ONT I MAGEN

Jag har verkligen skit ont i magen, typ kramper. Har haft det några dagar men idag är det verkligen jätte illa. Känns som dessutom jag har feber, så nu blir det borsta håret, tänderna och sen krypa ner i sängen, kanske kollar på någon film också men jag behöver nog sova, om jag somnar. Mer uppdatering imorgon!

KALLT KALLT KALLT

Fy fan vad kallt det är! När vi satte oss i bilen idag så var det - 16 grader!!
Nu har det minskat till - 10 grader i solen. Snart är det dags för promenix med Bella - bus innan jag sätter mej med lite pluggböckerna.. Körkortsteori och lite annat plugg, tjoho vad roligt, or not!

Ibland lossnar det bara

Jag fick en wow känsla i dressyren idag!
Jag har haft problem med höger varvet men idag provade jag något nytt genom att hålla kvar mer i yttertyglen och utåtställa honom något. Det gick mycket bra och jag fick mer med ryggen och fick en liten wow känsla! Fortsätter jag jobba såhär kommer han börja slappna av mer och kommer höja ryggen mer och få mer svung i galoppen som jag önskar. Tyckte det var riktigt roligt att rida idag! Hoppas mamma kan hänga med någon dag snart och filma när jag rider, förhoppningsvis! ;)

Nu ska jag snart sova, kollar på hoppningen från globen. Måste bara säga kamelerna, vilka genier! Har ni inte sett de??

SE HÄR
Helt amazing!

Ni med!

Ni med hästbloggar, kolla hit!
Jag behöver lite tips och råd om allt möjligt, ta kontakt med mig så får ni veta varför!!

Skriv antingen en kommentar eller ett mejl: [email protected]

OM MIG

Har nog glömt skriva ett lååångt inlägg om mig. Här kommer allt skrivas, om mig! Kan uppdateras lite då och då dessutom ;)

Jag är född påskafton 1993, den 10april.
Helt vanlig tjej som gick i ett par skor, eller ja jag var ju nyfödd.
Strax därefter fick mamma och pappa huset där vi bor i nu, de renoverade och sen flyttade vi in, jag dock bara en månad gammal eller så.
När jag var 6år började jag rida på ridskola med mycket fotbolls spelande innan dess. Jag fastande direkt och jag växlade fotboll med tennis och bugg men ridningen höll jag kvar. När jag var 11 ungefär så började jag rida en privathäst vid namn Wallerie, det var också med henne jag gjorde min första tävling, clearround 50 och 60cm. Jag slutade med både tennis och bugg och allt där efter och började rida en till privathäst, nämligen min kompis lillasystershäst Bonanza. Henne red jag ca 1 år och med henne tävlade jag min första lokala tävling. Under denna tiden med Wallerie fick också Walli ett föl, Walero som jag försökte i allafall uppfostra med den kunskap jag hade.
I maj 01 dessutom fick vi också vårat första husdjur, en kanin! Kaninen hette Jumbolina och blev hela 4år och 51veckor.
I september 06 fick vi vårat andra husdjur, en hund! Tendenz Beautiful Belle. Hon är av rasen dvärgsnauzer och utställningsdebuten kom redan vid 4 månaders ålder, ungefär.
I Mars 07 hade jag äntligen övertygat mamma och pappa att få hyra en häst åtminstone, vi åkte till en ridskola utanför Jönköping. Där provred vi 2 hästar, Pettson var en av dem.
Jag fick hyra Pettson i 3månader, så fram till Juni 07. På något sätt så kom det fram att Pettson var till salu, nej jag hade absolut inte med det att göra. Fniss!
Vi köpte Pettson i Juni 07.

Jag började på gymnasiet hösten 09. Då började jag på ett ridgymnasie i Varberg, där gick jag i 3 månader och sedan fick jag så mycket hemlängtan att jag flyttade hem igen.
Då började jag på handelsprogrammet i Ulricehamn där jag går nu, 2:a linjen.

Från då tills nu har jag hunnit ta min häst upp från ingenting till reginonal LB. Vårat mål är att starta LA innan jag säljer honom och när jag sedan säljer honom blir det storhäst och förhoppningsvis kunna ta mig högre.

Kan vara det godaste!

Kan nog vara det godaste på denna jord!

Lösgjordhäst

Idag när jag red min häst så var han jätte stel i båda sidor. Jag började med att skritta, trava och galoppera fram i båda varven och inte kräva någonting. Sen skrittade jag:

Skänkelvikningar på diagonalen, något vi red på specialidrotten för ett tag sedan. Då rider man in på diagonalen och gör vanlig skänkelvikning. Sen när man kommer till de röda sträcket jag ritat, mellan hörnet och C/A. Då vänder man och ställer åt andra hållet. Så rider man så tills man kommer till mellan nästa hörn och C/A (nästa röda sträck) Där ställer man om till vanligt igen.

Efter det gjorde jag några skänkelvikningar halv igenom fast man kom ut i samma varv. Sen gjorde jag lite volter och åttor och galopperade. Ett bra sätt att lösgjöra sin häst, dock var inte min häst på humör..

Längd: Ca 50min
Betyd på ridpasset: 5

Förändring pågår

Jag känner själv att jag inte kan bidra med så mycket just nu. Ligger lågt i allting, därför kommer jag göra om bloggen lite, här kommer de komma upp lite idéer på allt och inget. Förhoppningsvis så kommer min bloggtorka försvinna annars får nog jag faktiskt tacka för mig. Men när förändring kommer ske, det vet ingen ;)

Glöm inte tända ljuset för Alva ikväll!

14-åring såld

Helt sjukt, en 14åring som såldes och utnyttjades av äldre män.
Detta sändes på uppdrag granskning igår kväll.

Tjejen blev totalt utnyttjad flera gånger i veckan för några enkla hundralappar. Hon blev såld i över 3 månader och allt stoppades när hon blev gravid, hon såldes som prostituerad till över 100 män.

Läs HÄR om det och missade du det så ser du det HÄR

Jag skulle rekommendera er att titta på detta, det håller på i 60min men det rör en väldigt mycket. Ge er den tiden!

Tänd ett ljus

Den 14 november hände det en olycka på Borås ridhus, under en lektion blev en häst rädd och en 7årig tjej ramlade av, blev trampade av hästen och avled senare.

På lördag klockan 21.00 tänder vi ett ljus och håller en tyst minut för den 7åriga tjejen Alva, var med du också och bidra med din tanke!
Kan du inte tända ett ljus, skänk en tanke och en tyst minut för lilla Alva!

Var med och tävla!

Var med och tävla hos Freja!

Du ser på bilden vad du kan vinna, vad med redan idag! Klicka på bilden för att komma dit!

Tävlingen avslutas den 30/11

Här har det snöat!

Här har det snöat, jag fick skotta bort lite snö till Bella, kräsna hund!
Nu sitter jag här, funderar på hur jag ska komma till stallet, vill inte ta bussen, den kör säkert ner i diket.

Måndag - träff med kändisar

Träff med kändisar var coolt!

Söndag London

Stackarn..

The Biiig Beeen

Riktiga London bilden

Det blev någon marsch helt plötsligt. Vi fattade ingenting..

Vi åkte Londoneye

Utsikt över hela staden, nästan i allafall!

Nästan uppe!

Högt upp!

Fotokrig med syster!

Vi gick på Flashdance

Det var alla från lördagen, ha så skoj!

Hemma igen

Hm jag är hemma med blandade känslor. Jag har verkligen haft jätte roligt, men jag är verkligen skit trött men jag vill inte tillbaka till mitt gamla liv. Ussh, egentligen vill jag verkligen inte det. PUNKT

Harry Potter 7

Nu har vi varit och sett Harry Potter 7 på engelska med ingen text. Fixa detta fintfint! Dock gillar jag inte ens HarryPotter men denna filmen var rätt bra faktiskt :) Har ingen emot HarryPotter, inte min smak bara.
Nu ligger jag i Elins kallllla säng och ska nog snart sova, kanske. Haha, imorgon flyger jag hem, blandade känslor!

Jag lever fortfarande

Ganska otroligt! Och vet ni? Ikväll ska vi gå och se HarryPotter filmen den 7:e (tror jag?) den har premiär här idag, vet att den hade premiär i onsdags i Sverige men här har den idag i allafall.
Har nog inte sett 5an och i onsdags såg vi halva 6:an så hm ja och så går den på engelska utan text, kan bli en upplevelse det också, fast jag är snäll och följer med Elin och kollar :)

Imorgon ska jag berätta en sak om igår, tjao!

Saknar min häst!

Saknar min häst så det gör ont, lilla älskling, såhär lång tid har vi knappt aldrig varit ifrån varandra. Busponnyn! <3

Bilder från lördagen del 2

NU har jag både tid och internet att ladda upp lite mer bilder, men nu har ni fått se lite av london. Nu ska ni få se lite mer vad vi gjorde tänkte jag!

En gata i London

Så jävla töntigt!

Så jävla töntigt! Så jävla meningslöst att ens ta upp det lilla sak..
Det kan hända vem som helst, när som helst. Tror inte det ens det var mitt fel. Åh jag blir så jävla arg att du ens orkar lägga ner enegri på det och ens orkar ödlsa den tid man har på något sånt. Seriöst? Be om ursäkt för det du sa så är det just fine!

Just fineeee !

Allt är bara bra, jag är inte död, jag lever trott eller ej ;) Men jag finns i London under veckan, kommer hem på lördag då med mycket bilder! Tjohoo!! :) Så stå ut tills dess är ni snälla =) Kram

Bilder från lördagen del 1

Internet krånglar, ni får mer bilder sen :)

Bilder från fredagen 12nov

Mer än detta blev det inte på fredagen, förutom taxi bilden då.

Taxi

Här sitter vi i taxin redo för avfärd mot hotellet på fredagen

Ont i hela kroppen

Jag har verkligen ont i hela kroppen men vad gör det? På't igen bara! Nu tar jag med mig kameran och sticker mot staden. Jag hoppas kunna ladda upp lite bilder ikväll, see yah!

LONDON

Nu har jag varit i London i 2 ½ dag. Tycker helt klart om London och hit blir det fler gånger, dock med ett annat flygbolag tror jag. Fy sjutton. Gilla in Ryanair eller hur de nu stavas..
Jag har tagit mer än 400bilder så jag lovvvar att det kommer bilder, dock är internet på hotellet så jäkla segt att det får bli antingen när jag kommer till Elin på onsdag eller när jag kommer hem på lördag. :)

Men jag har det bra, ska dra lite vad jag har gjort här de närmaste dagarna.

I torsdags var jag i skolan och vi jobbade klart affärsplanen så gott som de gick, sen efter det åkte vi med Bella-bus till Svea och gick en promenad där och sedan fikade vi innan hon blev kvar där. Sen pussa min häst och hem och packa klart det sista.

Fredag: Åkte hemifrån strax före sju och mot flygplatsen, åt frukost på flygplatsen och sen på flyget i 2 timmar. FRAMME! Åkte tunnelbana till en station och sen tog vi taxi till hotelllet, fast mamma hade fel adress så vi åkte först hem till Elin fast vi fattade ingenting, tills vi kom på det! haha. Dock hade Elin lämnat bygget och åkt till vårat hotell. Konstigt värre men vi kom till hotellet och sen fixade vi oss där innan vi drog ut och käkade. Sen var Elin tvungen och jobba så då strögade vi bara lite här runt omkring och sen gick vi till hotellet och slappade lite. Sen åkte vi hem till Elin och kollade hur hon bodde och sen träffade vi Elins värdfamilj. Efter det gick vi ut och käkade igen och sen hem igen. Då kan bussen typ säga att den slutar nu. Och det gjorde givetvis den bussen så då fick vi vänta på nästa i typ 40min!! Skit dåligt måste jag säga!
Sen kom vi hem och då slocknade vi alla tre!

Lördag: Vaknade, åt frukost här på hotellet och sen drog vi ut och åkte in till London. Där kollade vi på alla sevärdheter och hmm, ja vi jagade ekorrar faktiskt. Finns fuuulllt med sånna här!! Och sen åkte vi London Eye. Sjukt coolt faktiskt. Sen gick vi runt hela London typ och satte oss på en resturang och käkade och sen så gick vi på Flashdance musikalen som vart superbra =) Sen hem och sova!!

Söndag: Denna dag, ja då vaknade vi, åt frukost på hotellet och sen gick vi ut och åkte till Harrods! WOW vilket ställe, herregud. Gick alla våningar och jag blev nog mest facinerad av alla hundsaker, herregud!! Sen åkte vi in till city och gick lite på oxfoord street innan vi slutade på en thairesturang, mycket god =) Åt med pinnar hela tiden, haha! Sen tog vi bussen hem och jaa nu sitter vi på hotellet efter ha ätit cupcakes och druckit te. Nu blir det faktiskt duschen tror jag innan jag somnar.

Imorgon väntas Madame Tuasund's eller hur de nu stavas och sen får vi se vad vi hittar på! Kramkram

Lämnat min söta vovve

Söta sötnos!

Nu ska jag bara slappa i soffan, imorgon åker vi mot LONDON och tjoho det kommer bli super bra, dock kommer jag sakna mina älsklingar så häääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääärr mycket om inte mer!
Min lilla sötnos som gick så himla bra idag, tråkigt att lämna honom nu när han faller så lätt!
Min andra sötnos Bells kommer få det toppen hos Svea och co :)

Kram

PACKA

Nu ska jag packa, för på fredag morgon drar vi till LONDON och jag ska stanna där från fredag - lördagen därpå. Alltså typ 8dagar så det lär behövas en hel del packning.

TONIGHT!

Ikväll kommer Malin Bayard Johnsson och Peder Fredriksson till VÅRAN ridskola! Ska bli sjukt roligt och spännande! Hoppas det kan komma med några roliga förslag och tips på ridning och träning!

Så nu ska jag dra till min häst och direkt efter det mot UBRK.

Sjuka dagar!

Vaknade idag lite små konstig i kroppen, har inte sovit jätte bra i natt. Fixade i ordning mig och gick till skolan. Men när jag kom till en grusstig lite längre bort blev allt svart och jag trodde banne mig jag skulle svimma. Pustade ut en liten stund och gick sedan hem igen. La mig i min systers säng, hihi! och kollade på Wimbeldon och somnade och har sovit till tolv idag, helt galet länge!
Före jag somnade hade jag 38.8 i feber och när jag vaknade hade jag 38.5.

Jag har bara slappat idag och inte gjort någonting, orkar typ inte det. Kollade lite på tv och film och så. Snart kommer mamma hem och då blir det stallet! :) Efter det en dusch tror jag och sen slapp i soffan, ska läsa lite också. Sen blir det sängen, får se om jag går till skolan imorgon.

4 dagar kvar till LONDON!

Växjö hundutställning

Var på utställning med vovvisen idag! Gick otroligt bra, vi blev 3:a i hennes klass med CK. Sen i bästa tik blev vi oplacerade men lilla vovven sååå duktig! =)

6/11

Så min dag idag då. Började med att gå upp och åka till Borås för att se på Änglahoppet. Lite speciellt och så, jätte fin bana och rolig, synd att man inte vart med!
Sen åkte vi hem och jag snubbla fint i trappan, fråga min inte! Sen till stallet där min mobil plötsligt dog, vet ej varför. Sen kom pappa och hjälpte mig med att hoppa, hoppade lätt som en plätt 1m så jag tror inte LA är långt borta ;-) hihi!
Sen åkte vi hem, jag duschade och sen åkte jag och mamma till ICA, fick panik i rondellen för det gick alldeles för snabbt men hem så funkade det rätt bra! Sen åkte vi till kyrkogården och tände ljus för farfar först och sen till Dalum för morfar.
När vi kom hem blev det mat och sen duschade jag och har nu fixat Bells inför imorgon då vi åker till Växjö! Kameran ska med och ja, vi får väl se hur de slutar!

Nu ska jag snart sova, natti natti!

Före och efter vovve

Före vovven dusch och fön

Efter bild på vovve efter dusch och fön.

Lite bilder från dagen!

Trött vovve!

Lite bilder från Änglahoppet LA+5

Änglahoppet

Nu har jag varit och kollat på Änglahoppet (hopptävling för er som inte är insatta!) Många duktiga ekipage på banan med tuff bana vilket gjorde att bommarna föll lite här o där. Nu ska jag bara vila en stund och sedan mot mitt egna stall och hoppa min egna lilla tuffing. Får se om jag kommer på någon rolig bana! :)

Kram på er

Gratis Bio!

Jag blev nyss medlem på gratis bio, där kan du samla poäng och få del av erbjudanden och liknande!
Bli medlem du också!

Klicka på bilden för att komma dit!

Jag är dessutom med och försöker tävla om poäng!

Ibland blir man bara för blind!

Mina lediga stunder består mest av att kämpa mig igenom denna jobbiga boken! I början tänkte jag mest "eh vilken lätt uppgift" men blää vad tråkigt det är! Meeen snart så, kanske läser jag igenom boken och så en gång till och så vips så är provet där så man behöver ju verkligen läsa igenom den!

Min ybersöta vovve!

Nu så är även fredagen till enda. Ussh, jag har verkligen lovångest.
Men idag har jag hunnit med uteritt med Nina och Sacke, riktigt trevligt! Sen kom jag hem och gick ut och tränade agility med tokis, måste verkligen fortsätta över slalom nu. Vill verkligen att hon ska lära sig själv och söka. Men idag blev hon lite mer på det andra, vilket jag blev förvånad över och då fick jag banne mig springa! Haha söötnos! Nu har jag ätit kvällsmat och nu äre idol!

Imorgon hoppas jag på att kunna hoppa min lilla toker, ska försöka hitta på någon rolig övning! :)

Åker och rider ut med Nina!

Min lilla bebis kille!

Nu ska jag åka och rida ut med Nina. Får se vad jag hittar på senare, tror jag ska träna lite agility med busan om det inte blir för mörkt! Mer uppdatering senare, glöm inte gå in på min andra blogg, länk finns nedanför! Kram på er!

KLAR BLOGG!

Nu har jag skaffat en blogg till. Gå in där och läs om vad den handlar om, tryck på information för att veta vad bloggen är uppbyggd på!

Gör en "tips" blogg

Jag har nu på tapeten att utöka bloggen ännu mer! Bara för att jag älskar att visa upp mitt liv och ge er tips och råd på vad som händer om man gör si och så. Tänker ge er massa tips på övningar inom häst och hundvärlden. Bloggen är inte riktig skärpad utan här kommer det hamna massa roliga saker så som lite shopping kanske för den som är sugen? Finns det önskemål om något annat kommer jag fixa det!

NU har ni en uppgift till mig! HJÄLP mig att välja ett namn på denna tipsbloggen samt lite vad ni vill att den ska handla om! Kan vara precis vad som helst!

På denna bloggen kommer jag fortsätta skriva om min vardag, mina tankar, mina outfits osv. På den andra bloggen är en lite annorlunda blogg endast!

Va med och tävla!

Jag är med och tävlar hos Janina och att vinna en egen designad almanacka! :)
Perfekt nu när året börjar ta slut och man vill ha något eget och personligt!

Tävlingen avslutas den 10 november!

Många bollar i luften!

Min häst gick så jävla bra idag! En helt annan häst har jag hittat! WOW känslan satt där, och det är najjs =)

Nu sitter jag här, boorde plugga men jag orkar inte. Åt alldeles för mycket mat som vanligt och är proppmätt! Funderar på att gå ner och bygga agility hinder samt städa i källaren, nee det orkar jag inte heller. Hum, jag har lov! =)

Dessutom gillar jag inte att folk lockas, ussh vill verkligen vinna på lotteri eller något sånt just nu. Det hade varit livet!

Letar efter något onormalt

Letar och letar och letar. Just nu vet jag inte vad jag letar efter men jag letar ändå

Check Check Check

Nu har jag gjort allt min att göra lista och nu ska jag snart mot träningarna och kika lite! Blir spännande och roligt! Kram

Dags för massage!

Nu ska jag åka och få massage, sen blir det middag hos farmor och sen stallet. Hoppas ni får en bra dag =)

2/11 - NYTT

Ny mössa och halsduk köpt på GinaTricot

Nytt vitt linne behövde jag verkligen, köpt på GinaTricot

Foundation och mascara sen igår!

Glöm inte!

Glöm inte min frågestund! Svaren kommer upp idag eller imorgon, men för att svaren ska komma upp så måste jag ha lite fler frågor! Kram

Rubrik ?

Helloj på er!

Idag så åkte jag till stan då, köpte mascara och foundation som kommer bild på senare idag eller imorgon! Sen gick jag till mammas jobb och satt där i typ 40min och väntade på henne, as drygt men jaja. Sen åkte vi till körskolan och bokade min testlektion, alltså den första typ körlektionen :) Lite små nervös faktiskt men det hoppas jag kommer gå bra, kör ju varje dag nu så det borde inte vara några problemos.
Sen åkte vi till banken så blev jag lite rikare, det gillas =)

Sen hem och byta om och direkt till stallet där jag red en kort sväng på busen, han var riktigt dunderpigg!

Hem och äta, kolla tv och nu kollar jag på film, den utvalde, har ni sett den? Se den annars!

Imorgon får jag se om jag hinner blogga, ska med Linéa så hon får rida Pewep på morgonen, sen på eftermiddagen ska jag och mamma till Borås, käka lite, shoppa lite kanske och sen kolla på bio.

Har ni sett den?

Kramiz på er!

En helt vanlig dag

Fixade mina naglar lite

O har Bella som sällskap första dagen på lovet sådär.

Nu väntar jag på att ta bussen in till stan om 1 timma och sen är det lite shopping, inte göra åt en spänn Linnea. Men lite saker behöver jag allt! Sen ska vi till banken, körskolan och lite så. Kommer bli fint! Kramis