Augusti 2008


2008-08-31
Snart ny månad. 
Skriver här dock snabbt eftersom eftermiddagen är full!
Ska nu ska städa lite granna hade jag tänkt, efter det blir det stallet, och sen plugg !
Gårdagen var oxå full!

Men nu ska jag rusa hej !

2008-08-29
Haha, många inlägg igår (A) im sorry !

I natt vaknade jag av hur illa o ont i magen jag hade. Kunde typ inte sova på hela natten, kanske sov 2 timmar max. 
Så när jag vaknade av klockan imorses hade ja ju precis somnat, hur trött var jag inte då?? Magontet gjorde inte så ont längre men var något fruktansvärt trött plus att jag kallsvettades. Så det blev ingen skola för mig, la mig istället i soffan och kollade på tv tills mamma åkte typ, sen somnade jag. Vaknade bara av att pappa åkte, somnade om. Och sen när jag vaknar är klockan redan halv elva.! Men fortfarande trött, sätter mig lite vid datan och sen gör jag två mackor(Y), kollade på she is the man, det är hur bra som helst för er som inte sett den !! 
Mamma kom hem, vi snackade lite.. Nu har jag packat, för idag bär det av till husvagnen en stund, ska stanna på hööks först, köpa Bett :) Jag kommer hem imorgon på eftermiddag i think.... 
Och då blir det pepp och sen homework, som förövrigt vi ska hämta saker i skolan sen, om en stund;) 

Nu ska jag kila iväg, pusspåer och hadetbra !

2008-08-28
Bara för att jag inte orkar göra något annat.. 
Jag vet inte hur jag ska göra.. Inget plugg alls gjort idag.. NU måste jag ta saken i mina egna händer kära Linnea ! Ussh vet inte vart jag ska börja.. Tankarna bara snurrar :S

Nu ska jag ialla fall försöka ta mig till sängen, utan att falla ihop eller somna på vägen.. Tänk att sjukdomar kan ta ut på en sååå mkt!! 

Kiss !y

2008-08-28
Egentligen skrev jag ju bara om gårdagen i mitt senaste inlägg, så skriver här nu igen om idag. .
Dagen började med en frukost och sen göra mig iordning inför skolan. 
Första lektionen idag var Engelska, som gick lysande (not !) !!
Sen lång rast, och gissa vilka som hänger med mig och emilia hem för att kolla på film? Joo, Thor och Adam, är inte det uppenbart egentligen?? 
Efter det iväg till skolan igen, matte som jag ligger såååå långt efter med, inte skojj alls !!!
Sen var det språk, läxan gick ju super?, eller inte.. 
Sen lunch, god mat ialf.. Sen efter det var det Idrott.. Inga roliga lag, ingen rolig sport grejjs.. Ussh!! Sen iväg och efter det svenska som inte heller var skojj.. Varför är inget skojj i skolan nu för tiden??????:S

Nu är klockan snart 8 och jag ska nu iväg bort ifrån datan ! Puss!

2008-08-28
Åhh stressigt igår.. Hur faan lyckas man? 

Igår var jag ju sjuk igen, hade feber i tisdags och då fick man ju stanna hemma.. Började dagen med en dusch och kände mig genast mycket bättre, sen ödlsa jag min tid åt att kolla på film dagen lång... Det var mkt tråkigt det sista.. Efter det försökte jag mig på att plugga, gick sådär bra, det är inte alls skojj med Kina.. 
Sen ringde mamma, och eftersom jag skulle träna på kvällen så skulle vi åka o ställa in pepsi eftersom det verkligen öste ner regn, men efter 5 min så ringer mamma igen, och säger att hovslagarn sitter utanför stallet, då blev de verkligen stressigt. Ner o byta om, mamma hämtar mig, vi åker till Dalums mack och så får jag ngt att äta, sen upp till stallet.. Fick vara där ifrån halv 5, och sen lastade vid 5i halv 7.... Träningen igår gick bra, han drog lite med mig, och vill fortfarande inte ställa bra i vänster, men det kmr väl... 
Hemma igår vid kvart över nio, dusch och sen mat, sen kolla på tv och sen sova ! Mkt skönt..! På ngt vis har jag dock lyckas att alltid vakna klockan 5 ganska många dagar nu och blivit försktäckt av att jag har försovit mig, givetvis i natt med.. Det är rätt mysko måste jag säga... 

Nu ska jag ialla fall orka mig vidare till skolan.. Vi ses !

2008-08-26
Jag antar inte att detta inlägg är så intressant men what ever? 
sjuk idag oxå, men imorgon måste måste jag försöka gå... Men det kmr nog inte bli lätt eftersom jag nyss tog febern och den stannade på 37.4 och vad har jag gjort idag? Joo kollat på tv de ända !! 
Men idag måste jag ialf göra ngt åt pepsi, det regnar och han har inget regntäcke på sig, dahm !
Nu ska jag ialf plugga kina och no grejjs :S
Jag återkommer nog senare ! See you later !<3

2008-08-25
Denna dag har inte vart bättre, vaknade i morses av att väckarklockan, insåg då att jag inte sovit så mycket.. 
Men pallade upp till skolan för de skulle ju vara fotografering. Men pallade bara till 9 då fotograferingen skulle vara kl 1. 
Gick hem, kollde på OTH och sen sov jag yterst lite, gick upp sen vid 11 och åt lite, gjorde mig iordning de sista och gick till skolan igen.. Fotografering tog ca 1 timma, sen när vi satt där så insåg alla i a2 att alla andra våra lektioner var inställda så vi hade slutat men jag gick hem. Tittade på tv och sov igen.. Men känner mig inte ett dugg bättre. 
Nu snackar jag i telefon med bästa Fanny <3
Funderar på om jag ska gå till skolan imorgn, eller inte? :P hmm?? 
jaja ha det !

2008-08-24
Japp exakt, min dag har inte börjat lysande, vaknade av en mardröm vid 5, och kunde inte somna om. 
Vid 8 la jag mej o kollade på film och sen somnade jag lite. 
Vid 11 åt jag frukost och sen åkte jag till stallet, skrittade bara lite.. 
Sen hem, åt lite, sen dusch sen göra sig iordning och sen iväg på 35-års kalas som var sådär skojj.. 
Nu hemma, snart pizza, skola imorgn, fotografering ! Tack? Nej !

2008-08-23
Tiden går sååå snabbt , eller inte.. 
Ialf, igår var de skola som gällde, mkt mkt tråkigt i för sig, med lektioner och 10 mins raster mellan allt ! USSH !!
Sen efter det hem, åt lite sen iväg till stallet med fanny där jag försökte kommunicera men han fick världens spel ist, men han följde efter mig osv.. men jag vet inte :S 
Hem igen, snabb dusch, packa o så iväg till fanny, vi käka kebabtallrik och åt massa godis. =) Tittade på en film oxå, mkt mkt konstig !x) haha x) 
Sen somnade vi inte förän kanske 1 eller 2 eller ngt x) 
Idag vaknade jag upp av att Fanny låg o kolla på mig, lite scary faktsikt x) 
Sen åt vi frukost osv, satt vid datan, cyklade på deras träningscykel.. Mkt skojjjh!
Sen bar de hemåt.. 
Nu om ca 40 min ska vi ner till idrottens hus för Pernilla, grannen har fyllt 40 så hon har öppet hus, 
sen ska jag rida, egentligen orkar jag inte rida. Men vi får se;) 
Nu ska jag dra mig ha det !

2008-08-20
Nu vet jag inte ens ifall jag är värdig. 
Ifall jag orkar kämpa längre, det kanske är lika bra att få somna in o inte känna mer smärta.. 
Hur underbart skulle de inte vara ifall man hade en bredvid sig hela sitt liv? 

Jag orkar inte mer. Känns som om nästa dag aldrig kmr ...

2008-08-20
Begravning idag igen då, var ute så det var jätte mysigt o så:D
Sen åt vi på emmaoandreas ! MKt mkt gott !
Annars har de inte hänt mkt, så ha det !

2008-08-19
Ny dag, och denna dag betydde skoldag för ganska många antar jag? 
Tycker dock inte denna dag gick fort måste jag säga.. Mkt info och mkt tjat.. haha x) 
Haha, dagen var ialf över vid halv 3 ca.. ^^ Efter skolan blev det hem till o laga en god mat bestående av korv.. Hahax) 
Mkt prat med Elin o Elina, och sen tog jag moppen till stallet (Y), tränade dock hårddressyr och det gick toppen (Y), efter stallet åt jag lite igen,, (varning TJOCK!) 
Var o gick med Fanny sen, började regna när vi satt på gungorna o snacka så vi tog skydd under fritidstaket och där blev vi sittande, till Jocke kom o hämtade oss så fick vi springa lite med.. Haha x) 
Tack Fanny, du är bäst :)<3!!

Nu blir det säng för mig. Ha det !

2008-08-17
Ingen ork för att uppdatera egentligen, men för att inte svika er så skriver jag igen... 
Denna dag har jag tävlat i Floby, gick helt okej, men han blev rätt trött.. 
Nu väntar sängen, och laddningen inför sista dagen av sommarlovet.. Känns ussssshhhh att komma tillbaka, dels för att de e jobb som väntar, 9:an och sen att vi har bytt halvklasser, det kmr inte göra de bättre !!!
Men nu väntar en bra bok, sängen o en film kanske? 
Ha det !

2008-08-15
Japp ny dag igen, skriver här dock snabbt eftersom jag ska till tv igen... 
Idag städade jag hela huset, damsuga och torka golv=) *applåder* 
Sen följde jag tennismatchen, mktmkt spännande, plus att jag såg en snyggish på bågskyttet..!
Mamma tkr att jag är ett OS-freak så då var de bestämt att jag ska upp 3 prick på måndag !
Sen till stallet, där jag slogs med alla flugor o gettingar !! Fy faan!!!

Nu ska jag tillbaka till tv eller ut, vi får se;) hahax) 
Ja, imorgn, stallet o fixa sen mysss med Fanny ! Du är den bästa !!=)<3

HA DET!

2008-08-14
NU GER JAG UPP!

Ärligt talat jag tror att jag aldrig kmr bli kär igen, så det är lika bra att bara ge upp !

Jag orkar inte försöka mer. 
Men det är tomt att inte ha ngn nära, ngn att dela sin lycka o sorg med. 

Men jag orkar inte bli sårad!

JAG GER VERKLIGEN UPP NU!

2008-08-13
Då var jag på plats igen. Nu ska jag faktiskt gå o lägga mig eller ialf inte sitta mer vid datan, sen får vi se vad som händer ;)

Idag har jag städat, och sen blev det ingen träning så jag o pepp red ut i skogen ist:) Mkt Mkt Skoj:) 
Annars har det inte hänt så mkt, eller jo, har suttit på youtube hela dan och kollat filmer på mig o pepp och försökt mata in hur jag ska rida han.. Och det kmr göras imorgn med, eftersom jag vill nolla LB på söndag. 

Imorgn blir det kanske Jönköping annars vet jag inte.. Kanske mer städning? ;)

2008-08-13
Då var jag tillbaka igen. 
Idag blir det till att grejja uppe(ifall jag orkar xD) 
Sen blir det nog att gå ut med vovven o sen blir det nog träning senare ikväll... :P 
Igår red jag ut i ÖSREGN ! Jag var som en dränkt katt o pepsi med:( 
Så vi red inte så jätte långt eftersom det var inget kul att rida... 
Men men, ha det !

2008-08-12
Godmorgon på er allihopa :) 
Igår hann jag inte uppdatera så jag slänger in ett idag.. 
Igår jobbade jag till 4, min sista dag faktiskt, göttans:)  Efter det åkte jag o mamma hem, och jag gjorde inte så mkt, vid halv sex drog jag o mamma till stallet, där vi lastade pepsi och begav oss mot gunnargården:) Där var det hoppträning på högsta nivå:) 
Det gick väl helt okej för mig, kändes som om jag fick avsluta dåligt men pepsi var trött. .. 
Plus att det kändes som om Henrik la mer tid på andra än på alla.. .Men ibland är det så, men jag kom på en sak senare att det var Henrik som var kass o jag red bra :)(Y), japp men jag fick ialf en kommentar som värmer och det är skönt, men också som kan medfölja andra saker, men shit the same ... 
Efter det ialf åkte vi tilbaka till Dalum med pepsi och sen hem, där blev det glass i stora lass och sen tv, efter tv blev det mat (Y), sen vaar jag sååå trött att det blev en bra bok o sedan säng.. 

Men nu måste jag springa vidare.. Men ha en trevlig dag :) Så syns v

2008-08-10
Tillbaka igen, då alla gäster lämnat huset. Mkt skönt!!
Nu ska jag luta mig tillbaka o läsa en bra bok! Ifall ngt vills får du smsa.. 

Imorgn är det jobb o träning som väntar! 

Det hade vart bättre ifall du vart mig nära..

2008-08-10
Min dag började i stallet då vi städade HELA stallet, gick mkt bra och fort :) 
Efter det hem o kola tv, äta o duscha. 
Nu ska jag göra mig iordning för snart kmr det gäster till miga, eller mamma.. hahaxD
Japp see you !

2008-08-08
8 Augusti allihopa !!:) 
Har ngn av er gift er idag ?? Det har ialf inte jag gjort hahaxD
Jag haar jobbat, sen gick vi ner på stan och skulle lyssna på elin men det började regna så det gick sådär.. 
Efter det åt jag, mamma o pappa på kina, riktigt gott:):) 
sen åkte jag o mamma till ica för att handla o panta flaskor, fattar du hur mkt man pantar egentligen? 
Sen åkte vi hem, jag grejjade lite, inte mkt sen åkte jag till stallet där jag grejjade i typ 3 timmar .. :O 
Nu är jag hemma, har ätit hamburgare osvosv.. Nu kollar jag på tv.. Så hejs !

2008-08-07


Tillbaka i rutan igen eftersom jag inte uppdaterade så mkt innan.. 
Jag kan ju passa på att informera om ebbas resultat i helgen eftersom det är ngra som undrat.. 
I fredags fick hon ett stopp i omhoppningen men jättefin runda=) 
I lördags i första klassen så uteslöt hon sig eftersom vi tappade tiden och grynet är såå känslig att det inte blev as bra.. 
Andra klassen gick dock bättre men hon fick 3 st ner, lite synd.. 
I söndags kom hon till B-final och där fick hon ett pet i grunden men kom 6:a=)=) 
Så efter en lyckad helg så packade vi transport o bil med saker, häst, moppe och oss för en hemfärd.. 

Japp, slänger nog upp en bild till ifrån varberg, det skadar ju liksom inte ^^ 

Nu ska jag duscha eller ialf snart, sen ska jag kolla på tv och efter det blir det sängen. 
Imorgn är deet jobb igen som gäller, efter det blir det handla mat, panta flaskor och sen ska vi åka till granngården och köpa brodd(ar) och havre:) 
joppjopp :) Ha det !


2008-08-07


Ny idag idag.. 
Har ialf laddat upp bilder på bdb från tävling i varberg.. 
Nu laddar jag för tävlingen i Herrljunga=) 
Men nu ska jag göra annat eftersom det inte blev ngt jobb idag eftersom huvvet inte ger sig ;@
men ialf ha det !

2008-08-06



Ännu en ny dag som är här.. Idag var jobbet sååå drygt.. Man bara väntade att timmarna skulle gå iväg men icke sa nicke då. Men slutade ialf vid 4, men hade en lite mindre rolig morgon, bilen startade inte när vi skulle åka till jobbet så vi fick lifta med grannen=) Tackar !
Men dagen flöt på o när man kom hem så mixade jag lite, inte så mkt gjort med andra ord. Sen satte jag mig vid datan o efter en stund så ringde Fanny o sa att hon ville ut o gå så då gick vi en runda.. 
Nu är jag tillbaka inne igen. och jag som skulle läsa en bra bok, titta på en film, fixa benskydd och packa upp idag, har inte gjort en enda sak.. Men får la ta tag i ngt nu.. Typ fixa benskydd om jag orkar. .Haha, jobb imorgn med ialf.. 

Ha det !


2008-08-05
Hejsan igen. Idag var jag ledig. Klockan halv tio ringer telefonen o då tänker jag, hmm jag är ju ensam hemma så jag måste ju svara. japp så jag masade mig upp ur sängen o svarar, det var mormor som informerade lite.... Sen gick jag upp o såg att pappa var hemma men utanför, så jag gick ner. När mamma sen kom hem gjorde jag mej frukost, gick sen upp o duschade, och sen bar det iväg till begravning, min mammas morbror Mats gick bort förra veckan typ, och allt var sååå fint.. !
Japp efter det var de fika sedan bar det hem till moster och så käkade vi där, räksallad för min del:) 
Efter det hem igen, sen direkt till stallet där mamma hjälpte mig att hoppa., gick såååå bra.. Han bara flög över för att vara såå lite igång.. Ialf efter stallet, hem igen, efter det bara slappa.. Mkt händelserik dag, och nu blir det tv en stund sen säng, för imorgn är det jobb igen.. Japp, sånt är livet.. Jag längtar tills nästa vecka då det är ledigt.. :) 
Jamen ha det !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0