Januari 2009



2009-01-30
Tjolahoppsan;) 
Sitter här och funderar och funderar. Men en otroligt mkt gladare person är jag just nu ialla fall. Vi får la se hur humöret är imorgn. Älskling åkte hem för ca 1 timma sen, tomt utan han "/.. Annars har dagen vart rätt så bra, förutom att älsklingen inte var i skolan på hela dagen, men efter fick man ju träffa han:) och då blir man glad:) Det känns underbart skönt att se han sitta där och vänta på en. Eller som igår se han komma, komma bara för ens skull. Då hoppar jag av glädje:) Åh vad jag älskar den pojken;) <3
När älsklingen var här försökte vi först hitta ngt att äta men lyckades inte så vi gick upp ist och myste lite. Sen gick vi ut med Bella en sväng, direkt efter det åkte vi till stallet och jag red barbacka ut på Peppan:) Myssigt värre, haha x) 
Sen hem, äta lite och sen mysa mer innan det var dags för älskling att åka hem "/"/.. Saknar han redan. 

Ionsdags var de skola, hem, träning, till Emilia. Vi la oss sent och sov bara 6 timmar. 
Sen upp tidigt torsdag, åka till backen, friluftsdag hela dagen och det var skojj men kan säga såhär i efterhand att de känns i benen.. x) Älsklingen kom till backen oxå med presenter:) Och visst blir man glad av presenter? Ialla fall blir jag de, världens sötaste pojkvän, dt har jag :) 
Efter det åkte vi till lidköping och hälsade på kusinvitamin;) Trevligt värre. Sen hem vid halv tio ca.

2009-01-30
Fan, det som just hade blivit som bra och nu faller allt sönder igen. åh hur ska vi klara detta? Jag som älskar dig så jävla mkt. Detta kommer inte bli lätt, jag vet inte om vi kmr fixa detta men jag vill så gärna göra de. Jag älskar dig<3

2009-01-27
När himlen faller, faller allt. Jag trodde vi hade ngt tsm men efter allt jag hört orkar jag inte mer. Jag trodde jag hade sagt ifrån tillräckligt att jag inte acceptera det men dt gick tydligen inte in i ditt huvud. Jag älskar verkligen dig, har aldrig kännt såhär för ngn förut. Varför just du? Varför dra in andra när dem inte har alls med detta o göra? Varför, varför varför? 
Varför säga saker som inte ens stämmer, varför inte bara vara ärlig? Kan du inte ens sånt? Ibland vet jag inte ens vem du är, och sen du blev osams med din bästa kompis har du blivit en helt annan männsika. Var är ditt riktiga jag? Var finns det? Snälla hitta det och bli de dig själv igen för detta är riktigt hemskt. Orden du sagt, saker du gjort, betyder det inget? Det tog hårt på mig när jag fick veta att du ljuger och säger massa saker som tar hårt på en. Vem är du? Känner jag fortfarande dig? 

Jag Älskar dig så jävla mkt men just nu blir det bäst såhär.

2009-01-26
Ajj, träningsvärk, ont i huvvet, allmänt irreterad osv. 

Träningsvärken kommer ifrån kickoffen i helgen. Ont i min högra vad. Ajj vad ont det gör. 

Ont i huvvet är nog för att jag la mig sent igår och dt hänger nog lite ihop med att jag är allmänt irreterad, ussh vad jag hatar sånt här. 

Allmänt irreterad då, joo dt hör ihop med allt som händer i och utanför skolan. Att ha pojkvän som bråkar med sin bästa väns pojkvän är ingen hitt. Och sen när ens egna pojkvän kallar ens bästa vän för jobbiga ord och bästa vännen tillbaka med andra jobbiga ord. Så står man där i mitten och vet inte hur man ska göra. Åhh vad jag hatar bråk, men många anser nog att det var jag som startade det hela men dt var det inte och dt lovar jag. Visst har jag med bråket att göra, men det har nog snart alla. 
Sen blir jag irreterad när vissa personer säger att jag startade och drog in massa personer i bråket vilket jag inte gjorde, eftersom jag endast sa till en person vad en annan person sa och på det sättet blev den arg och drog in sig själv kan man säga. Sen beror inte allt detta bråket på just de, men det var liksom droppen. Nu rann det över om man säger så.. 
Men personen som blir utsatt får skylla sig själv för det är den som har gjort så att de blivit såhär, och det har den ingen annan än sig själv att skylla. Ifall den bara hållt mun och inte sagt ngt i från början så hade det inte blivit såhär. 
Jag vill inte välja sida, inte sida mellan min bästa vän och min pojkvän. Låt mig inte.. Men eftersom jag oxå är arg på min bästa väns pojkvän så blir det att jag tar och är på min pojkväns sida, även om jag ibland inte vill deet. 
Och jag säger bara en sak, jag tänker inte säga åt han att inte säga ngt när du gör de själv, för då får du faktiskt skylla dig själv. Det hade vart annat om du bara skitit i det för då hade jag tagit tag i det men det tänker jag inte göra nu för är de ditt eget fel. Jag hade kunnat stoppa det men inte nu när det kommer ifrån bådas håll, och ja det är lika fula/dumma ord som kommer från er båda så jag tänker inte sätta stop för erat bråk, det får ni lösa själva. 

Ja nu vet ni vad jag tkr. och jag hatar känslan av att alla bråkar, det blir så dålig stämning. Och tanken att jag kanske vart med och förstört för två "bästa" vänner.  Men jag hoppas att mina vänner stannar hos mig, annars är dem inga riktiga vänner. 

Nu ska jag tacka för mig

2009-01-25
En lång helg med kickoff har vart superskojj!
Pepsi gick helt suveränt första dagen och jag var supernöjd. 
Idag gick han jätte bra men han var jätte trött så ngra språng blev inte helt jätte bra. 

Sen stannade jag kvar o kolla på dem andra, sen en frusen Linnea suttit hemma och tagit det lugnt;) 
Imorgn är de skola som gäller och jag saknar min Niklas alldels för mkt. 
<3

2009-01-24
Godmorgon, godmiddag;) 

Förkylning har drabbat mig och blä för det. Jag hatar verkligen känslan av förkylningen..
Nu ska jag träna kickoff;) Kiss!

2009-01-23
Så kommenterar ni vad ni tkr om denna design istället;)

2009-01-23
Tjosan. 
Tänkte skriva här i onsdags men så blev icke fallet, det kom massa ivägen osv. 
Nu sitter jag i alla fall och kollar på tv efter en trött dag, egentligen var jag inte så trött men mådde helt kasst. Så  förlåt alla om jag inte var så glad idag. 

Men nu ska jag återgå till tvn och kolla runt lite på andra sidor. Sen ska jag sova tidigt idag, eftersom jag tror jag håller på att åka på influensan. Och imorgon är det ju kickoff och vill verkligen vara med. Så Kiss <3

2009-01-19
Helgen har bara sprungit bort. Men nu är jag åter på plats ialla fall. 
Dagen har ialla fall stundvis bra, stundvis dålig. 
Simningen var jobbig, fick ett astma anfall mitt i allt och dt var inte kul. Livräddning höll man på att dränkas osv. 
Efter det var man helt slutkörd. Så orkade inte jobba så mkt. 
Efter skolan hängde niklas med mig hem. Kollade först på coach carter, och eftersom man blev helt slutkörd på simningen somnade jag, dock tkte inte niklas dt var jätte skojj så han väckte mig strax därefter. Sen var vi ute och gick med Bella, kallt som fasen X) Sen åt jag, och sen gick vi upp o myste i ca 40 min innan niklas skulle åka hem. Då var han värsta sur och snacka om att han ville åka hem o var uttråkad osv. Inte jätte kul att höra det som tjej.. 
Och eftersom jag fortfarande var trött somnade jag igen och han väckte mig strax därefter, snäll pojkvän som inte låter en sova när man vill:O 
Vaknade liksom tjugo i fem i morses och kunde inte somna om.. 

Nu ska jag inte göra så mkt, tat lugnt osv. Sova rätt så snart hoppas jag. 

Puss

2009-01-16
Tjosan igen. 
Funderar på blogg eller bdb, bdb eller blogg? .. Vilken ska jag hålla mig till? Bdb läser ju mer folk, men blogg kan man skriva mer ordagrant vad man vill.. 
Jag funderar vidare.. 

Idag har dagen vart rätt så bra, förutom att vissa personer är konstiga och jobbiga. men allt löste sig i slutänden tror jag .. Efter skolan stannade jag kvar en stund och umgicks med folk. Sen efter gick jag hem och somnade o soffan:O Var skit trött. Sen väcktes jag av sms och så kollade jag tv. Sen stallet, gick ut med ponnyn min som var lite snällare idag;) 
Sen hem, åt, satt här, sjöng singstar och nu ska jag läsa och sen sova. Är fortfarande dödstrött. 

KISS!

2009-01-15
Ännu en skoldag, trött som faan och dt är inte kul. Men har ialla fall vart väldigt glad igen;) O dt är ju possetivt;) haha x) 

Vi började med Engelska och vi hade då läxa som jag inte kommit ihåg att göra med de gick prima ballerina;) Dock sa Anneli att jag behövde träna mer att snacka, men dt vet jag ju.. haha x) 
Sen hade vi slöjd och måste fan säga de, Allan är faan trög. Han sa saker typ 50ggr.. :O Dt var jävligt störrande.. 
Men jag och Emilia kommer ialla fall börja på lådan som ska vara i sadelskåpet nästa vecka.. Puuh.. 
Sen hade vi språk, och hur mkt gjorde vi? Nja inte så mkt.. 
Sen lunch, inte god mat.. menmen. Sen idrott, värsta gladiator banan och dt var SVIN jobbigt.. GAAH.. Plus att min astma var fan jobbig idag, dt var skit tungt och andas och jag blev skit skakig.. :S Helt mysko !!
Sen svenska, helt okej. Sitter och lyssnar på Mp3 och läser är faktiskt inte så farligt. 

Sen var jag kvar i skolan till 3 med niklas, emilia och muhammed. Dt var skojj;) 
Sen hem, kom hem och då frågade pappa mig om jag kunde gå ut med bella och ja såklart, den vovven gör mig så glad:) Så gick en sväng med henne och ha springtävling är skojj;) 
Sen hem, äta, kolla tv och sen till stallet. Var ute och gick med Peppan och han hade damp, försökte typ äta upp mig o grejjer:O Helt jävla mysko häst, hur faan gör man för att dem ska sluta nafjsa? .. :S

Sen hem, äta. 
Nu sitter jag här men ska direkt bege mig härifrån och gå in i duschen. Den är efterlängtad kan man säga;) Haha x) 

Och för er som orkat läsa allt, blir det ett stort PLUS. 

PUSS!

2009-01-14
Nemen Tja. 
Dagen idag har vart slapp, 4 lektioner ganska tätt så slutade 12.25 men dumnöt till mig satt kvar i skolan enda till 3.. Hur får man bli så dum? Även om dt var kul att stanna kvar eftersom Niklas, Emilia och Muhammed var kvar..

Nu om 33 min går bussen mot U-hamn och jag ska stanna vid vist festgård, gå hela vägen upp mot stallet. Borsta av min häst och sen ta en promenad med han, dt kan behövas. Han vaccenerades igår så han ska vila tills lördag. Kan han oxå behöva, dock vill jag inte vara ryttaren som sitter på då.. Han kommer bli KNÄPP:O


Men nu ska jag fixa och fixa lite mer, innan jag ska bege mig mot bussen.



Puss !



2009-01-11
Dagarna rinner iväg? Har ni hört talas om när man kollar på klockan så är klockan typ hel och sen nästa ggn man kollar är klockan redan halv? .. 

De senaste dagarna har vart toppen:) Tänk om dem nästa oxå kunde vara de? .. 

Nu ska jag sova. Skola imorgn "/BUU .. 

Puss

2008-01-08
Hejhopp. 
Nu är skolan igång, och det var trevligt att träffa alla igen:) Förutom alla tråkiga lektioner.. 
Men jag och Emilia har gett oss an på att vi ska klara en termin till i träslöjden, sålätt blir ni inte av med oss. Plus att träslöjd är faktiskt kul:) Trott eller ej.. eller ja det beror nog lite på hur man ser de i för sig^^ 

Denna dag kommer bli en slapp dag, för underbara Sara tar honom:) 

Nu ska jag vrida mig och göra ngt annat. Puss

2009-01-07
Hemma igen. 
Dagarna i göteborg var både roliga o tråkiga. Första dagen hade vi en dålig domare och då åkte vi alla ut. 
Sen den andra dagen kom vi 2:a efter syster Asta. Tyckte egentligen att vi kunde vunnit då Bella har mycket bättre päls. Men ibland blir det inte som man vill, ganska ofta faktiskt. 

Idag har vart världens slapp dag och jag längtar inte tills imorgn. Ska nog ut o skritta peppan lite sen, orkar inte rida. 
imorgon är de skola igen, då får man ju träffa alla underbaringar =). 

Nu ska jag spela Puss!

2009-01-04
Heej. 
Hur ska jag beskriva dessa dagar? 
Det har varit både upp o ner kan man säga. I fredags var Niklas här och vi hade myys:) Före de red jag peppan. 
I går red jag inte peppan innan på eftermiddagen, sov till halv ett. Det blir så när man är uppe tills halv tre (a) .. 
Idag har de vart lugnt, kunde inte sova i natt så gick o la mig och kollade på film i soffan och somnade sen. 
Sen vaknade jag och då var de en halvtimma kvar tills vi skulle till farmor och käka mat så det var bara upp o göra sig i ordning. 
Sen efter farmor åkte jag dirket till stallet och SVIN kallt om inte annat var de. Säger såhär att jag rider aldrig när de är kallt igen. Aldrig !! 
Så just nu sitter jag o försöker tina upp och om 4 min kmr kusinerna som inte tål hästar, hur lyckat är de? 
Dock kan ju inte jag hjälpa att de e SVIN kallt ute. 
Sen blir det till att duscha Bella eftersom de är utställning imorgn:) 

Seeyah

2009-01-01
Gott Nytt År på er allihopa. 

Igår hade jag superskojj!!!
Emma, Hanna, Eve, Fanny, Julia och Emilia var här:) 
Ett lyckat nyår kan man lugnt säga:) 

Idag har de vart slapp och sen åka till stallet o hoppa, gick superbra:) 
Nu ska jag slappa och de blir nog sova tidigt idag, är dödstrött. 

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0