. Sen höjdes bommarna upp och studsen blev en bred oxer. Hoppade totalt kanske 90cm där, och han bara flög över, vilken häst jag har! 
Sedan hoppade vi den gula linjen som var en kombination med 2 galoppsprång i mellan. Jag har haft jätte svårt att länga Peweps galopp utan att han sprungit iväg istället och tagit för sig för mycket, dvs att han hoppar av för tidigt och hoppar stort över små hinder, vilket gör att det blir svårare att styra för mig. Men sista gången i kombinationen fick vi lite trångt till och med så det är roligt att han tar för sig så mycket och inte alls tvekar. Han verkar tycka det är roligt i allafall :) 
Super ponny som vanligt! :) 

Nu ska jag sova, imorgon ska jag rida dressyr på token på specialidrotten, kanske kanske kan mamma filma om inte kameran fryser ihjäl!! 


 


Kommentarer
Postat av: R

Härligt att resan var bra! Har du några bilder du kan visa på bloggen?



Kram

2010-12-02 @ 12:08:21
URL: http://thenightslight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0