Oktober 2009


2009-10-30
Nu ska jag bums i säng, Klockan har redan passerat alldeles för mycket och klockan står på 05,30 imorgon, pusst. 

Hoppas ni får en trevlig dag imorgon, ska försöka blogga någon gång under dagen imorgon! 
Vi hörs nog imorgon! 

Peace;)

2009-10-30
Hjälpa mig?? 

Jag har försökt länge och kolla överallt hur man ändrar sin hearder? Och jag fattar fortfarande inget? 
Är det någon som kan hjälpa mig att förklara hur man gör? 

Sen vill jag ändra så att man kan få en signatur i slutet av varje inlägg, hur gör man? 

Sen vill jag ändra när man skriver i gästboken, något snygg sådär.. 

Ja ni ser, jag kan verkligen inte allt i bloggvärlden, suck!

2009-10-30
Nu är man vaken igen, puuh. För idag inser jag att nu är lovet slut. Det är bara helgen kvar sen är det 7 långa tunga veckor som är framför en.. 

Idag blir det massa fix, ska försöka gå upp nu och börja packa lite. Sen vid ett ska jag bort till farmor och kolla läget och äta middag:) Mumma!! 
Sen hem och så blire stallet och sen åka och sola med mamma! och så blir det ikväll och fixa och trixa med busan som ska vara fiin!:) 

Ne nu ska jag pallra mig upp. Vi hörs!!

Vänta ett tag, jag älskar era kommentarer!:)

2009-10-29
Jag har såå mycket kommenterar, I love it! Och jag ska försöka svara på dem, men det får bli imorgon. 

Vi har vart och trimmat Bella bland sju knasiga vovvar, Bella är urr snygg nu och kommer bli tufft motstånd bland dem andra;) hihi!!
Sedan åkte vi till Per och Tina och Emmie och fikade äppelpaj hos dem, mumsigt!

Nu är vi hemma igen och jag ska lägga mig nu och kolla på film. 
//L

2009-10-29
Hamnar jag alltid här och skriver inget vettigt? För det är det som är så skojj. 
Men nu ska jag ner och äta upp pizzan som blev över igår och sen ska jag åka och trimma min vovve. 

Glöm inte att kommentera nu ffs;)

2009-10-29
Duktiga jag, klar med stallet på 1 ½ timma, det trodde ni aldrig va? Jag är faktiskt ganska stolt över mig själv:) 

Nu ska jag hoppa in i duschen och tina upp sen ska jag borsta igenom busan och så ja massa annat.

2009-10-29
Jag kommer ingen stans i mitt städande, men nu måste jag sätta fart. 

Men det är sååå dryygt att städa, men det blir ju såå fint när det är klart, om en timma kommer mamma och hämtar mig då ska jag vara klar i mitt rum. Så måste skynda. 

Peace;)

2009-10-29
Om jag kanske inte uttryckt mig ordentligt men jag är singel, kanske visste ni det. 
Självklart när man är singel letar man ju alltid efter något, men jag anstränger mig inte så mycket. 

Givetvis vill man ju hitta den perfekta, för visst kan man alltid ändra på något när man har den där, eller så är den bara helt perfekt. 
Jag vet precis hur jag vill att min pojkvän ska vara, fast när man väl träffar den "där" så tror jag att det kan ändras för om man väl träffar den med "det" så kan man anpassa sig ganska bra. 

Men min fråga är, när kommer den killen? Jag har inte mycket tid över, ne jag vet. Men den killen måste ju finnas där någonstans. Och när den väl kommer så, vad fasen köööör!! Kan inte den killen komma någonstans?? Please!:)

2009-10-29
Nu är jag vaken igen och idag blir det en städ dag, stallet, trimma Bella och sen åka till Per, Tina & Emmie, fast Emmie skulle nog inte vara vaken så länge...

2009-10-29
Nu har jag gått och skaffat ny msn. 
Orkar inte med alla som jag inte snackar med. 
Så vill du ha den, får du kommentera till mig!! :)

2009-10-29
Jag vet att detta kan låta tjatigt nu men handlar verkligen allt om mode? 
Jag läser bloggar nästan varje dag och alla bara "mode, mode, mode" 
Är verkligen världen så mode fixerad idag? 

Nee jag tror faktiskt inte det, jag tror många är såhär, "men vi kan mode" men i själva verket, nee ni kan inte mode. Typ 2 av 10 kan faktiskt mode och är inte det skam att så många ändå uttrycker sig för att veta vad mode är. 

Jag själv kan säga rakt ut att nee jag vet inte vad mode är, jag är inte så modefixerad att jag måste veta vad mode är heller. Jag klär mig i det jag tkr är snyggt, så enkelt är det. 

Men när folk kommer med sina modebloggar, man kollar in och får världens skräck och skyndar fort ut från bloggen, ussh jag hatar när det blir så. 
Så jag bloggar om mina tankar, om mitt liv. Något jag vet och kan något om, som jag tycker dt är roligt att blogga om. 
Visst folk kan tycka det är roligt att blogga om mode, men hur kul är det att blogga om mode när man inte vet något om? 

Jag tycker att de folk som tror de kan mode ska lägga av, blogga om något annat, så som väder eller vad faan som helst!

2009-10-28
Asså media, shit! 

Jag kan säga att jag läser tidningen och jag läser tidningen på sådär fem minuter och sedan är det bra. 
Jag läser Ulricehamns Tidning, så ointressant, finns inget roligt att läsa och när det väl är något intressant så är det bara så jävla fel. 

Nee jag ger upp, media finns väldigt litet som är sant och blää på det!!

2009-10-28
Nu har bonde börjat och jag sitter som klistrad framför tv;) Fast det är roligare när det har blivit lite färre deltagare;) 

Sedan blir det greys eller oskyldigt dömt, vad tycker ni?? :) 

Stallet idag gick super, Pewep var pigg, vi travade en sväng på banan i mörkret och haha vad skojj det var, han måste tyckt vi vart super jobbiga som skulle ut i mörkret och grejja. Men han vart väldigt pigg :) 

Imorgon blir det slapp på dagen och så städa lite och så, sedan på eftermiddagen blir de trimma Bella och så iväg till Tina och Per sen;) 
Pewep ska iväg och bli riden oxå, vi ska ut och rida lite och sen kanske det blir lite klättring, bra för Pewep! :) 

Nu ska jag mumsa på pizza :D

2009-10-28
Nu ska jag plocka undan lite och så ska jag ta min vovve och se om hon vill följa med mig på promenad, jag kan gissa rätt vilt att hon vill de. 
Sen när mamma kommer hem ska jag åka till min Pewep och sen ikväll ska jag kolla på Bonde Söker fru och Osyldigt dömt eller Grey's ;)

2009-10-27
Ska försöka få upp lite mer bilder här på bloggen, alldeles bildlöst nu ju :O 
Men nu ska jag äta ägg macka medans lite saker går över från elins hårddisk till min data;) 

//L

2009-10-26
Nu är jag hemkommen från Sara, great time we have! Bilder kommer, jag lovar!!

Åkte ju i morses och släppte ut hästarna, de är inga snälla mot Fanny, ussh!! 
Sedan hem och fixa och sedan till stan för tandl, inget skojj men fick banan kräm, yummie!! :) 

Sedan tillbringade jag tiden på mammas jobb, lite små tråkigt. Men det funkade. 
Åkte och åt sedan vid halv ett och efter det så kom Sara och vi åkte till stallet, skrittade ut en sväng och så;) 
Sedan hem till Sara och bara vara, skönt!

Nu är jag hemkommen, hästarna inne och så;) 

Nu ska jag slappa och ta dt lugnt och hoppas morgon dagen inte kommer allt för fort, hoppas ni får en great måndags kväll!:) //Linnea

2009-10-25
Nu ska jag snart krypa ner till sängen, guud så trött jag är!! 

Sen imorgon ska jag släppa ut hästarna, duscha, tandl och sedan vandra på stan en stund och så sen får det bli ngt med Sara:) Vi ska väl ut till stallet och fixa och så och sen får vi väl se vad som händer;) 

Annars mår jag great!:) 

Shoppat idag oxå, blev ett par stövlar, ett linne, en tröja och ett par knästrumpor;) Bara liiite fattigare :( 

//L

2009-10-25
Jag har undrat en längre tid, har många killar bloggar? 
Jag har inte sett många, inte i min ålder eller så som bloggar, vadå det är la inte töntigt att blogga? 

Många som är äldre, mer kända bloggar. Okej, de bloggar om sina liv och vad som händer i deras vardag, för dem är det spännande eftersom det händer så olika i deras världar. 

Men finns det någon lite mer "normal" kille som bloggar?

2009-10-25
Nu är jag vaken igen, morgonen är nog värst att vakna till. Trött i ögonen och allt möjligt.. Ussh!
Men när man väl kommit upp, tagit något att äta då blir man mycket piggare och är redo för alla tuffa utmaningar under dagen!

Planen idag är att åka till Gällstad och få köpt lite kläder och skor, ja tack! 
Sedan att ta in hästarna ikväll och inte göra ngt, låter inte det härligt? Visst, härligt är det om man inte gör det för ofta;) 

Nu ska jag fixa en, eller två mackor, hay!

2009-10-24
Nu är jag hemma i Timmele igen, skönt!:) 
Ska försöka städa lite och så idag, åka till stan och köpa en våg och sedan ska jag till ponnie och försöka sköta om han!:) 

Hoppas ni får en trevlig dag!:)

2009-10-22
Nu sitter jag i skolan, dagen på länge, nje men sen i måndags. Allt är som vanligt och jag hoppas dessa dagar nu går fast!!

Sen efter datakunskapen blir det hoppning på Emilias polle Candy, hoppas hon kommer sköta sig;) 
Sen blir det att åka och handla om jag orkar annars blir det iväg och hämta lite saker och sen hem och fixa och iväg ikväll, det blir fett najjs!:) 

Hoppas ni får en trevlig kväll och natt!:)

2009-10-21
Nu har vi kollat bonde söker fru och greys;) Och så har vi käkat burgare, fast de vart konstiga burgare så, haha!

Nu ska vi kolla film och hoppas morgon dagen kommer snabbare, jag orkar inte sova. 

Peace out!

2009-10-21
Hur och när började du blogga? 
Jag började blogga på blogg.se för de verkade skojj att ha någonstans att skriva av sig. Sen att få skriva sina egna tankar och få inspiration av något annat och kunna dela av sig med det.
Jag började blogga ungefär juli 08 men då hade jag ingen seriös blogg, utan det är mer nu denna sommaren 09 som jag har dragit igång med bloggen seriöst. 

Skulle du kunna säga att du är snyggast och mena det?
Nej det skulle jag inte, visst ibland kan jag tycka att jag ser bra ut men det är verkligen inte ofta. Då måste jag lägga ner hur mycket tid som helst och den tiden har jag ofta inte. 
Så jag tycker inte jag är snyggast och då kan jag inte säga att jag är det och verkligen inte mena det. 
Var det svar på frågan?

Varför började du blogga?
Denna frågan tror jag att jag har svarat på innan, men kan lika gärna svara på den igen. 
Jag började blogga för att dela av mig av mina tankar och ge andra inspiration till livet. Och sen ville jag ha någonstans att skriva av sig.

Drömresemål? 
Huh, den var svår... Men måste vara Grekland eller Thailand, vill också åka till New York. 
Många svar på den frågan..

2009-10-21
Jag såg precis att fam, Jackson kommer i en dokusåpa bara för att deras far har dött. 
Jag säger stackars familj. 
Okej, jag vet att man kan tacka nej till sånt, man måste ha den som medverkars tillstånd, ja.
Men sen blir jag ju sån, stackars barn och familj. 

De sörjer givetvis sin man och pappa och så ska dem behöva ställa upp i en dokusåpa, stackarna!

De är tufft när någon så nära går bort och då kan inte media hålla sig borta. 
Jag säger bara stackarna, jag hade varit super ledsen för dem vill ju bara ha reda på skvaller, alltså pressen. 
Låt dem vara säger jag bara!

Jag var inget big fan av Michael Jacksson, gillar knappt hans musik och inte hans utseende eller hur han behandlade andra, men jag är människa och männsklig och jag tycker synd om familjen som måste sörja honom och samtidigt lägger sig pressen i. 

Fy skam på media!

2009-10-21
När man kollar i mode världen idag är det mycket "look on me" saker, sånt man inte vill att det ska vara, utan man vill kunna klä sin egen stil och kunna vara den man är. 
Men modet idag har förändrats så otroligt mycket, det har gått från att kunna vara den man är till att bestämma hur man nu ska se ut. 
Läser man i tidningar så går alla "kända" personer runt i kläder för flera tusen kronor per dag medans jag som är en vanlig tjej och lever på mitt studie bidrag går runt i kläder som klär mig, jag köper inte kläder för att dem är snygga på någon annan eller för att dem är dyra eller för att de är märke. 
Jag köper kläder för att dem klär mig och jag tycker dem sitter snyggt på mig. 

När jag går in i en affär kollar jag inte, wow det är märke det måste jag ha. Utan jag kollar, wow sikken snygg, undra om den kunde passa på mig. Nu vet jag vad som sitter snyggt på mig, jag vet vad jag ska leta efter, jag vet vad jag vill ha oftast när jag shoppar. 

Alltså, jag shoppar typ aldrig, dels för jag är inte beroende på att köpa kläder och jag shoppar kläder när jag behöver dem. Och när jag väl shoppar så vet jag vad jag vill ha på ett ungefär. 
Och jag kan tycka det är super tråkigt att shoppa, vill verkligen inte shoppa ibland när jag går in i en affär, men så ibland är det super skojj att gå runt och prova kläder. 

Kläder är roligt, matcha och ha skojj och grejja med sina kläder, men jag anser att man kan göra det med vilka kläder som helst, man måste inte ha märke, man måste inte ha de för någon annan klär sig snyggt i det. 

Hitta ditt eget mode och din egen stil och matcha så mycket du kan, du kommer hitta din stil en dag, det tog många år för mig. Men nu har jag hittat den och jag lovar, ge inte upp. Du kommer hitta det du trivs i en vacker dag, du med!:)

2009-10-21
Natten har inte vart skojj, vart vaken de mesta igen. Så nu ligger man i soffan hemma igen. Det var ju inte såhär jag ville att dagarna innan lovet skulle vara, suck! 

Men ska försöka göra denna dagen till en bra dag och inte göra något så jag kan gå till skolan imorgon och på fredag, yees!

_____________________________________________________________________________________________________

Jag har mycket att göra på lovet, ibland känns det som om lovet borde vara två veckor ju.. 
Jag ska klippa mig, tandläkaren, till banken, kolla upp mina kramper, till gällstad och umgås med vänner, ta hand om min häst. Ja listan kan göras väldigt lång!! 

Vad ska ni göra på lovet?:)

2009-10-20
Nu sitter jag i soffan med lite huvudvärk och lite magvärk, hoppas att natten blir lugn, annars vet jag nog inte vad jag gör.. Puuust. 

Men jag har en liten undering. Jag sitter just nu själv och funderar på detta, men vill gärna dela era åsikter. Det vet ni väl vid detta laget. 

Jag är ju sjuk, känner mig lite illamående och äter inte helt okej. Enligt mig själv då, idag har jag käkat allt som allt 3 mackor kanske, och ngra riskakor, är det bra?? Njae inte så kanske.. 
Men sitter och funderar om jag ska gå till skolan imorgon, vi har väl kanske ingen tuff dag men känner mig hopplös om jag kommer till stallet senare och fixar med Pepsi, men han behöver mycket kärlek. Sedan känner jag kanske att jag borde ha en dag till att vila upp mig och för att kunna kämpa dem två sista dagarna innan lovet. 

Nee ussh, jag vet inte vad jag ska göra, hjälp mig bloggen, please!

2009-10-20
Här kommer alla länkar upp och har ni någon jätte bra anledning kommer den senare komma upp på sidan. 

www.linneklund.blogg.se
www.utanstrumpor.blogg.se
http://bestofberger.blogg.se/
http://fridafranzen.webblogg.se
http://lotuselise.blogg.se/

2009-10-20
Många frågar sig säkert, och dt gör jag också. 
Hur får man sin blogg populär?

Och nu ska jag göra något jag inte brukar, jag kan tänka mig länka till era bloggar.
Skriv en kort förklaring till varför jag borde länka till din blogg, skriv ditt bloggs namn och ditt eget. 

Jag länkar och så kan ni hoppas att det kommer fler besökare till eran sidabra förslag va?

2009-10-20
Ligger sjuk i stugan, ussh. Jag sov så lite i natt att det inte var sant. buu!!
Ska försöka hitta mig något att äta om en stund, och vid fyra, halv fem ska jag försöka åka till stallet och mocka åt Pepsi och smörja in han lite och så;) 

____________________________________________________________________________________________

Jag har ju som ni kanske vet en häst och en hund, de betyder hur mýcket som helst för mig och jag skulle aldrig kunna leva utan dem. 

Har ni något ni aldrig skulle kunna leva utan?

2009-10-19
Nu sitter jag hemma, äntligen!!
Min dag har inte varit som den skulle, 
fick rida Ior på morgonen i dressyre, stooor häst och inte alls vad jag är van vid!!
Sedan engelska, yeeah vad skojj, or not!! 
Djursjukvården, gick inte alls bra!! haha

Sedan var det att ta in hästarna, blev inte alls som vi tänkt oss och Pepsi fick inte komma ut på promenix idag. 

Nu ska jag försöka slappna av, laga lite mat och bara slappa hela kvällen lång!!

__________________________________________________________________________________________
Sedan har jag en fråga till er alla.
Mina frågor kanske är många och dt är inte många som svarar men, jag gillar att kolla på tv.
På måndagar, var det innan svenska hollywood fruar, men nu kommer det bli cookalong och sen sängen!
Tisdagar, är det andra avenyn såklart;) 
Onsdagar, bonde söker fru och sedan greys anatomy.
Torsdagar, mammas pojkar och så lyxfällan
Fredagar, iddooool:D
Lördag, film kanske? 
Söndagar, ensam mamma söker och så filmen;) 

Hur ser eran tv-tablå ut?:) 

Kram!

2009-10-18
I alla fall, jag håller fast vid att blogg.se har gjort ett stort misstag när dem utsett årets blogg 2009. 

Sedan disskuterade jag och min bästa vän på vägen hem ifrån tåget till stallet för att hämta våra mopeder men det är en annan sak. 
Vi diskuterade i alla fall, hur ska en blogg vara för att locka många besökare. 
Vi bestämde oss för att den ska vara intressant, ja tack. Hur många läser en ointresserad blogg. 
Många som får många besökare skriver om mode, vissa av dessa (anser jag!) vet ingenting om mode. 
Andra många grejjer ska vara att bloggen ska vara unik, den ska handla om något som ingen annans blogg handlar om. 
Den ska ha många bilder, så man kan berätta i både ord och bilder, det blir väldigt mycket lättare att läsa då. 

Detta är mina åsikter, ni har säkert andra. 
Ni får gärna dela era åsikter med mig, det gillar jag!


2009-10-18
Nu var det nog dags för ett inlägg igen eller vad säger ni? 

Jag såg på www.blogg.se / startsidan för bloggen att man ska nu utse årets blogg och det såg faktiskt ut som att man skulle utse årets blondin eller fjortis? Hallå, får inte vem som helst blogga. 
Nej jag måste säga att där har blogg.se gjort ett stort misstag. 

Vad tycker ni?

2009-10-16
Nu tänkte jag ha en disskution här i bloggen.


Jag är häst människa. Jag har egen häst och tillbringar många timmar varje dag i stallet och med min häst. 
Min häst betyder väldigt mycket för mig och jag har inte mycket tid över till något annat men det skulle jag kunna ha om jag tar mig tid, men det finns inget annat att lägga tid på så då kan man vara med sin häst istället och få bra band med den. 

Men hur kan det komma sig att så fort man säger till en kille att man har häst eller är en hästmänniska, så helt plötsligt vill dem bara vara vänner. Hur kan det vara så?


Tack för alla svar!

2009-10-16
Nu har jag inte gjort ngt idag, ska försöka gå ut och gå med vovven om en litenliten stund, att det ska vara så svårt att komma ut.. 

Men annars är livet helt okej. 

Jag ska försöka göra film från agilityn idag oxå, om jag bara får in skiten på datan, gaah!

Nu ska jag gå igen, tack och addjös

2009-10-16
Ja som ni ska läsa i rubriken så funderar jag på att lägga ner min blogg, jag har ingen fantasi om vad jag ska skriva mer och jag är väl sådär skeptisk eftersom jag älskar besökare och så fort jag inte är inne på en dag så sjunker besökarna jätte mycket. Jag vill ha standard besökare och många, jag vill. 

Men nu är det inte så, jag försöker verkligen göra min blogg bra men icke sa nicke.

2009-10-14
Ja, vad tycker ni är roligt att läsa om? 
Min blogg ska bli något nytt, något roligt att läsa om. 
Ge mej gärna förslag om vad jag ska skriva om! Tack!!:)

2009-10-14
Tkr det suger att den finns lagar att man måste gå i skolan. 
Tkr det är sämst att man inte kan få plugga när man vill!
Tkr det är super dåligt att det finns något som heter att man är trött!

2009-10-13
I fredags var Johanna, Victoria och Ellinor här, superskojj och vi hade en superbra kväll!

I lördags hade jag stalljour och var i stallet ifrån halv åtta på morgonen till halv åtta på kvällen, puuh och ingen mat hade man heller. På kvällen kom mamma, Eva och Mathilda och inte den kvällen heller tidigt i säng, men skojj hade vi! 

I söndags tävlade jag, i första klassen gick det super och vi gick runt på fyra fel, endast ett stopp. Supernöjjd!! 
Sedan i andra klassen ville inte Pepsi alls, superponny<3
Sedan vart det pizza, mkt gott! Sedan hem och slappa i soffan (y) Mamma sov över igen!

Igår vart det skola, först dressyr och sen åkte jag på MT-röntgen och det gick fint, trött blev man oxå!! Sedan tillbaka till skolan. Sedan på djursjukvården gjorde vi test på Pepsi eftersom jag inte tyckte han helt kändes bra och vi gjorde böj prov och då visade det att han var halt, jaha! Vila i 2 veckor och så se sen om han fortfarande är halt om då, så blire Skara. Grattis! 

Sen idag, ut med pepsi till hagen, matteprov, yeeah! Och sedan djurkunskap, gick ju super, vi gjorde ingenting!! 
Sedan Naturkunskap intställd så då fixade man i stallet och sedan till stan. 

Nu ska jag snart sova, zzz. Är superduper trött. Men till helgen ska jag åka hem! Yeeah!

2009-10-13
Jag ska svara på era kommentarer, jag lovar!
Men just nu har jag tusen annat att göra och blir inte så att jag sitter vid datorn och ifall jag sitter vid datorn är inte mitt mål att svara på kommentarer och bloggar inte så mycket. 
Men nu ska jag försöka hjälpa er och svara på era kommentarer, kiss!

2009-10-09
Ja, jag vet inte om ni håller med mej men jag blir så jävla trött på dem som kommer med taskiga kommentarer och tror att dem är något, vet allt bara för att dem läst EN blogg!
Ni har ingen aning om hur de har i sitt liv utanför bloggen, jag blir så jävla irreterad när ni tror det. 
Vad man skriver i bloggen är upp till var och en, vill man vara anonym, låt dem vara det då, vad har ni med saken att göra? 
Och alla är lika värda, vill man ha barn när man är ung så klart att man få ha det, vill man inte ha det, så nehe då är det erat beslut. 
Skaffa er vetenskap innan ni ger er in på andras liv, tänkt på att det faktiskt sårar även om det bara är en blogg, den kan vara en betydelse full blogg, en blogg där man skriver av sig eller tycker bäst om, bloggen kan vara ens bästa vän. 
Så ni som läser detta, skärpning!

Håller ni inte med om detta så får ni gärna kommentera så kan vi ha en diskution!

2009-10-08
Nu ska jag snart ha datakunskap och vi ska ha prov. Nejtack!

Sedan ska jag hoppa, yeeah. Taggar inför tävlingen på söndag:D 

Sedan hem, för jag är svin trött, så bara hem och duscha och kanske om jag orkar försöka göra någon mat.. 


Hoppas ni får en bra dag!


2009-10-07
Ussh, jag hatar Ekologi, och just nu, rädda mig!! 

Senare ska jag rida Pepsi och så ska jag inte göra mycket mer, hoppas på att jag kmr hem lite tidigare än halv nio idag, suck!
Just de måste handla oxå, så är det när man lever ensamt liv. Ännu mera SUCK!

2009-10-06
Nu ska jag pysa ner i sängen. 
Dagen började att släppa ut hästarna och så, lektionerna seeegade sig på och efter skolan red vi till hamrikulle och hade skojj där:) 
Sedan har jag kvällsfodrat och fastnat i stallet femtio gånger, säkert om. Suck! 

Imorgon ska jag till skolan igen, yeeh - jag som älskar skolan, eller hur? 
När var det lovet blev? :O 

Kramiz!

2009-10-05
Plus:
- Varmt
- Killen i resturangen, mkt plus!!
- Killen vid stranden
- Killen i OBA
- Mat
- Havet 
- Poolen
- Oba- skoj
- Trevligt hotell
- Brunhet
- Båttur
- Underhållningen :) 
- Skojjig personal, I like:)

Minus
- Mat - samma mat. 
- Poolen, för liten
- TIDEN FÅR FÖR FORT
- Snyggo har inte visat sig på hela helgen "/ 
- Skitigt hav
- Sadar älskar... 
- Sadar kan inte engelska.


2009-10-05 Dag 8 Turkiet
Upp tidigt, packade det sista och åkte ner för att checka ut. Vi checkade ut och satte oss ner i fem minuter och gick sedan för att äta frukost. När det var uppätet så kom bussen och vi klev på den för två timmars färd till flygplatsen. 
Väl där fick gå igenom en kontroll och sedan checkade vi in våra väskor och gick in i nästa kontroll och där inne käkade vi macka och gick i affärer. In i sedan i nästa kontroll och där inne fick vi sitta och vänta tills vi fick gå in på flyget. Det blev jätte långtråkigt på flyget då flyget hade motvind och flygtiden var fyra timmar. På vägen ner tog flygtiden 3 timmar och 15 min. Låååångtråååkigt!! 
Väl hemma fick vi hämta våra väskor och sedan gick vi till bilen. På hemvägen hämtade vi Bella, guud vad man saknat henne. 
Väl hemma vart det lugnt, käkade pizza :):)

Resan har vart superbra!! 

Love Linnea

2009-10-05 Dag 7 Turkiet
Frukost vid 9 och sen låg vi vid poolen hela dagen:) 
Vi käkade lunch och låg vid poolen på eftermiddagen. Elin och jag var med på wathergym, jobbigt!! 
Jag och mamma var och köpte armband och halsband, 5 st för 10 lira :O 
Vi gick upp vid poolen vd fem, det började bli lite kyligt, brr.. 
Vart på rummet och packade och duschade och fixade oss. Vid 8 gick vi ner och käkade middag, gott:) 
Sedan lyssnade vi på underhållningen men jag tkte det var den sämsta kvällen, kände inte igen ngn låt knappt.
Vi vart och köpte väskor också, fick en handväska, en rosa:D
Sen köpte vatten och vykort och sedan vart vi och betalade allt. Sedan insåg Elin att hon hade tappat en berlock så då fick vi gå och leta efter den. Vi hittade den inte "/
Upp på rummet igen och slappade sedan somnade vi.. zzz... 
Love Linnea

2009-10-05 Dag 6 Turkiet
Idag gick vi upp extra tidigt, vi skulle ut på båttur. Det var jätte skoj och solen sken hela dagen:) 
Snyggo visade sig vid frukosten så ikväll ska jag banne mig prata mer med honom, ev ngt mer.. hihi;) 
Love Linnea

Nu så, middagen avklarad. Pratade mer med Sadar som han heter, ni vet snyggo.. Vi bestämde träff på stranden och satt där och kollade på vågorna och månen, turkiskt öga eller vad det hette^^ Han sa att han älskade mig, vadå ska jag säga att jag älskar honom back när jag knappt känner han. NejNej!! Jag hoppas han inte blev allt för besviken i alla fall. 
Vi avslutade kvällen med kram och en liten puss, allt vågar man ju inte plus hallå, jag känner ju knappt han. Och kvällen vart sådär lyckad, älskar och kyssa mig var typ det enda han kunde säga, SUCK!! 
Nu ska jag sova.
Love Linnea

2009-10-05 Dag 5 Turkiet
Solen skiner idag igen:) 

Nu har vi vart och käkat frukost och ska nu ner till stranden och the beach, yeeah! 
Snyggo vart inte vid frukost heller, suck! 
Uppdaterar senare, Love Linnea

Nu är vi tillbaka på hotellrummet. Vi låg vid stranden tills lunch. Str-killen är nog ännu kärare nu... Fast det var skitigt i vattnet, ussha mig!! 
Åt lunch, resturang-killen eller skojjare nr 1 ca på skämt humör ännu en gång, jaha.. 
Snyggo visade sig inte, VAR ÄR HAN? 
På eftermiddagen har vi varit vid poolen. Läst ut boken har jag oxå gjort och haft huvudvärk hela dagen, suck! 
Nu ska vi slappa en stund och sedan ner och käka middag, hoppas snyggo är där då:) 
Upp S 
Love Linnea

Nu sitter jag på rummet igen, lyssnar på musik och spelar idioten. 
Vi vart och käkade middag, snyggo fanns ingenstans "/ 
Vi lyssnade på ABBA - konsert , synd att det bara är så lite "/ 
Nu ska jag snart sova. 
Love Linnea

2009-10-05 Dag 4 Turkiet
Solen skiner, whiee!! 
Fast idag har det varit ganska molning"/ 

Snyggo visade sig inte vid frukosten, hoppas att han är tillbaka ikväll:) 
Vi har varit vid poolen hela dagen, gött :D
Vi käkade på italienska resturangen till lunch, mumma:) :) 
Nu ska vi in till Alanya, see yaah!:) 

Love Linnea


Vi åkte in till Alanya, inte imponerad, tyvärr.. 
Jag shoppade en mysdress:) 
Vi satte oss på ett café och köpte en cola och så.. 
Tog bussen hem igen, låg och slappade ganska länge och sen gick vi ner till turkisk afton, Nono, det vart inte skoj.. 
Snyggo visade sig inte heller, suck! Vi gick tillbaka, la mig vid tolv och låg och läste. 

Love Linnea


2009-10-05
Jag har tänkt mycket, speciellt när man ska sova. 
Jag gör i alla fall såhär, tänker på vad jag ska göra dagen efter, vad jag ska ha på mig, ska jag ha uppsatt eller inte? Vad var det för lektioner vi hade? 
Är dörren låst? Är allt släckt? 

Jag är en mycket fundersam människa och är mycket nogrann med mycket saker, vissa mindre, vissa mer. Men att sova på kvällen går banne mig i bland inte. Jag ligger och grubblar mycket och vänder och vrider på mig hur mycket som helst. Och just när man tänker, ne nu ska jag banne mig sova efter att ha kollat på klockan femtifem gånger så kan man inte sova bara för att man kollat på klockan, puusst!!

Sedan är jag en ganska lättväckt människa, sover inte tungt om man säger så. Och jag kan banne mig inte sova om ljuset är tänt någonstans i närheten av mig, alltså så att jag ser det. Blir galen!! 

Men om jag är riktigt trött kan jag somna till allt, men om jag inte känner denna tröttheten så kan jag inte sova, blää!!

2009-10-05
Nu har jag svarat på ALLA kommentarer, det var en hel del. Men superskojj att ni kommenterar, I love it;) 

Idag är jag sjuk, bu pusst och blää!! Vaknade med huvudvärk och magvärk, blää!! 

Men imorgon ska jag åka till skolan, yeeah, för skolan är ju så underbart skoj. Or not!!

Jag har glömt att fråga; vill ni se bilder ifrån där jag bor?

Peace!

2009-10-03
Sitter nu och kollar på körslaget;) Yeeah!

Idag har det var myyst i stallet, satt och fikade med Viktoria, Johanna och Ellinor, myys! Ellinor hade bakat muffins, mumsiga goda:) 

Sen skulle jag rida Pepsi i ridhuset hade jag tänkt men där vart det löshoppning och i det andra ridhuset var det lektioner, suck! Och Pepsi som hatar regn, det blev en skritt sväng sen in i stallet igen. 

I natt ska det bli storm, yeeah vad skojj!

Imorgon är det stalltjänst som väntar, yeeah!

2009-10-03
Ikväll ska jag inte göra ngt, trist!
Hade gärnat hittat på något menmen, nu är det som det är...

2009-10-03
Nu är det en helt vanlig dag, en dag att inte göra något förutom att åka till stallet senare och rida:) 
Hoppas ni får en bra dag:) 
Peace;)

2009-10-02 Dag 3 Turkiet
Nu sitter jag på rummet igen. Snart tajm för dusch och fixa sig:) 

Idag har vi tillbringat mesta tiden på stranden, badat i medelhavet, ca 27 grader varmt :) 
Lunch, god mat:) Glass till efterrätt, yummie!! 
Nästa gång vi satte oss vid aqua park, pool med vatten ruschkana, jag och pappa åkte alla tre, den gula var roligast:) Sedan satt jag vid internet cafet i 30min, kollade bdb, facebook och bloggen! Lyssnade på sv. musik oxå, tack! Ikväll vart det något på scenen, skojj!:) Uppdaterar senare, peace! 
Love Linnea

Andra dagen i Turkiet håller att ta sin natt. Snyggo (killen på hotellet) ramlade i trappan med massa tallrikar och skadade nog sig. Han frågade mitt namn och hur gammal jag var, hihi;) Han vart oxå 16:D:D
Men namnet vart bortglömt, Su.... 
Jag hoppas att han är Ok, vi har ju kollat in varann så jag hoppas att han är tillbaka imorgon, vill nästan gå dit bara för han är där, hihi!
Nu ska jag göra i ordning mig, spela lite kort och drömma mig iväg med snyggo!!
Love Linnea

2009-10-02 Dag 2 Turkiet
Vaknade kvart i nio (turk tid) ungefär av att m&p kom in. Klädde på mig och vi gick ner för att käka frulle! Sikket frukost bord!!!
Efter frukosten gick vi runt och kollade in läget, fick rida på kamell men det vill jag bara glömma, stackars kamell!!
Infomöte next, höll på i 40min.... 
Efter det vart det turkiskt bad, MYCKET skönt!! Först fick vi vänta, sedan klä av oss till bara bikini, sitta i typ bastu och fick sedan en slerubbning och ett bubbelmassage. Vänta på ans. mask, ONT! 
Tvätta av sig den, vänta, sedan massage med olja, mmmmm!! Yummie! Om man ska unna sig något gott, rekomenderar jag varmt det!
Sedan lunch, efter lunch, poolen! :) :):) 
Gött att bara ligga:) 
Efter det gick vi upp på rummet igen och gjorde oss i ordning för middagen, lite underhållning och så. 
Vi gick sen in till OBA, skitskojj och massa affärer på långa sträckor!! Vi hamnade på tante...... skit roligt! 
En av killarna gav mig två riktiga blommor och en papper och en lapp. Guuliigt!!:):) 
Nu ska jag sova. 
Love Linnea

2009-10-02 Dag 1 Turkiet
Vaknade av alarmet klockan 09.00 med gick inte upp förän klockan 10.00. Bella låg i min säng, myys!:) 
Duschade, anmälde mig till Gp-kval och Div II. Packade det sista och sen åkte vi vid 13.00. Tog ut pengar i U-hamn, åkte till Maria för att lämna Bella, där ska hon bo nu i en vecka, skoj för henne:) 
MOT flygplatsen, där vart vi framme halv tre, 14.30. Ungefär en timma för tidigt, men vi växlade pengar, köpte tidningar och käkade. 
Sedan 15.30, två timmar innan avfärd checkade vi in våra väskor, no problemos!
Igenom annan kontroll en trappa upp, är blev jag stoppad men fick sedan gå vidare (pinsamt!!!). Sedan shopping, nytt armband och godis:) 
Flyget fick 17.25 och det tog 3 timmar och 20min att flyga. 
Framme på flygplatsen hämtade vi våran packning och satte oss på kokande buss och våran bussresa tog två timmar, pusst!!
Väl framme vid hotellet checkade vi in och fick rum 1405:) 
Vi packade upp och gick och la oss ganska snabbt!! Klockan var ungefär halv två (turkisk tid, alltså halv ett sv. tid) när vi var på hotellet! Puuuussst!!

Love Linnea

2009-10-01
Är nu hemma igen ifrån Turkiet. 
Det var najjs kan man säga!! Mer uppdatering om det kommer senare. 

Nu ska jag ner och göra mig fruost och sen ska jag inte göra ngt;) yeeah! 
Kolla tågtabeller oxå, pusst. Vill inte åka härifrån, från min älskade vovve!!:(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0