Augusti 2009






2009-08-30
När man tänker på livet blir man väldigt fundersam. Man ska hela tiden göra val om hur man vill leva sitt liv. 
Jag tänker väldigt mycket, hela tiden på mitt liv, hur jag skulle göra det annorlunda eller hur jag skulle göra det bättre. Jag tänker också väldigt mycket på livet, hur man ska göra senare och hur man gör när man är klar med alla studier. Man vet ju inte om man vill fortsätta plugga, vill man börja jobba eller vad vill man göra? 
När ska man skaffa barn, träffa den rätta?

2009-08-30
Ny morgon, det har varit en bra dag. Fika i blidsberg, räkmacka och glas! yummie;) 
Snart ska vi åka till farmor och fika där, trevlans att träffa henne. 
Vid 6 tiden åker vi till tågstationen för att åka tåg till varberg igen, helgen har gått ruskigt fort!
Hoppas veckan går lika fort. 
Nu ska jag göra ngt annat, peace!

2009-08-29
Yeeah!
Musiken får en att släppa loss, tänka på något annat och bara leva. Även fast klockan närmar sig tio så känner jag mig fri, vill leva livet mer och bara släppa loss! I love it!;) 

Jag svarar på alla kommentarer imorgon, nu vill jag leva livet, åter igen! 
Love!

2009-08-29
Många skriver om sina förebilder, hur många som inte vill att ens barn ska ha den och den som förebild. Jag håller med, vissa förebilder är helt katastrof medans vissa är riktigt bra förebilder. 
Jag som är häst människa har ju en förebild inom hästsporten. 
Andra har kanske Zlatan eller någon annan. 
Jag har Helena Lundbäck och RolfGöran Bengtsson, även Svante Johansson hör till favoriterna. 
Jag tror att många tycker att Malin Bayard Johnsson är duktig och ja det är hon. Men man har fått höra hur snobbig hon är i vanliga livet, hur bortskämd hon har varit och är nu. 
Medans Helena Lundbäck har fått kämpa lite mera för att få det hon har, hon har byggt upp ifrån noll. 
Det tycker jag är starkt, och jag känner igen mig lite i det. 
Jag har kämpat för att få det jag har idag, det är inte så att min mamma shoppar och köper allt till mig och min häst. 
Min mamma har köpt hästen, sadeln och kanske något lite täcke. Allt annat har jag köpt själv. Så alla grejjer är mina, eller ja det är för mina pengar. 
Det är inte så att jag säger att de förebilderna som man har, ska ändras. Man har sina förebilderna och det anser jag att det är bra, för annars kan man inte blicka framåt, vet inte vad man ska kämpa mot. 
Men vissa förebilderna är nog inte alls det man tror, är helt andra personer i verkligheten än på tv eller radio eller liknande. 
Jag tycker man ska ta sig en funderande, en fundering på om ens förebild är verkligen sån som man tror eller ska man byta? Jag tycker alla ska fundera på är det verkligen så jag vill bli, för visst är det så med en förebild?

2009-08-28
Jag börjar fundera på val i livet, alltså mitt val har ändå varit att gå och satsa på fullt ut hästarna och de livet. 
Andra gör val så som fotboll och andra sporter. 
Vi diskuterade i skolan idag, alla ser inte ridning som en sport. Det gör nog vi!
Valen ska göras ganska tidigt i livet, jag har ju valt en hästlinje. Vissa vet inte alls vad de vill göra nu, de har ingen aning. 
Andra väljer linje som är en bred utveckling, och de gör allt de kan för att lyckas så bra som möjligt. 
Andra väljer inte en lika bred utbildning men kan få så mkt mer. 
Jag tycker livet är allt orättvisst, man vill så mkt olika. Vissa vill hålla på med ngt som inte kostar något, och vissa vill hålla med något som kostar skjortan, bara för att man gillar, eller älskar det. 
Livet är orättvisst, men det är alltid ett val man gör, vill man leva lyckligt familjeliv, eller vill man leva ett framgångrikt liv och satsa på sig själv och sin utbildning. 
Valen man gör kan vara många, svåra för vissa men en del kan det vara få och lätta för andra. De valen man gör kan påverka ens liv, annat inte.

2009-08-28
Halloj alla i bloggen igen, jag suger på att uppdatera, jag vet. Men här nere får man liksom ingen tid. Tiden bara, rinner ut i sanden som jag brukar säga. 

Idag har det varit hälsopedadogik på schemat, vi fick bara sitta och snacka i grupper och så. Man måste ju lära känna alla och nu har man lärt känna varandra lite bättre än innan. 

Om en stund går bussen mot tågstationen och sen går tåget vid kvart i fyra. På väg hem sen, tack, det ska bli skönt! 
Ne nu måste jag packa ner datorn, puss!

2009-08-27
I alla fall, min skoldag har bestått av att åka till stallet och släppa ut pollarna på morgonen. 
Sedan fyllde vi på spån och gjorde iordning allt. 
Vidare mot Getterön där vi gjorde sammarbetsövningar, visst, kul ibland.. 
Till stallet igen, red ut. Mycket skönt måste jag säga!!
Hem igen, och nu ska vi bara slappa framför tv och inte göra ngt!

Imorgon ska vi ha matövningar eller ngt sånt. Yippie! haha
Sedan ska vi ta tåget hem, jatack! Ska ladda upp batterierna i helgen hemma och sen åter igen på måndag!
Ska bli skönt att komma hem lite, ta det lugnt och umgås med la familla. 

Datorn får givetvis följa med hem!=) 

* Hoppas ni har haft en bra vecka, det har jag!*

2009-08-26
Slumrar snart igen. Gassh så trött jag är. 

- Har vart en rolig dag, har pratat med några fler, har gått runt överallt och kollat så nu vet man vart man kan rida ut och så. 
Har ridit pollen min, och sen bytte jag och Emilia, pusst. Benan ska användas på Candy, jo tack. Det märkte jag! 
Men hon lossna och bjöd tills slut!
Ja det är allt det har vi gjort idag, mycket va? 
Ne verkligen inte.. 

Imorgon ska vi åka till Geterön och ha sammarbets övningar, jag tror vi flesta hoppas att det kommer bli med klassen. Jag vet knappt vad alla heter här, pusst vad jobbigt! 
Sedan får vi rida hästarna på kvällen, så hemma sent antar jag. Pusst vad trött jag är... 
På fredag skulle vi gå igenom något med mat, ungefär vad alla kommer ihåg tror jag.. Men vi börjar halv tio varje dag. 
Förhoppningsvis åker jag hem till helgen, skönt att komma hem lite, efter en vecka här nere, det tar på en.. Skola vid 8 och sedan kommer man inte hem innan fem, vi är inte vana vid detta än.. 

Ja men nu vet ni hur jag har det, om ni har några frågor, ställ på! 
//Neeah, peace;)

2009-08-25
Eller vi hade ju upprop igår. 
Men idag började vi dagen klockan halv tio. Vi samlades och delades in i tre grupper. 
Jag hamnade inte med Emilia, utan med en jätte trevlig tjej som heter Alice. 
Vi var först i pavolonjen och hade skolans regler. Sedan hade vi lunch, en köttgryta typ. 
Sedan gick vi iväg till klassrummen, en bit bort. Där hade vi först likabehandligsplan. 
Och sedan en stund paus och sedan drogpolicy. 
Det var jätte tråkigt, hela dagen men nu som tur är det över! ja tack!!

Sen red vi hästarna, Pepsi gick lugnt och stilla och blev väldigt svettig. Sedan fixade vi iordning hästarna, åkte till Hajen och köpte lite grejjer och sedan hem igen. Emilia dushade, jag fixade mat och sedan åt vi. Åkte till stallet igen och fodrade hästarna, de mådde jätte bra! 
Nu hemma igen, har duschat en snabbis och så nu kollar vi tv. Det blir nog en tidig kväll, är väldigt trött! 

Förlåt för dålig uppdatering, har fullt upp här.  Hoppas det blir bättre när man har koll på sakerna. ! 

Peace;)

2009-08-24
Nu sitter jag i min nya soffa, ja det är faktiskt typ min. Jag äger ju inte stugan eller så men defenetivt så bor jag här nu. 
Ny adress har jag, nytt, spännande inför de kommande dagarna, inför allt. För utvecklingen hos mig och min häst. 
Hos det spännande man kommer möta och bli mer ansvarsfull. 

Jag trivs här, vi har flyttat ner och det känns så spännande!!

Hoppas Pepsi trivs och vi kommer få det bra här, när jag tänker tillbaka så ska det bli skojj att börja om på nytt, börja om precis från början!
Yeeah, i love it;) 

Ne nu ska vi snart sova, upp tidigt imorgn. Fast vi börjar inte innan kl halv tio imorgon, yeeah! Fast vi ska ju släppa ut hästarna, ge de kraft, mocka och fixa stallet så det bara är och rida på eftermiddagen! 

Jag tror faktiskt att jag kommer trivas, känns bra som första känsla i alla fall!=)

2009-08-23
Ja, timmarna rullar iväg och nu, snart sitter vi la i bilen på väg ner. pusst. 

Någon frågade i min blogg om varför och vart jag ska flytta, här berättar jag svaret!
Jag är sexton år gammal och i Juni slutade jag nian. 
Jag har i flera år drömt om att jobba med hästar, starta stuteri, rida unghästar och bli tränare. 
När min bästa vän och jag började fundera på gymnasie i sådär början av sjuan så sa hon att hon hade hittat något, väldigt nära mig. Då hon bodde i samma samhälle som mig  så undrade jag hur sjutton hon tänkte. 
Då sa hon: I varberg!
Ja bara två timmar ifrån, ja verkligen nära. 
Hon fortsatte: Ni har ju eran husvagn där!
Ja på sommaren ja! 
Men i vintras, det var dags för val av gymnasie och jag sökte in. Jag hamnade på reserv, som nr sju. Sjutton, det kommer aldrig gå. Men nu i somras fick vi veta det slutliga valet och då hade jag kommit in!! 
Sommaren har gått och nu, sitter jag här, några timmar innan äventyret drar igång. 
Mitt svar på frågan är egentligen, jag ska flytta till varberg och börja på ridgymnasie!
Fler frågor kan ställas, jag svarar!

2009-08-23
Har vart och hjälpt på på tävlingen hela dagen, puuh. Massa stora hästar men det är alltid trevligt. Man träffar många trevliga människor och man har jätte skojj i de hela=) Jag storm trivs!!

Sedan åkte vi upp till stallet och packade det där, nu finns det bara en häst kvar typ i stallet, haha. Vi tog med alla grejjer hem, tänk de ni!
Åkte till Kattåkra och hämtade hem mitt sadelskåp, haha typ skräp, hemgjort för er som vill veta. haha

Sedan började jag packa, ussh det är drygt. Vill inte, vill bara inte. Har ångest för att flytta just nu. 
Det kommer säkert gå jätte bra, men just nu känns det jätte tungt och tråkigt. Men vill ju verkligen gå där nere, men jag och mamma har så skojj ihop, har haft nu de senaste och ussh, ja en dag utan henne kommer bli tråkig!! Tänkte bara säga att min mamma är bäst, hon ställer upp i alla lägen och vill alltid göra det bästa. Jag älskar henne!!=) <3

Ne nu måste jag återgå till packningen, ta en dusch, få i mig lite mat och njuta av sista kvällen hemma i soffan. Myssigt!!=)

2009-08-22
Förlåt för dåligt bloggande, det liksom fanns ingen tid i morses då jag gick upp kl 7.15. Puust
Åkte enda till Lidköping och hjälpte min morbror, hans sambo Tina och min kusin Emmie att flytta. Ussh, så tungt och jobbigt. Fast jag var mest barnpassare så hjälpte inte till att göra så mkt.. Som tur var *hihi*
De flyttade till Viskafors, nybygda jätte fina hus!=) De kommer leva väldigt flott måste jag säga!!=) 

Vi åkte hem vid tjugo över åtta och var inte hemma innan kl 21.00. Backade in släpkärran och så gick vi in och la oss i soffan. Puuh så trött man var, sen blev vi alla hunriga så då käkade vi majskolvar, mumma!!=) Nu blev det plötsligt slapp i soffan igen.. 

Imorgon ska jag hjälpa till på storhäst tävlingen i U-hamn och sen på eftermiddagen ska jag packa=) 
Hoppas ni har haft en bra dag och kommer ha en bra morgon dag=)

2009-08-22
sova!! 
Hög tid för det. 
Urk, ska upp jätte tidigt imorgon, hoppas jag kan sova i bilen. 
Men oftast har jag blivit en sån som inte kan somna i bilen nu längre, tycker det är gryymt skojj att bara åka bil och kolla på allt och alla idioter som har körtkort..... 
Men imorgon hoppas jag att jag kan somna, annars blir det inte roligt dag för mig, ska nämligen passa kusin vitamin hade jag tänkt. Fy blää att bära lådor, nej tack. Barnpassning passar mig  utmärkt! 

Godnatt på er !!=)

2009-08-21
Har precis skrivit om resan. 
Sitter och kollar på friidrott, är det någon som antecknar nu? Skulle inte tro de.... 

Nu har jag bakat klart, det blev.
* En svart kladdkaka
* En bra kladdkaka
* En bra sockerkaka
* En bra tigerkaka
* En bra kladdkaka

Och sedan har jag vart och ridit, red ut i skogen, pigg och glad ponny har man oxå=) 
Packat lite också, börjar få klart på grejjorna, åh det svider lite att behöva flytta igen, men har man dåligt med stallplatser har man.. pusst.. 

Imorgon ska vi hjälpa min morbror m familj att flytta, från lidköping till viskafors. Hoppas på att Elins kamera kan komma med så ni får se när vi står i hög med packlådor.

2009-08-21
Jag antar att det är dags att berätta om våran resa vi ska göra här i familjen för så många ville veta. 

Vi ska åka till Turkiet, Alanya. 
Vi åker den 23 september, en onsdag och kommer hem onsdag den 30 september. 
Vi ska bo en bit utanför den stora centrum, ca 2 - 3 km. Inte alls långt. 
Hotellet har en stooor pool och två mindre, rutschkana och massa små minibarer. Nära till stranden. 
Ja helt perfekt!

2009-08-21
Okej, det är skoj att baka men min första kladdkaka blev svart. :O 
Den andra satte jag in på hälften av tiden, och den är brun=) Och jätte fin, okej kanske inte den finaste jag vet, men det är helt okej=) Så av 2 försöka lyckades jag med 1. Jag kan få baka om den första... pusst. 
När mamma kommer hem ska jag ge mig på sockerkaka och tigerkaka=) Se hur de lyckas, på ngt sätt tror jag att de kommer lyckas bättre, eller jag hoppas i alla fall;) 

Vet ni vad de bästa är  med att baka? 
Det är när man får slicka bunken med all smet=) Yummie!!=) 

Ne återgå till arbetet, haha

2009-08-21
Det känns som om jag har tappat läsare totalt. Bara för att bloggen krångla så kommer jag inte ihåg vilka jag har svarat på eller inte. Så var snälla, skriv igen!!=) 

Hoppas ni alla har sovit gott, det har jag. Bästa natten på länge tror jag=) 
Idag ska jag börja baka, jag ska baka 2 kladdkakor och 1 sockerkaka och 1 tigerkaka!! Haha, ni kommer tycka jag är tokig men sånt är livet. haha;) 
Sedan måste jag åka till stallet och fixa iordning Pepsi, ta en sväng, avmaska och packa lite. Pusst. 
Jag har gått och jämrat mig för denna packningen hur länge som helst och nu är tiden inne. pusst.. 

Ikväll hoppas jag på en lugn kväll, inte göra någonting utan bara vara!

2009-08-20
Rubrik torka totalt. 

Någon hade skrivit i min blogg och frågat mig om jag inte kunde berätta lite mer om resan, jo visst. 
Det kan jag verkligen, men ni får vänta tills imorgon!
Då ska jag berätta alltihop för er=)!

Vi hörs imorgon!!

2009-08-20
Kvällen får avsluta min dag, det brukar väl vara så? Vad svamlar jag om?:S
Tvn får avsluta min kväll, tur det finns såna boxrar som man kan spela in på!! Bra uppfinning, den som kom på den!! 

Stallet idag, red en liten dressyr ritt, måste säga att det är tänktbart att kunna rida nu på kvällen, precis sådär lagom varmt att rida. Perfekt!

Imorgon måste jag börja packa, uh, det svider lite. Men ändå ska det bli skojj. Om jag någon gång kunde bestäma mig..

2009-08-20
Godmorgon på er allihop!
Nu sitter jag med datan i knät igen, pusst måste verkligen bli bättre på denna punkt. Men jag hoppas att allt blir bättre nu när skolan börjar dra igång. 
På ett sätt längtar jag, ett annat sätt nee, vill ha mer sommarlov!! 
Men nu har skolan snart dragit igång, för många går redan i skolan och här sitter jag med datorn i knät och har sommarlov i 4 dagar till. Hade varit värt ungefär 14 dagar till... haha
Solen skiner idag och jag tror våran pool ska gästas idag, hade suttit fint med de sista doppen för iår!
Sedan ett besök hos hästen ska de oxå bli, hoppas allt är bra med honom! 
Sen måste jag börja tänka på att packa, ännu mer pusst...

2009-08-20
SUR på blogg.se för de krånglar att svara på kommentarer, så jag GER upp. Blir alldeles tokig på detta!!

Ska lägga mig i sängen istället och kolla klart på filmen jag började kolla på igår. Hoppas ni får en trevlig dag imorgon.

2009-08-19
Nu har jag vart och shoppat i Borås=) 
Blev massa shopping, vi åkte först till onoff och elgiganten och myone. 
Där köpte vi extern hårddisk och roter till hemmet=) 
På Myone kollade vi på nya skor till mig, de hade inga i min storlek. 
Sedan vidare till clas ohlsson och shoppade lite, köpte ett par gröna solglasögon=) Skit snygga=) Ska lägga upp bild här imorgon hoppas jag:) 
Sedan vidare till ekohallen, kollade på skor även där, inget köp. 
Sedan letade vi bikini och hittade en rosa på team sportia, skit snygg=) Kommer oxå upp bilder på den!!=) 
Sedan gick vi in på skopunkten och letade efter lätta skor, lättare sagt än gjort måste jag säga!! 
Hittade ett par skit snygga skor och så provade jag dem i både vitt och svart och helt plötsligt stod jag där med två par skor!!=) Yeeah;) Två par likadana skor fast olika färger;) Yeaah!! Gryym mamma!!=) 
Tillbaka hem=)!
Nu sitter jag här o pratar i telf. Senare ikväll får vi se vad som händer, inget inplanerat!

2009-08-19
Ja som jag brukar säga, tack för alla era underbara kommentarer=) 

Igår så krånglade bloggen och den gör de fortfarande lite. Inte glad är jag...
Nu sitter jag och väntar på att syster ska anlända hem, vi ska plocka fästing på bella. :S Ussh, hatar dessa fästingar. Denna sitter nästan vid ögat så jag vill inte plocka bort den själv. 
Sedan in i duschen och äta frukost tkr jag passar bäst=) 
Sedan vid 3 ska vi åka och shoppa, i love it;)


2009-08-18
Jag har ngt fel på internet så kan tyvärr inte svara på era underbara kommentarer ikväll!
Men kommentera gärna ändå så svarar jag så fort jag kan!
Love

2009-08-18
Ska sätta in en sån här i ugnen nu, äppelpaj mums! 
Det finns ju såna här förpackningar, ja ni vet såna som de gör reklam på tv. Färdiga paket, bara att lägga i en form och pys in i ugnen, färdigt på 30min!:) 
Det måste vara ett klipp för oss som inte orkar laga äppelpaj titt som tätt..

2009-08-18
Måste jag bara säga, så mycket kommentarer hela tiden!! Jag vet inte vad jag ska säga, helt överrumplad typ. Men jag är super glad att så många vill läsa och kommentera, det gör mig bara sååå glad!!

Ne har vart iväg och tagit spruta, aj aj. 
Men helt okej gick det, fast jag gillar inte sprutor. Ussh!! Och det dumma är att jag måste ta en till, nej två till. En om 1 månad och en till om 6 månader. Aldrig kommer jag överleva! 
Fast ondast gör nog nu efter, för nu värker armen jätte mycket och det är inte alls kul. Hoppas det går över tills snart. 

Efter det åkte vi till resia och skulle betala våran resa, icke sa nicke. Då började vi kolla på fler alternativ eftersom vi ville resa mycket tidigare på dagen, krångliga är vi men om man inte åker så ofta som vi gör så vill man ju ha full semester. Så nu sitter vi här med två olika resorter, Turkiet eller Rhodos. 
För mig själv tippar det ju åt Turkiet. Men har ju 3 andra familjemedlemar hemma som oxå måste bestämma sig. 

Nu gör jag ingenting, funderar om jag ska övergå i min braia bok. Verkligen bra!!
Ne nu ska jag gå i alla fall. Tack&Hej

2009-08-18

Tack alla för alla underbara kommentarer!!:) Jag älskar er allihop!!
Idag vaknade jag väldigt tidigt, efter en bra kväll igår. Bion var väldigt rolig och spännande, Linje 1 2 3 kapad. Ett riktigt bra bio, kan jag rekomendera!!

Ja, men idag vaknade jag väldigt tidigt, klockan 8 stod klockan på, visst jag hade ställt klockan men ändå! 
Gjorde mig lite frukost och och satte mig vid tvn. Vid fem i nio tog jag moppen och åkte till Uhamn, ussh så kallt det är. Känns riktigt allt att det börjar bli höst, brrr... 
Satte mig hos frissan och blev snygg ihåret. Ohja det behövdes!! Och jag blev skit nöjd!! 
Sedan iväg och flytta moppen, är det timm antal på parkeringen så är det. 
Iväg med mamma sen, fixa nytt pass, sådär 400kr fattigare, fast jag betalade det inte.. hihi;) Men herregud ska det kosta så mkt att åka iväg för bara en vecka?:O 
Nu är jag hemma igen och har ingenting att göra, funderar på att baka. åh jag älskar att baka! Fast min bok lockar väldigt.. hmm.. 
I eftermiddag ska jag åka och ta spruta:( Fy mej ussha!!

2009-08-17
Ikväll blev det bio=) Kmr hem ngn gång runt tolv, 

Peace and love

2009-08-17
Rösta på min blogg

http://fridasjoblom.blogg.se/2009/august/utkast-har-kommer-1.html#comment

Jag har nr 19!

Sprid vidare denna informationen så är ni guld värda!:) 

Skriv gärna här om ni har röstat så kommer jag följa eran blogg!! :) 

Tack, tack,tack!!

2009-08-17
Om 1 vecka smäller det, om 1 VECKA flyttar jag till varberg börjar om, börjar gymnasiet. Får ett spännande liv och ett grymt bra utbildning. Yeah! 

Kom igen nu, nu kör vi!

2009-08-17
Jag har ju som sagt tidigare om att jag vill ha min blogg populär och tänkte starta dagens fråga varje dag.
Idag var frågan, vem skulle du vilja vara om du inte var människa. 
Jag har fått många olika svar, jätte skojj!! Måste säga att alla har rolig fantasi och jag tror säkert att alla kommer ha skojj i sina nya roller, om det nu skulle vart så. 

Stallet lockar lite, inte så mkt. Blåser gör det ju oxå, buu! Men jag får väl snart ta min moppe och dra till stallet och rida lite. Galopp, galopp, galopp!!:) 
Sedan får vi se vad som händer ikväll, nada planerat. Skulle gjort ngt men det lät oseriöst så jag struntar nog i de.

2009-08-17
Fast ni slog inte rekordet igårkväll. 4 besökare ifrån, ajj. Men jag är jätte nöjd så fort jag kmr över 150 besökare. 
Sprid gärna över om denna blogg, hade vart grymt skojj!!

Sedan fick jag en tanke om vem man skulle vart om man inte vart människa. 
Jag tror lätt en hund eller häst. Då jag tkr det är väldigt skoj, ne kanske en katt. Jag är la pigg när jag vill så det måste vara en hund. Ja en hund, helt klart! 

Vad skulle ni vara om ni inte var en människa?

2009-08-16
Jag älskar er alla!! Tack för alla kommentarer och allt besök!!:):D 
Superglad som vanligt är jag:) 

För er som vill veta, läser jag alla kommentarer och svarar om jag tkr det är värt att svara på. Sånt som, tävlingar bla som jag inte tkr är värt att satsa på svarar jag inte på, eventuellt svarar jag på bloggen. 

Har du ingen blogg eller mejladress svarar jag på min blogg istället. 

Dagen:
Vaknade upp av att pappa skickade ett sms om tradamacka, ni som vill veta vad trada macka är så är det stekt macka med bacon och ägg!! Såå gott och jätte enkelt att göra, man kan pynta med grönsaker oxå. Jätte gottt!! 
Sedan kollade jag på friidrottsvm. Måste säga att dessa reklampauser, gaah. Tokiga jag hatar reklam!!! 
Sedan vid halv två passade jag och mamma och åka till stallet, red ett dressyr pass. Gick jätte bra som jag skrev i de andra inlägget. Fast han svarade lite trögt..... 
Hem igen, gjorde mig lite mat, revben, potatis sallad och räksallad, mumma!!:) 
Hjälpte mamma lite smått nere i tvättstugan och så läste jag min bragiga bok!!:) 
Har ätit oxå, köttgryta och ris, önskemål nr 1 denna veckan:) Hihi;) 
Har gottat mig i godis oxå framför, gissa. Ja friidrotts vm. Så nu har jag jätte ont i magen;( 
Ska lägga mig tidigt idag, läsa bragiga boken och hoppas på en bra dag imorgon oxå:) 

Hur har eran dag varit? :)

2009-08-16
Ni har kommenterat som jag vet inte vad, och vet ni, jag älskar det!! 

Ridturen gick bra, gick riktigt bra faktiskt. Riktigt nöjjd!! Bara att pollen min har nog lagt av med hörseln och känslen. Ajj då. Vart har den tagit vägen? Hm, jag vet inte.... Blää!!

Nu ska jag försöka få i mig lite mat, mumma! Sedan får vi se vad som händer, tror att jag skulle hjälpa mamma i tvättstugan.. Och senare ta en dusch, och läsa i min bragiga book!!

2009-08-15
Ska jag göra nu, läsa min bragia bok och hoppas att ni kommenterar som fasen i kväll / natt / morgon. Vill ha mycket kommentarer om bra sidor om bikini, bra filmer. Ja allt ni vet!
Föreg. inlägg, jag vill ha tips på bra sidor där man kan hitta snygga bikini!!

2009-08-15
Ja, har hittat skit snygga klänningar. Inget jag kommer köpa än dock. 
Men behöver nu eran hjälp, en snygg bikini skulle jag behöva? Vet ni någon bra sida? Kommentera!!!

2009-08-15
Nu sitter jag i soffan, proppar i mig godis, blää. Varning tjock!! 
Har ätit god mat och fått ont i magen:( 
Ska väl lägga mig tidigt idag, hoppas jag. Imorgon ska jag inte göra ngt, slå en pling till Emilia och åka till stallet står bara på schemat!! 
På måndag, ingenting.
Jag lever nog livet kan man säga, ingenting planerat, ingenting att göra. Åh är det så livet levs? ja det verkar så;)

2009-08-15
Tur i regnet, inte min glädje, men skojj var det!! Mamma var med, och oj så roligt vi hade!! Vi kom på rätt väg då jag kom på att den vägen hem är nog genom fårhagen och där går det får, upps!! 
Så vi tog vägen ist, kom inte så mkt bilar som tur var!!:) 

Nu luktar det mat, åhh vad hunrig jag är!!:)

2009-08-15
Hello. 
Sent hemma igårkväll så sov till halv tolv, vaknade, gick ner och satte mig i köket. Då undrade mamma om jag skulle med till stan, ja visst! 
Klädde snabbt på mig, joggingbyxor och en t-shirt. Satte mig i bilen, iväg till apoteket för att köpa grejjs till hästen, fylla på medicin skåpet till varberg och så. Iväg till torgstallet och äta frukost!!! :) Passa mig alldeles utmärkt!! Klämgrillsmacka blev det, mumma!! 
Iväg till granngården och köpte ny luva till pepsi. Sedan till en outlet affär och kolla. Sen hem, nu är klockan halv två och jag ska pysa till stallet innan regnet faller ner. 
Hoppas ni får en bra dag, jag ska inte göra ngt idag, tralala!
//L

2009-08-15
Kräftfiske ut i fingerspetsarna, damn vad bra jag är. 
Bums i säng efter lång kräftfiske som slutade i torpet och spel:) Lyckad kväll, tack alla som var med!:) 
Imorgon ska jag inte göra någonting!:) 

Dröm sött, jag kommer drömma om kräftorna....

2009-08-14
Okej, ni slog förgårdagens besökrekord, jag får väl vara nöjd med det:) 

Min väckarklocka är otrolig!! Jag önskar jag kunde bara vakna upp sådär vid 8 och inte kunna somna om. Men när man vaknar till väckarklockan blir jag galen!! gaahh! Då är det såå superjobbigt att gå upp, jag förstår inte.. 

Nu ska jag iväg och vaccinera hunden, sen blir det hem och städa. Blää på det. 

Hoppas ni får en bra dag!:)

2009-08-13
Har ni något filmtips? 
Släng över det i detta inlägget då. Brist på ideer just nu! 
Skriv gärna också vad den handlar om och om den är bra. 
Tack! 
Linnea

2009-08-13
Har vart i stallet nu, hjälpt Sara med Pepsi (Y) Trevlans så säg!!:) 

Ska försöka städa nere i källarn, sortera de som ska med till varberg och inte. Esh jag vill inte :( 
Sedan ska jag hoppa in i duschen, känner att jag behöver det efter denna "slitiga" dan, host!!
Imorgon ska jag baka ngt nytt, har ni något förslag? :)

Hoppas ni har en trevlig kväll!

2009-08-13
Blää igen. Har inget att göra, har bakat. Det regnar och nu har jag ätit lunch. Ne nu ska jag upp och städa i mitt rum, det blir fun. *not* 
Hoppas ni har haft en bra förmiddag. Det har inte jag. 
//L

2009-08-13
Bläää, har inget att göra. 
Har någon något förslag vad man ska göra? :)

2009-08-13
Ska nu berätta om varför jag la upp en bild på min dyra dricka igår. 
Var såhär, i Ronneby skulle jag gå och köpa en dricka på en resturang de hade där. 
Jag sa, jag vill ha något drickbart utom kolsyra. De hade äppeljuice att erbjuda och jag tog den. 
Den kostade 25 kr !! Och jag gick tillbaka till mamma på filten, vände huvudet bort och när jag sedan vände huvudet mot flaskan så log det en geting där i. Mamma sa, den getingen ska ut. Den jävla dyra dricka ska drickas upp. 
Så jag fick allt ta ut den och dricka upp min dricka. För 25 kr!! 

Haha, så det kan gå:P

2009-08-13
Nu står sockerkakan i ugnen, kommer till att bli min  frukost!:) Såå mumsigt måste jag säga!!
På schemat sen står, hm ingenting tills klockan 3. 
Fast ut och springa har jag ju nästan lovat mig själv, fast om jag gör det eller inte det återstår och se, kanske imorgon, kanske aldrig? Man kanske får bort de kilona som man lagt på sig under hösten, vintern och våren. Ajja, vi får la hoppas!:) 

Ska hjälpa Sara i stallet idag, blir la där några timmar sen får vi se vad som händer i kväll. Har hoppats på fint väder så man kan använda poolen men inte sa nicke. Aldrig blir det som jag vill.. 

Nu ska jag vänta 15 min och 40 sek på att min smarriga kaka ska bli klar. Återstår och se om den är god!

Tillevippe!

2009-08-12
Nu sitter jag och inte gör något i soffan, ganska slapp och slöö kan man säga. Ska försöka hitta ngt att dricka och sedan blir det sängen, är faktiskt ganska trött även om jag gick upp klockan halv tolv idag.. Ussha mig!!

Imorgon ska jag upp tidigt, med basta såå säg!! Ska försöka upp tidigt och sedan ut och gå, jogga vad vet jag?! Tar med mig Bella bus och ut, ut, ut. Baka sockerkaka ska jag oxå hinna med, nu i slutet av sommarlovet ska jag ta tag i mitt liv. Ha något att skriva om i bloggen osv!! 

Ja, så var det sagt. Nu ska jag genomföra det oxå!! 

Nu ska jag glo film, slänger upp en bild på min kostsamma dricka. Ska berätta storyn om denna imorgn!

2009-08-12
Anonym, skriv gärna ditt namn nästa gång, blir mycket lättare att veta vem du är. 

Åkte in med moppen till kära staden U-hamn, där satte jag mig på torgstallet och väntade på Elin och mamma som dök upp och det blev lunch/frukost på torgstallet. Mumsigt om du frågar mig!:) 
Sedan gick jag och Elin i affärer, hittade en rosa fin almenacka, den sista, som jag nappade åt mig och köpte, givetvis!! Kan vara verkligen bra att ha, nu med nystart o så. Visst har jag inte varit bra på att använda den innan men jag tror den kommer till användning nu, eller jag hoppas i alla fall!

Sedan mötte jag upp Niklas och vi tog en fika, trevligt men jag var såå mätt!! Så för mig blev det bara en cola, men det var trevligt att bara mötas som kompisar, visst pinsamma stunder blev det men det blir nog lättare under stunden och sedan pratade vi på. Trevligt, trevligt, måste göras om! 
Men ser honom än så länge bara som vän, tyvärr... 

Sedan åkte jag till stallet och red pepsi, glömde schabrak så det fick bli barbacka idag igen, men det funkade toppen. Travade lite, ganska mycket och han gick på fint! 

Hem igen och duschen kallade, en varm skön dusch! 
Nu ska jag dricka tee och kolla tv eller ngt sånt. 
Hoppas ni får en trevlig kväll. 
Vad har ni gjort idag? :)

2009-08-12
Tack alla för era kommentarer hitils! De värmer kan jag verkligen säga, och ibland behöver man lite vägledning på vägen för att allt ska gå rätt (enligt mig!)

Jag ångrar lite idag att jag inte gick upp vid halv tio som jag hade satt klockan på först, då hade jag kunnat tassa neråt och ta en kopp te och sitta i soffan och bara mysa, istället somnade jag vidare med en snarkade vovve bredvid mig. Det var skönt de oxå kan jag lova!

Nu ska jag packa ridsaker och sedan bege mig mot stan, ska äta lunch med mamma och syster! Mumma.

//L

2009-08-12
med en film så säg!:) 

Ligger i sängen, drömmer mig bort mot annan framtid, vill inte tänka tillbaka på den senaste veckan, den har varit hemsk! Tankarna i huvudet har flygit kors och tvärs och man börjar undra om jag har blivit helt sinnes sjuk?!? 
Visst, jag älskar killen i mitt liv så jävla mycket, men inom mig säger att det blir bättre att börja i varberg och starta om på nytt och inte ha så mycket att komma tillbaka till efter. Samtidigt har jag sagt att jag vill dela mitt liv med honom, och det vill jag nog, eller jag vet inte. 
Inom mig finns många frågetecken fortfarande, ska man vara tsm med en kille man verkligen aldrig kommer kunna lita på? Ifall man litar på honom, bara vara rädd för att samma sak ska hända om och om igen eller att vännerna sviker som dem gjorde denna  gång och inte vågar berätta för att de är rädda för att jag inte ska tro dem? 
Jag vet inte om jag har sagt detta innan men mina vänner betyder såå mkt för mig och ifall de är mellan en kille och mina vänner litar jag mer på mina vänner än killen. Vilket inte händer i allas fall, tyvärr. 

Har ni sett reklamen med frågetecknerna? Den reklamen vill jag vara med i, skulle passa perfekt!

BLÄÄÄ BLÄÄÄ BLÄÄÄ BLÄÄÄ BLÄÄÄ BLÄÄÄ BLÄÄÄÄ

2009-08-11
Kusinen Emmie har precis lämnat huset, tyst det blev. Hon är såå sööt, skrattar åt ingenting. Fast när vi var ute och gick var det inget roligt, då skrek hon när vi hade kommit långt ifrån och då fick vi vända och så gå tillbaka, men det var lååångt!! 

Nu ska jag röjja eller ngt sånt i mitt rum, ska väl försöka sova tidigt idag så jag kan gå upp tidigt imorgn. 

Hur gör ni eran blogg populär? :)

//L

2009-08-11
Nu har jag vart i stallet, red pepsi en skritt tur, det gick helt okej! Kändes som han var pigg och ville bara iväg. 
Imorgon ska jag trava en stund, vill sätta igång han sakta så inget händer. Så efter helgen satsar jag på att galoppera. Sen är det ju bara 1 vecka kvar tills skolan börjar och då ska han vara igång!!:) 

Nu har jag duschat och sitter bara och drygar, orkar inte göra någonting, ska försöka göra lite mat till mig och sen får vi se vad som händer innan kl 5. 

Bella var såå sööt när jag kom hem, hon kom ner till källarn och gnydde som hon brukar göra. Sen pussade hon mig jätte mycket!! Älskar deen vovven!!:) Kommer bli jätte svårt att flytta ifrån henne, hon som jag älskar såå mkt!! Vad ska jag ta mig till? 

Egentligen, jag har funderat några dagar nu, om jag väljer att gå på tingsholm ist då hade det vart mycket bättre, hade kunnat vara med min vovve precis som innan och kunnat träna agility som jag vill, ställa ut och kunnat tävla så mycket jag ville. Men nu har jag valt varberg och jag tror det kommer bli kanon bra. Jag hoppas det i alla fall!:) 

//L

2009-08-11
Okej, inga kommentarer, inte mycket besökare, hur gör du för att få en bra blogg? 

Nu har jag ätit äggmacka, jätte gott!!
Dags för att åka till stallet, nu ska pållen igång. Fast faktiskt längtade jag till att sätta igång pållen förra veckan men nu känns det bara tungt och tråkigt. Hoppas känslan blir bättre när jag kommer till stallet!! 

Sedan kommer kusin vitamin Emmie hit och hennes mor Tina, jag ska vara barnvakt. Hoppas det är fint väder så kan vi gå ut och gunga eller ngt sånt! 

Ne nu måste jag skynda, tinglevippen!

2009-08-10
Så var man hemkommen ifrån Skövde. Där bjöds det på hallonpaj och mycket bus och lek med Hampus. Vilken cool kille! Synd att man är släkt med han och sådär 15 ½ år äldre, suck! Haha.. Hade nog inte haft en chans, han kommer bli coolast i stan! 

På hemvägen stannade vi till på mcd (ännu en gång, suck!) Och det var mumsigt, väl hemma grejjade jag lite i mitt rum, ussh såhär ser ut! Måste verkligen packa upp väskan imorgn, städa av, byta lakan, ja gud vet allt!! 

Imorgon blir det nog en tripp till stan, tripp till häst och så kommer kusin vitamin hit och jonnar oss! Det kommer bli superskojj!! : )

Ja, antar att jag kommer tillbaka imorgn! 
Peace;)

2009-08-10
Ni börjar bli lite tröttlösa. Ni kommenterar jätte bra men besöker bloggen helt kass! 
Men det kanske beror på att jag itne skriver så mkt just nu:P Haha

Jag har ju vart i Ronneby under helgen och tänkte faktiskt skriva i lördags med datan och internet var hur drygt som helst så jag gav ner den tanken. 
Måste bara säga att jag såg en ypersnygg kille i Ronneby, någon jag antagligen aldrig kommer se igen, de borde ha namnskyltar tkr jag!! 

Nu ska jag klä på mig och sedan åker vi mot skövde, mot kusin och kusin barn och hälsar på ! :) 

Så hoppas ni får en trevlig dag, bloggar när jag kommer hem. 

Tänk att det är 14 dagar IDAG till skolan börjar, what a fack har tiden tagit vägen?:O

2009-08-09
Nu har det vart utställning i Ronneby och oj så bra det gick!:) 
Ska försöka göra allt med klarspråk så alla förstår. 
Men kan börja med lördag så åkte vi vid halv elva, stoppade lite på vägen och sedan framme halv tre. Där gick i parken och sedan tog vi en glas och lite fika innan vi fick checka in kl 4. 
Då bäddade vi och sedan slängde vi oss på en filt utanför rummet på gräset. Skit gott!!
Sedan kom Ulla o co och dem började trimma vovvar för fullt. Kl halv åtta åkte vi och köpte pizza, mumsigt!! 
La oss vid 11. 
Söndag vaknade vi upp vid 6 av hundar, gick upp halv åtta och käkade frukost, sedan gick vi en sväng med Bella och så duschade jag henne och sedan fönade jag henne jätte fin! 
Vi gick bort mot utställningsringarna och där träffade vi på uppf Maria!:) 

Utställningen gick toppen, först bedömms dem om de är bra i ras och då gick Bella en etta, att hon var rastypisk. 
Sedan bedöms de konkurrans, alltså 1,2,3 placeringar osv. Där blev Bella 2:a, utan ca 10 hundar totalt!:) Sedan kan de få ett CK också, och de fick Bella då går hon vidare och möter alla tikar som fått Ck, där blev hon dock oplacerad. Tyvärr... Men matte är jätte nöjjd för detta var vårat första Ck.! Jag älskar diig vovven min!<3

2009-08-08
Sitter nu duschad i sängen och ska strax klä på mig, sen ska jag duscha Bella och så packa klart, sedan sticker vi. 
En bilresa på ungefär 30mil som tar ungefär 4 timmar fast vi ska stanna på vägen och så. 
Får se om jag slänger med datorn!:) 
Eventuellt, jag har med bikinin så får se om det är bra väder där nere, då kanske jag tar mig ett dopp eller två. 

Smsa gärna, skriv kommentarer och gör de ni är bäst på, så hörs vi!:)

2009-08-07
På söndag är det exakt 1 vecka sen det tog slut mellan mig och Niklas. 
Och just nu fattar man inte vad som hänt, vi är kompisar ja visst. Men ändå blir man ju lite sådär tänksam.  Han kanske ändå är mannen i mitt liv men samtidigt så blir man, ne han ljög. Han gick bakom ryggen ännu en gång. Hur fan ska du kunna lita på honom? 
Det kanske är bäst att bara vara kompisar, men hur lång tid ska man vänta innan känslorna svalnar och inte hjärtat skuttar till när man ser honom? 
GAAH! Vt inte vad jag ska göra!!

Har ni ngra filmtips ngn? :)

2009-08-07
Åhh har ingenting att göra. 
Någon har ett bra förslag på film eller? 
Ska väl packa så småning om, funderar på att gå upp tidigt imorgon och packa imorgon istället. Nu orkar jag bara inte.. BLÄÄÄ!! 
Just nu är livet inte alls roligt, blääöö! 

abgna faorn fblöööa anjvan ram dmm ifedääaka nf

var tvungen att få ut mina känslor, nu ska jag gå igen!

2009-08-07
Som vanligt drar jag ju igång mina funderingar här på bloggen. 
Denna gång har jag kommit fram till hur man gör när man ska sälja sin ponny? 
Visst det är något man inte ska tänka på nu men visst kommer tankarna ibland och då tänker man ju. 
Egentligen vill jag behålla honom och låna ut honom på foder, men vart ska jag då få pengarna till stor häst? Lotteri eller? 
Mina funderingar är alltså väldigt ofta, men hur som helst kommer jag aldrig vilja skiljas ifrån min ponny, visst ibland ger han mig såå dåliga uttryck men oftast är han helt underbar! Han vill bara pussas och mysa!! 
Men jag älskar honom så! Han kommer alltid vara min om jag får bestämma! 

Har ni något favorit djur / människa? :)

2009-08-07
Hello. 
Nu har jag badat flera gånger om dagen idag, vart riktigt skönt. Sådär 25 grader och solen lyser på hela tiden!:) 
Annars har jag vart i stallet, var ute och gick med pollen min! Han är såå sööt!:) 
Ikväll stod det kyckling och potatis knyten på schemat. MUMS! 
Vad har ni gjort idag? 

Imorgon ska vi sätta oss i bilen, jag, mamma och Bella och bila ner till Ronneby för hundutställning på söndag! Vi satsar nog på ca 10 - 11 imorgon bitti. 
Jag satsar på att gå upp sådär 7 för att äta frukost, duscha både mig och Bella, och packa bilen. 
Jag ska försöka packa kläder och så idag, eh vi får se vad som händer. 
Vad ska ni göra imorgon?:)

Nu ska jag fortsätta kolla tv. Vi hörs!

Kyss!

2009-08-07
Det blev bad i poolen ändå;) Massa bad, dopp, sol och brunhet! 

Ikväll kommer det "bild" blogg på allt jag har hittat på idag, alltså inte så jätte mkt. Men det kommer en liten i alla fall. 
Nu ska jag försöka kolla klart på filmen, hämta lite cola och ha det fint! 

Vad har ni gjort idag?:)

2009-08-07
Nu är klockan halv två och jag sitter och kollar på legally blond 2. Hon ska rädda massa vovvar! 

Jag har ingenting att göra idag, kom på något snälla ni? :) 

Sen behöver jag filmtips oxå!:) 

Plus att ni suger på att ställa frågor, det kan ni väl göra, please(a)!:) 

Nu ska jag ta ett dopp i min pool, och sen ikväll får vi se vad som händer.

2009-08-07
Min busiga vovve har hittat ett nytt gömställe. Lägger upp en bild henne så ska ni få gissa vart;)! 

Idag är jag bara så trött och slö och vet inte vad. Har i alla fall ätit frukost nu och vet inte om jag ska gå ut och bada i poolen eller vad jag ska göra. Tröttsamt! 
Har inga ideer heller, blääää!

Tack alla som kommenterar!! Skit skojj måste jag säga!:) Slår ni rekordet idag igen är ni bäst!!

2009-08-07
Nu ger internet upp och jag orkar inte med denna skiten så jag sticker neråt och ser om det finns ngt att äta. Typ ngt mumsigt hade sett gott ut? :) 
Kanske får jag med mig vovven som trött ligger och sover, ne skulle inte tro det. 
Vad ska ni göra idag?

2009-08-07
Uh vaknade halv sju av att det var ngn som skrev på msn. Skrev att jag skulle sova och somnade om. Vaknade nu igen vid 9 och vet inte hur mga ggr jag tryckte på snooze. Haha, vet att det är rätt löjligt men ändå. Kan inte hjälpas, hihi;) 

Ligger i sängen och latar mig, har inget bättre för mig. Ska nog kolla klart på leagelly blond, somnade till den filmen igår.;) 

Sedan får vi se vad jag hittar på, ska väl packa lite smått inför imorgon. Och sen oxå sola, bada, åka till ponnyn och leva livvet;) haha x) 

Peace and love!

2009-08-07
Mina funderingar slår väl allt antar jag? 
Och denna gång blir det varför sänds det dåliga program på tv på sommaren? 
Visst om det är fint väder såklart att man inte kollar på tvn men en dag då det bara regnar och regnar hade det varit stor ide att sätta på någon jätte bra film eller serie. Eller vad tycker ni?

Ne nu är jag så trött och varm att jag knappt kan skriva. Ska nana nu. 
Natti

2009-08-06
Åhh ni är sååå duktiga!! 173 läsare på en dag!! Jag är överlycklig, svävar på rosa moln, jag lovar!! Älskar när bloggen utvecklas och blir till något bättre. Fast ideerna tar slut ganska fort, ge gärna förslag vad man kan diskutera här i bloggen. Alltid väldigt trevligt!!

Sedan måste jag säga stort TACK till er som säger att min blogg är fin, jag blir överlycklig varje gång! Det är verkligen hur skönt som helst och man blir så himla glad när man får beröm!! Tack, tack, tack!! Det värmer så otroligt mycket ska ni veta!!:) 

Ikväll blev det ju Borås, först åt vi på resutrangen färgeriet. Dyrt men ganska gott! Fanns inte alls mycket att välja på och lite mer "vuxen" mat. Men helt värdigt umgänge och då blir grejjen helt annorlunda!:) Sedan lyssnade vi på Adina, måste säga att hon är grym med sin grymma sångröst!! Sedan gick vi runt i Borås, köpte brända mandlar, åhh det är sååå gott!! :) Sedan åkte vi hem och har nu suttit här vid datorn tills dess.. 

Imorgon har jag ingen aning om vad jag ska göra, hoppas på att Emilia kan titta in, men det kanske är något att begära för mycket? Haha, men jaja, vi kommer ju ha 3 år tsm, skolan, stugan, festandet! ja ni veet;) Så det kmr nog räcka och bli över ska ni se;) hihi!! 

Nu ska jag fixa lite och sen ska jag sova! Natti!!

2009-08-06
Har nu tagit massa dopp i poolen, 24 grader and I like it:) 
Har duschat, rakat bena.. Blää! Och fixat iordning mig, dragit på lite mascara endast. Nu är jag nästan klar för färd mot Torpet och sedan vidare till Borås!:) Torsdagskvällarna ikväll, vi ska äta på resturang och digga musik! Får se om jag hittar ngt att köpa, stort behov av nya solglasögon. Inga som vet vart man kan köpa ngra snygga?:)

Bilden är på min pool, visst ser den härlig ut? :) Hihi, den är min!:)

2009-08-06
Sitter på altanen och diggar musik, men jisses vad varmt det är ute!:O Kokar snart sönder. Ska upp och byta till bikini och ta mig ett dopp i poolen:)

2009-08-06
I detta inlägget är det okej att ställa era frågor:)!!

2009-08-06
Nu ska jag ner och äta frukost och se om jag hittar ngt smarrigt:) 
Ni besökare, fortsätt besöka och kommentera, I love i't!

Sedan glömmer ni väl inte ställa en fråga här när ni ändå håller på? 

Love, Love, Love

2009-08-06
Jag tror jag är bäst på att fundera, speciellt om framtiden, nu osv. 
Min fundering idag återstod åt kompisarna. 
Jag har nu under sommarlovet inte träffat så många pga olika anledningar, jag kan väl säga att jag är väl ingen sån som lyfter på luren och ringer. Eller bara ibland. Men det har också varit rätt gött med sommarlov. Men ett sommarlov utan kompisar blir så meningslöst ialla fall. När nu skolan börjar och alla börjar på olika håll har jag insett att man inte kommer träffas alls mkt. Just då måste man ta sommarlovet i akt och träffas då. Vilket borde menas att man gör det nu? 
Att jag flyttar ner till varberg kommer bli spännande och roligt samtdigt kommer det ju bli som en omstart. Och man måste lämna allt det gamla bakom sig. 
Kontakten med vännerna måste man ju bara ha, och det hoppas jag att man kommer ha via mobilen eller datorn. 
Något som bekymmrar mig mest är nog faktiskt hur ska det gå sen då? 
Jag är inte alls orolig för själva gymnasiet för de är ju en vanlig skola men  sen efter, vad ska man hitta på? Pluggandet vill jag helst stå över, skaffa hund står på listan och självklart eget place. Samtidigt vill jag ju starta häst stuteri och det tsm med Emilia men ändå känns det som om ibland det inte kommer bli, esh jag vet inte. 

Vad ska ni göra resten av sommarlovet?

2009-08-06
Ni har igen satt besöksrekord, tycker det är jätte spännande att bloggen växer som den gör. Vill ju ha en bra blogg, en blogg att utvecklas med och en blogg som gör det möjligt att nå ut till andra. 
Denna bloggen är till att visa världen vem jag verkligen är. Denna blogg ska göra mig starkare om vem jag verkligen är. Än så länge har det inte hjälpt mig så mycket men än så länge har jag inte gjort så mycket bloggandet. 
Men när besöksrekordet ökar blir jag jätte lycklig:) 
Så fortsätt med det!

//L

2009-08-05
Haha, ni är inte såå jätte bra på att fråga frågor. Så kom igen nu! På fredag svarar jag på alla frågor! Så kom igen fråga, fråga, fråga. Vad som helst, jag svarar!!

Dagen har vart bra, har kunnat fundera ut vad jag vill och hur jag vill ha det. Vet ni, jag har inte kommit fram till något svar. 
Låg ute i poolen och gungade på en solmadrass, måste säga att det är underbart, fast man slår i i kanten väldigt fort och så vänder man. Förhoppningsvis har jag fått lite färg på kroppen, hade ju inte suttit fel;) 

Ikväll blir det is princessan och imorgon ska jag nog till torsdagskvällarna i borås. Hm, Emilia, hör av dig! 

Nu ska jag vidare, hejs!:)

2009-08-05
I detta inlägget kan ni som vill ställa lite frågor som jag besvarar närmaste inlägg! 
//L

2009-08-05
Många tankar sprider sig i huvvet när man ligger på en solmadrass ute i poolen. Mesta tankar är vad jag ska skriva i min blogg härnäst. Och denna gång rörde sig det i huvvet och fråga, vem är du? 

Jag är en glad liten kort tjej på 16år, som älskar allt med "lant" livet, vill säga djur och natur. Älskar att vara ute och promenera och hitta mysiga ställen. Älskar att rida ut och hitta nya bra vägar att rida på. 
Det jag håller på med är häst och hund. Jag älskar allt runt omkring dem och bara njuter att dela varje sekund med dem!!:) 
Jag är en djurmänniska totalt som oftast är upptagen i mitt eget, hinner inte med så mycket annat och vill gärna ha en undaerbar framtid!:) 
Ibland sitter jag och klurar hur jag vill ha min framtid, det finns många goda svar på den frågan, men en sak vet jag, jag har alltid, är, och kommer alltid att vara en äkta djurmänniska! Hatar, ush hatar verkligen när folk behandlar sina djur dålig!!

Så vem är människan bakom detta? En ganska känslospridd tjej som gillar rätt så mycket uppmärksamhet och att bara få vara den hon är. Så vem är hon? Hon är en tjej som knappt bryr sig hur man ser ut, eller jo det gör hon men bryr sig inte om hon har märke eller inte. Men är en prylglad människa och pengarna försvinner ganska lätt:( 

En lat människa som får tiden att försvinna, trolleri? ;) En människa som inte bara ser till sig själv utan till nästan bara andra. En människa som levt i utanvärlden länge men som nu börjat synas, and she love it!

En människa som suger på engelska men är bättre på svenska och matte!
En människa som vill bara leva livet, ohyeah;)

2009-08-05
Nu har vi vart iväg och trimmat bella, elin och jag. Skojj att träffa alla vovvar, prata lite skit med maria och är både hund och häst människa!:) Det kommer alltid massa funderingar där kring så säg;) 

Nu är vi hemma och ha precis käkat lite lunch, grill och potatisgratäng som blev över ifrån förgår:) Mummsigt!!:) 
Sockerkakan ses i långt sikte, vet inte om den blir av idag heller. Orkar inte åka och köpa mjölk, min latmask!!

Detta internet är inte alls och leka med, hatar det verkligen så!! Vet inte om åskan har spökat loss. 
Om jag kunde pratat med åskan skulle jag säga att han skulle låta bli och förstöra för oss andra! Det kostar bara evigt massa pengar, och i fall han nu då gärna vill härja kan han faktiskt få lov att säga till innan så man hinner dra ut allt man äger. Gaah!!

Funderar att sätta på mig bikninin och klippa gräset, så kanske pappa blir glado när han kmr hem, fast jag gör ju det bara för pengarna och eventuellt lite brunhet, hihi;) 

Peace


2009-08-05
Ska nu åka iväg och trimma Bella. Sen får vi se vad jag hittar på, funderar på att fixa den där jäkla sockerkakan som aldrig blir av. 

Igår var en mkt trevlig dag som slutade med datan i knät i sängen, är det inte sommarlov så säg? :) 

Nu måste jag rusa, annars blir vi sena till Maria. 

Peace(Y)

2009-08-04
Idag är det ju mammas födelsedag, snart slut.. 
Vaknade vid halv 6 så skulle vi fira mamma på sängen med glass och så. Gick och la mig igen vid 6 med Bella bus i famnen. Man får inte alls mkt sömn med henne, åhhh blir galen!! 
Gick upp vid halv elva och duschade, fixade iordning mig. Eller klockan kanske var närmare 11... 
Vi åkte in till stan för att överraska mamma med lunch! Och så överraskad hon blev!! 

Hem igen och då åkte jag till stallet, mysade med Pepsi<3 Sen hem, Niklas kom och hämtade sina saker, tomt! 
Sedan åkte vi till torpa spelen och det var riktigt bra(Y)!

Nu ligger film på laddning så ska jag sova sen. Hay!

2009-08-04
63 besökare besökte min blogg igår, stort tack! 
Jag vet att det kanske inte är såå jätte många men faktiskt besökrekord, idag slår ni det eller hur? :) 

Jag läste i en annans blogg om förebilder, ex ville hon inte att hennes barn skulle få blondinbella som förebild eftersom hon tydligen inte visste vad hon snacka om. Jag kan hålla med henne till visst del, men blondinbella är känd för sina kommentarer, skriverier osv. Hon är ju ändå bloggare som oss! 
Tjejen som uttryckte sig är en 15 årig som precis har fått tvillingar, jag har läst hennes blogg ganska ofta och även vissa andra som är unga och har fått barn. Jag beundrar deras val och att de kan vara så starka. Min mamma hade ju gått i taket med en gång... Visst, allas har hänt på misstag men som jag tycker det ska man i alla fall vänta tills man tagit studenten för jag har hört att det är något fantastiskt roligt, och då har man i alla fall en bakgrund och något att stå på. Visst man kommer ju kunna plugga och så sen, men hur mycket tappar man inte då? Sen tycker jag, som säkert många andra om jag hade blivit gravid hade jag nog ändrat min åsikt och sagt som dem gör, men nu står jag här och är inte det. Kan uttrycka mig som jag vill, eller i alla fall nästan. Sen vill jag också vara en ung mamma men jag anser att när man är 19 är man fortfarande ung och har hela världen i chansen att kunna skaffa barn.
Men som någon sa till mig, då vet du att du får vara hemma i ett år eller ett och halvt år sen måste du börja jobba. De unga som går i skolan kan vara hemma och slippa tänka så. 
Men jag tror att många tänker så ändå, det går nog inte tänka på de viset.. Tyvärr... 

Sen med förebilder anser jag att världen har blivit helt knäpp och ja visst, det finns säkert många som tkr emot mig. Men hur är världen idag jämfört med för 5 års sedan. Nu måste allt handla om mode, märken, stil. Ja ni vet. Jag klär mig på de sättet som jag tkr är snyggt och ifall de är märke som kostat 300 spänn eller icke märke för 100 tycker inte jag spelar någon roll. Jag är faktiskt inte så märke inriktad ens när de gäller häst. Alla säger att i varberg klär alla sig med märkeskläder i ridväg osv. Men jaha, låt de göra de då. Jag bryr mig faktiskt inte. Okej, det kan vara snyggt men jag kan också klä mig snyggt utan att ha märke. Så förebilderna både bli mer som vanligt folk, ni vet, klä sig normalt, skita i vad andra tycker. Men så kommer det la aldrig bli, de som har pengar kan "köpa" sig snygga, de som inte har så mycket pengar kan klä sig snygga! 

Sedan vet jag, att nu när jag skriver detta kommer jag säkert få massa kommentarer, men såhär tycker jag. Håller ni inte med mig är det upp till er, håller ni med er. Ja grattis då har ni en till! 

//Linnea

2009-08-03
Besöks rekord!! Ni är toppen!!! :) Kom igen nu, fortsätt att besöka, kommentera. 
Ni är guld värda, allihopa!!!!!!!!!!!

Föresten, kolla in min nya design, gjord av min syster, Tack!

2009-08-03
Som besöker min blogg så bra. Ni ska ha en stor kram till er själva:) 
Men glöm nu inte att kommentera oxå så kan ni ge en dunder kram till er själva!:)

2009-08-03
Har nu proppat i mig potatisgratäng, kött, sallad och brunsås!! Gott!! 
Har hunnit gå ut och gå med Bella en sväng, hon hade inte varit ute och kisat sen kl 7.15 och vi vart ute kl 5 så hon behövde det, men vad ska man göra åt en hund som fulkomligt hatar regn?:P 
Var en sväng hos Pepsi oxå, stackarn måste tycka matte är jätte dum som bara kommer till en i hagen är där i 10 min och sen åker. Men imorgon ska jag åka dit, mysa, pyssla och så. Han vilar ju så att det är bara mysdagar nu!!(Y)!
Sedan tränade jag agility med Bella, det sämsta är, plocka fram som tar typ 10min och sen springa ungefär 5 min sen är hon jätte trött och så ska man plocka undan allt. Ja, jag säger då det.. Ska försöka träna lite imorgon igen sen får det räcka för denna veckan! Men hon börjar faktiskt bli jätte, jätte duktig!! :) 

Imorgon är min plan att gå upp tidigt, ska ju fira mamma och så. Men sen att stanna upp, fixa och dona och grejja. Ja ni vet. Vi får se om min plan fungerar.. hm?... 

Det var nog allt för mig idag. //Linnea

2009-08-03
Regnet vill inte sluta!! ÅHH!! Jag måste åka till stallet och grejja men det har jag inte gjort, klockan är närmare 4 och jag har inte gjort ngn ting idag!! Fy blä på mig!! 
Imorgon fyller mamma år, grattis på henne! 
får se vad jag ska göra nu, ingenting antar jag som vanligt. Sommarlov, visst det är skojj men hatar såna här dagar då det bara regnar!! BLÄÄÄÄ!!

2009-08-03
Godmorgon! 
Har precis druckit en kopp te, åh den satt fint!(Y) 
Ingen mamma eller pappa hemma och en syster som ligger med migrän i sin säng, ja så man kan ju nästan säga att jag är ensam hemma, hihi;) Bella ligger i soffan intill mig och bara sover, tänk om man skulle vart hund, då skulle man inte hunnit med mkt... 
Är baksugen men gissar att vi inte har så mkt hemma eftersom vi har varit borta så länge. Men kan ju alltid kolla, skulle suttit fint med en muffins, eller kaka nu såhär på morgon kvisten:) 
Har precis målat ena handen, eller naglarna med sånt stärkande naglack!! Ska göra andra handen nu, torkar supersnabbt och var jätte billigt i Ullared:) 
Planen är att åka till Emilia i stallet idag men så det regnar, får väl se hur det blir det med. 
Jag återkommer! 

Tack för alla fina kommentarer. Lev livet sa ngn vän till mig för länge sedan, och det är precis vad jag ska göra nu!:)

2009-08-03
Ussh, en del av mig säger behåll honom, ta tillbaka honom, vad håller du på med. 
En annan del säger skit i honom, tänk framåt och lev livet för guds sake. 

Vad ska jag göra? Åh jag blir galen av att inte veta. 

Imorgon blir det i alla fall hästen, Emilia, och sen ev agility med tokan. Får se vda som händer;) 

Ha det!

2009-08-02
Mitt förhållande med Niklas är nu över. 
Kan inte lita på han och han har ljugit bakom min rygg och snackat skit om mig. 
Jag trodde jag kunde ge han en andra chans, för jag litade verkligen på han men se hur det blev, Bra jobbat Linnea! 
Sanningen kommer ifatt en och nu inser jag att det var ett dåligt beslut att jag förlät han och gav honom en ny chans, men det är gjort nu och jag tror aldrig jag har kännt mig såhär sviken, såhär dum. Som har trott på han hela tiden. 
Vet inte om jag ska ge han ny chans, vet inte vad jag vill just nu. 

Vill till varberg, börja om. Träffa nytt folk och leva livet!! 

Jag vet inte om jag ska gråta eller skratta, vet inte om jag ska känna mitt krossade hjärta. Vet inte vad jag ska göra. Please, hjälp mig!

2009-08-02
Sitter i bilen på väg hem ifrån Varberg:) Äntligen hemma, snart. Har väl sådär 1 ½ timmas färd typ^^ 
Vaknade vid tjugo över tolv och gjorde frukost bricka och slängde ut en filt i skuggan och satte mig där och käkade frukost (Y) 
Har sedan packat och fixat, sen åkte vi hemåt, toppen !! 

Ikväll blir det allsång för hela slanten, har faktiskt inte besökt allsången iår och idag är det ju sista gången, så man måste ju passa på. Checka in Emilia när hon delar ut blommor, hihi x) 
Elin, mamma, mormor, Tina, Per, Emmie och Tinas föräldrar ska följa med så vi blir ett stort gäng:)!! 

Nu ska jag kolla in lite andra sidor, hoppas batteriet håller enda tills vi kommer hem! :)

2009-08-01
Nu har jag varit och ätit på lanternan!! Mycket gott måste jag säga:) 
Ska snart sova, men tog internet en dag till och de måste man utnyttja till tusen!!! :) 

Ha det bra alla små! :)

2009-08-01
Ska iväg och äta på lanternan ikväll, klockan 8 ska vi vara där:)!
Annars händer ingenting just nu, datan är lite seg och så.. Lite tråkigt.. 

Ska väl packa och så, så vi kan åka hem tidigt imorgn!! Längtar hem!!! 

Sitter och tittar på inslag med hästhoppning, åh vill hem och hoppa och rida nu!! Men pollen min ska ju få vila, en riktigt stor storm vila!! Blir ju andra takter i varberg, då kommer vi ju hoppa 1 gång i veckan:) Superskojj!! Längtar såå mkt diit!! :) 

Peace!

2009-08-01
Vaknade upp med solen utanför mitt fönster, åh I like!! 
Fast gick iväg och duschade först, kände mig såå skitig!!

Har solat en stund och så, ska iväg och äta på lanternan senare. 
Imorgon ska jag åka heeeem =)!

2009-08-01
Vill inte ta mer än så på bloggen. Ni som är nära vet nog vad det kan handla om.. Antar jag^^ 

Internet funkar igen och tummen upp(Y) Ska sova snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0