April 2009


2009-04-23
Ja som jag har sagt innan eller i alla fall haft tanke på innan är hur dålig bloggare jag faktist är. För en bloggare lägger ju upp i alla fall ett inlägg per dag eller i alla fall varann dag. Men jag när blogga jag senast, jo i söndags och idag är det torsdag. Ja grattis;) 

Ja men det har i alla fall inte hänt så mkt. Mer än att hålla igång hästen;) 

Älskling, jag saknar diig så jävla mkt. Hur ska jag stå ut 1 vecka till? Jag kommer aldrig klara det. Snälla kom hit. Jag dör av längtan efter dig<3 
Du är otroligt saknad av mig !!!!

2009-04-19
Varför tar helgen slut? Jag som egentligen hatar skolan och så tar helgen bara slut så:O Jag önskar det vore sommar och sommarlov, kan vara uppe hur länge man vill, inte göra ngt speciellt och framför allt slippa skolan!! Gud så skönt det låter eller vad säger ni?
Men ifrån mina drömmar ska jag nu återgå till verkligheten.

Älsklingen åkte för en liten stund sedan. Men vi har faktiskt fått mkt gjort idag, fixat lite med disken och så och tagit en promenad med Bella. Tänka sig att få ut älsklingen på sånt. Det är inte dumt;) hihi (A) 
Sen kollade vi tv och en sådanhär söndag fanns det inte mycket att se, eller vi kollade på hästhoppning innan vilket älsklingen tycker väl är sådär skoj .. Men om jag fick välja skulle det nog vara hästhoppning 24/7. Man lär sig väldigt mycket på sånt, enligt min mening då:P 

Nu blir det verklighet igen och ska ifrån mina funderingar övergå att åka till stallet. Ska försöka att ut och gå med så kallade hästen;) Haha, neej verklighet var det ja:P Min älskade häst Pettson;) Det var ett tag sen han vilade så ska försöka få han lite lugn och ro idag och sen blire skojskoj imorgn då han kommer vara FULL av energi:P Men nu måste vi ligga i topp inför tävlingen på Söndag. Vi får väl se hur det går, och på tal om hoppning så hoppade jag Pepsi igår. Vi hade en oxer på 85-90 cm och han fullkommligt flög över. Han tog inte i någonstans. hihi, jag trodde hindret var typ 50 cm:O Så duktig är min skrutt;) 

Men nu ska jag inte röra till det mer för er utan lämna er i skrivande stund och återgå till mitt normala liv. Och det är att inte sitta här. Så hejsansvejsan på er små söta:)

2009-04-18
Hej allihop. 
Var ett tag sen jag skrev här märkte jag så nu var det nog dags. 
Förra lördagen uppdatera jag här sist, och visst har det hänt en hel del. 

Söndagen gick åt till att älsklingen kom ganska tidigt. Och sen åkte jag till stallet och badade Pepsi med ett specieltl schampo;) Sen myste jag bara med älsklingen;) 

Måndagen - Vaknade upp med älsklingen bredvid mej:) Han åkte vid 4 och sen åkte jag till stallet och red ut med Ebba;) 
Sen vare slapp. 

Tisdag - Åkte in till stan vid tolv för att göra synundersökning, sen åkte med mamma till stallet och lämnade av en fodersäck sedan vidare till Lidköping för shoppning;) Hittade en tunica, ett midjeskärp, ett linne, och 2 par skor. Även ett par örhängen inhandlades. Sen var vi med kusin Emmie och Tina och Per. Vi kom hem vid 22. 

Onsdagen - Skolan började. Gick upp vid halv sju och kände NADA lust för att gå till skolan, Men knallade väl bort dit i alla fall. Slutade halv ett så det gick väl bra. Var och red sen, jobba Pepsi mest i skritt och han gick tills slut fint. Släppte helt i båda varven, Duktig kille;) Sedan gick vi på handledarkurs, vilket var drygt och åter drygt. Men nu ska jag ut och köra på vägarna. TUUT TUUT!! Så se opp;) 

Torsdagen - Vaknade med ENORM huvudvärk och illamående som faaan!! Så valde att stanna hemma efter många om o men. Så låg i soffan tills 3 ungefär och mådde hur illa som helst. Inte alls skojj. Sen började jag grejja och göra mat och så och då mådde jag mycket bättre. Så åkte på agilityn sen och Bella gick super;) Gullvovven hon;) 

Fredagen - Gick till skolan, mådde mycket bättre. Fast vi hade en seg dag. Sen fick jag veta att älsklingen skulle komma till skolan så stannade kvar och var med han:) Sen gick jag hem och slappa lite, sen åt jag 4 mackor, 4 bullar och 3 kakaor;) mkt gott:D Sen åkte jag till stallet vid 5 och red ut med Evelina. En evighetsväg må jag lova. Var inte hemma innan 9 då jag käka köttgryta:D Mumsigt;) Sen slapp, slapp

Lördag - Vaknade med vovven bredvid mej och av ett sms ifrån älsklingen. Gick upp, käka frukost och sen slappa. Gick och duscha. Nu sitter jag och väntar på att älsklingen ska komma hit. Miss him;) 
Sen får vi se vad som kommer, ska lunchfodra sen och så hoppa med Pepsi inför nästa söndag. Sen bjuder maten på grillat och det kommer bli mumsigt;) Sen får vi se:P 

Imorgon blir det slappa med älsklingen och så får vi se vad schemat bjuder på;) 

Idag är det 5 månader med älsklingen, tiden har gått så himla fort att det finns inte. Och jag hoppas att det kommer bli mkt mkt längre. Jag älskar verkligen dig älskling:) Vi föralltid;)<333

2009-04-11
Tjena. 
Nu har jag då fyllt år och det var lyckat. Men jag börjar skriva om torsdagen. 

Då jag vaknade vid halv nio och käkade frukost. Sedan vid 10, 11 ngn gång började jag städa och städade hela huset. Dammade av, damsög och plockade undan. Vilket tog till ca 1 och sedan kollade jag på rädda willly till 2. 
Sen satt jag vid datorn till ca länge länge. Sen fick jag ett najjs telefonsamtal ifrån älsklingen:) hihi(A). 
Vid ca halv två somnade jag. 

Min födelsedag började med att mamma, pappa, elin och bella kom och gratta mig på sängen vid kvart över åtta:O 
Då fick jag den nya klubbjackan, 2 par ridvantar, regionallicens till pepsi och 3 filmer:) Sen låg jag kvar i sängen till tio. Vid kvart över tio började jag baka muffins med vit choklad på;) Mumsigt:) 
Sedan började vi baka pajer, räkpaj, tacopaj och kyklingpaj. Det tog till ca 1 och då kollade jag på rädda willy 2. Sedan duschade jag. Vid 3 kom alla gäster, då fick jag pengar, pengar, pengar, presentkort på Lindex och 6 nya tekoppar:) Fick ca 1100kr. :) När dem hade gått kom älsklingen hit:) Då fick jag en jätte jätte fint halsband och 10 röda rosor:D Jag älskar den pojken:) Sen sov han här:) 

Så vaknade jag bredvid den bästa pojken i hela världen:) Vi vaknade vid ca 12 och då käka jag frukost eftersom älsklingen inte ville ha. Sen kollade vi på rädda willy 3. Ifall man har sett dem andra 2 måste man ju se på den sista:P Eller hur?... Sen åkte älsklingen när filmen precis sluta. Sen busa jag med Bella och solade lite. Hallå man måste ju bli brun?;) Sen åkte jag till stallet och red Pepsi:P Gick helt okej. Pepsi var väldigt pigg. Busen:D Han blev jätte svettig och då svampa jag av han och när jag släppte ut han i hagen med lite eftermiddagshö, sedan rullade han sig. Trevlig häst jag har.. Tack! Sen kom jag hem och duscha sen kom Anders och Carina och vi har precis ätit. Nu ska jag inte göra någonting. 

Imorgon blir det bada Pepsi. Så han blir ren och fin. Hosthost;) .. 

Pusspåeralla :)

Niklas, du är min bästa och enda kärlek<3
2009-04-08
Det är nu 2 dagar kvar tills jag fyller år:) whoho:) 

Denna dag har spenderats åt ingenting. Jag har suttit vid datan alldeles för länge känner jag. 
Men snart ska jag iväg och träna med pollen min;) Ska bara knarka i mej tabletter först så jag inte känner min onda, mycket onda svanskota. Jag hatar verkligen att ha ont någonstans, och oturen har la fallit på min sida att värken inte kan gå över, utan så fort den går över så ska den komma upp ngn ny värk ngn annanstans. BLÄÄÄ!

Jag har inte så mycket mer att skriva här idag, så på återseende;) 

Imorgon blire städa:( BLÄÄ för det!!


NIKLAS<33

2009-04-06
Ja, kan ju börja att säga att träningen idag gick super:) Min häst är verkligen helt otrolig. Sen att ryttaren (som till råga till allt råkar vara jag, nej inte råkar ÄR jag:) ) gör massa fel och rider inte rätt och följer inte med rätt och vill ha stöd i handen kan ju inte han hjälpa. Men min häst är super:)<3 Och jag älskar haan till MAX:)

Annars har jag klippt mig idag och inte gjort så mkt mer. 
Imorgon blire tidigt stallet och sen Borås;) 

På onsdag ska jag SOVA!! 

Och älskling, jag väntar fortfarnade på ngt du har lovat i hundra år nu. 
Jag tänker inte göra det om du inte gör det. Tänker inte ens nämna tanken. 
Och så är det. 
Jag vill inte tjata. 

<3

2009-04-05
Ussh har sådan ångest... :( Vet inte om jag ska anmäla mig till Falbygden, div 1. 
Blir massa mer att betala, köpa kavaj (har ju ingen:( ) och vågar jag? Hinderna blir mycket större maffigare och mkt mer att titta på. Då måste jag vara beredd att verkligen övertyga han att han ska hoppa. Hm, jag venne. Jag funderar nog vidare tror jag:P 


Annars har det vart kalas x 2 idag. Roligt / tråkigt. Men jag hatar verkligen kalas. 

Imorgon blire stallet, klippa mej och träning:) I like;)

2009-04-04
Tjenixen;) 
Det var några dagar sedan förra gången jag uppdatera. Men här händer det inte mycket nytt förutom att jag har fått ett underbart påsklov som jag tänker spendera mest ute. För trott eller ej så har SOLEN kommit till oss och jag hoppas att den stannar väldigt länge:) 

Sen i onsdags har det inte hänt så mycket. Men kan ju ändå berätta lite:P 

Torsdag - Skola till 2, coach samtal i 30 min och sen hem, äta plugga, gå en liten sväng med Bella och sen åkte vi på agility. Bella var jätte duktig fast blev trött i slutet. Sen hem och ta det lugnt. 

Fredag - Skola till 2, hem och bara va en liten stund. Sedan stallet, red ut med Evelina. Skojjigt:) Sen hem, duscha, städa och äta. Sen kom älsklingen, och kan det inte bli bättre start på lovet eller? Jätte mysigt att han kom hit:) 

Idag, vaknade upp med älsklingen vid min sida och jag måste bara säga. Det är toppen!! Sen käka vi frukost och kollade på tv. Vid 1 gick vi ut i det vackra vädret och busade lite med Bella;) Och sen vid tjugo i två åkte älsklingen;( Nu får vi se när jag träffar den underbaringen nästa gång. 
Sen åkte jag till stallet kort där efter och red Pepsi och Sara kom ut till stallet också och hjälpte mig. Oj vad jag fick slita. Asså, visst vårväder men det känns som sommarväder och jisses vad svettig jag blev. Vi jobbade hårt jag och Pepsi;) Och han slappnade av jätte fint i slutet och jag var jätte nöjd:) Sedan hem, slappa, duscha och äta och nu sitta här. 
Blir nog inte mer gjort, eller kanske bara dra över med damsugare. Eh jag får se. 

Imorgon blire stallet tidigt för att sedan gå på kalas först hos farmor och sedan till min moster. 

Så hasta la vista;) 

Älskling, du är så jävla mycket för mig. Tack för att mina stunder du ger mig och tack för att jag fick vakna upp tillsammans med dig. Mitt lov kunde verkligen inte börja bättre:)<3

2009-04-01
Hallojsan. Vilket underbart väder det är ute or what? Blir verkligen piggare nu med sol och värme:)Whiieee.. 

Skolan går drygt framåt och just nu har jag haft nackdelen med att vara så väldigt mycket. Vet inte vad som har vart på mig, men jag lovar att jag har nog haft precis allt. Jaja, hoppas det kan lägga sig nu över lovet att jag kan köra en rusning det sista utan sjukdomar. 

Just nu pluggar jag med No "/ DÖÖ tråkigt och det ska vara inne på fredag och jag har 5 uppgifter kvar. Jag kommer ALDRIG hinna, plus att man inte kan gå in på NE hemmifrån och där får jag ju all info. BLÄ på de!! 

Ska försöka hinna på lovet att göra mina so-grejjer och sen får vi väl se. På lovet är planerna just nu att försöka vara med min pojkvän så mycket som möjligt men visst så skulle Shivan komma hem till han och stanna till typ, jätte länge:S Så jag lär nog kunna drömma om att vara mer med min pojkvän. 
Ska istället försöka vara mer i stallet och grejja. Och plugga, hälsa på kusin osv. 
Och FYLLA ÅR!!! JAG LÄNGTAR!! 

Men nu ska jag fortsätta mitt pluggande och sen få i mig ngt att äta. Vi ses. Kiss<3

För mig stavas ordet kärlek, Niklas<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0