Mål 2010

MÅL 2010

·         Få ett bättre, friskare liv
För att få det måste jag ta hand mer om mig själv, äta rätt och motionera mer.

·        Inte sitta vid datan mer än 1 ½ timma per dag
Vill faktiskt inte det. För att kunna göra mer annat.

·         Ut och röra på mej mer, förutom stallet
Bra träning för övriga kroppsdelar och mentalt.

·         Scandinavium
En tradition! Jag och Ellinor ska dit och ägggga stället!

·         Falsterbo
Jag har fått lov att få skjuts av Elli? Något jag aldrig har besökt är Falsterbo, ett mål har faktiskt varit i mitt liv. Så nu ska jag faktiskt försöka uppfylla det målet!

·         Varbergshoppet + att kolla på häst varbergshoppet
Ett grymt skojj tillfälle att tävla! Varbergshoppet är något jag måste göra om! Att kolla på storhäst är för att hejja på såna jag känner och för att träffa mer kompisar!

·         Spendera mycket tid nere i varberg
För att inte mina underbara kompisar och tillbringa mycket tid med dem så att dem inte glömmer av mig!

·         Många utställningar
För att det är så grymt skojj!

·         Många hopptävlingar
För att det är så grymt skojj!

·         Starta någon mer dressyrtävling
För att få upp mina procent, jämföra med vad som var förra gången. Man vill se förändringar

·         Sätta upp mål för Pettson
Om man sätter upp mål, kan man följa något. Försöka kämpa sig mot något man vill. Självklart är det inte säkert att man lyckas, men jag ser det som en lite mer kraft att genomföra det då. Jag hade inga mål för Pettson förra året, ser ni. Det gick det som de gick..

·         Säger jag något måste jag få det gjort
Eftersom jag är så lat, och vill bli bättre på att göra saker i rätt tid. Så ska detta bli mitt mål!

·         Ta hand om mig själv.
För då mår man bättre och man blir friskare!

·         Säger jag att jag ska göra något, ska jag göra det
Ungefär som punkten ” Säger jag något måste jag få det gjort”.

·         Städa mitt rum en gång i veckan
För annars kommer jag deppa för att det är stökigt. Bättre att städa en gång i veckan så blir det inte så stökigt. Och om det inte är så stökigt kommer det inte bli så stökigt.

·         Hjälpa till mer hemma

Då får man en gladare och possetivare mamma!

·         Lära mig leva ett mer ansvarfullt liv
För att kunna klara min vardag sen när jag en gång i tiden kommer flytta hemifrån. Bra att börja i tid!

·         Övningsköra minst en gång i veckan
För då kan jag få mer rutin på det, och det kommer inte gå typ tre månader i mellan jag övningskör.


Kommentarer
Postat av: Jen

Hoppas du har fått en bra start på året! :)

2010-01-04 @ 16:45:48
URL: http://apieceoftokyo.se
Postat av: I

`taack detsamma söötis!



Allt bra med dig då+

2010-01-04 @ 18:50:55
URL: http://mydiaaary.blogg.se/
Postat av: tjohej vad det går mellan pattar & lår!

sv: tack så mkt ! : *

2010-01-04 @ 19:17:11
URL: http://joonnaak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0