Juli 2009


2009-07-31
Här blåser det och yrar. Blåser upp jätte mkt strand från havet, jisses anama mig! 

Idag vaknade jag upp med en huvudvärk och lite, lite feber yra. Vovven har hållit mig vaken ungefär halva natten, ville inte sova hos mig..  
Jag och mamma begav oss senare mot varbergs ridklubb där de vankades storhäst hoppning. Kollade på ungefär 10 ekipage och sedan började det regna ganska mkt, vi gick runt i stallarna och kollade på alla hästar men gav sedan upp och åkte runt och kollade mataffärer istället. Och åkte även och kollade på flottiga hus, åh det är mega bra att bo så måste jag säga:O 
Vi åkte sedan mot tvååker och köpa pasta sallad. Har ni provat de? Ifall ni inte har gjort det har ni missat ngt, så smaskigt gott!!!  Korv me mos är ett ställe jag rekomenderar starkt!! 

Nu sitter jag här i husvagnen och har precis varit och diskat, diskmaskin och allt gör att det går fort och lätt! 
Ska väl sitta här en stund och läsa i min bragia bok som snart är slut. Ikväll bjuds det på tacos! Mumma!

/L

2009-07-30
Ja så är det faktiskt. Hemlängtan till ett bra internet, lite normalt liv och framför allt längtar jag att kunna umgås med vänner och bekanta. Sitta upp till ingenstans och sedan gå upp tidigt och leva livet. 
Åh jag längtar. 

Kollar nu vidare på Yes man och sedan får man se vad som händer. Internet funkar till och från. 
Imorgon ska jag och mamma åka och kolla på varbergshoppet för häst. Hihi, skojj att se på sånt man själv kommer uppleva så småning om! 

Tjut,tjut det är alarm på någon bil som går. 

Snark, snark ifrån vovven brevid med. 

Blåst, blåst - hela husvagnen snart bort blåst. 
Det får vi verkligen inte hoppas på! 

Vi ses imorgn!

2009-07-30
Ni har vart duktiga och besöka bloggen, bra gjort (Y) 

Vaknade idag av en gungande husvagn, lite så mysigt måste jag säga:) Mumsade glatt i mig färska frallor och sedan begav jag mig och min handduk mot duschen. Gick in där man kan tvätta bara håret helt gratis och där stod tre bimbos, ursäkta uttrycket. Men smink, platta håret, musik, ja ni vet. Och jag bara tänkte. Hur gammla är dem?!? Pratämnet hos dem var någon kille någon av de skulle träffa och hon frågade hur han såg ut och ifall han var tjock?! Ja ni hörde det, amen herregud det är la de sista bekymret man måste oroa sig för?!?! Den ena tjejen satte på musik ifrån sin mobil och ut kom världens äldsta töntigaste låt, jag tänkte bara herregud vart kommer dessa människor ifrån?!?! 
Duschade i alla fall håret, drog handduken om håret och gick hemåt. Tänkte hur bra jag har det, jag tar dagen som den kommer och skiter i fall jag har en handduk om håret när jag går ut på campingen. Behöver inte dra på mig 50 lagar smink innan. Helt naturlig är jag!:) 

Gjorde mig iordning och satte mig vid datan och insåg att inte internet funkade. Vi åkte till Ullared istället och shoppade, mycket, mycket folk!! Men vad fasen, hittade lite kläder och så! 

Nu hemma, ta det lugnt, äta lite gott har jag oxå gjort och ikväll blir det slapp. Ska kolla startlistorna till varbergshoppet häst oxå. Ska dit och kolla imorgn ev! 

/Nea

2009-07-29
Kan man klaga på annat än internet här nere? Nja, dåligt väder. Dåliga grejer. Nej då. Men dåligt internet! 
Internet funkar ungefär när de vill att de ska funka och när det inte funkar så gör det inte. Man kan sitta här och uppdatera bloggen och så helt enkelt funkar inte internet och allt man skrivit raderas. Ja, det kallar jag jävla internet. Men ska inte klaga, har ju i alla fall internet ibland.. 

Imorgon ska jag ta en tripp till Ullared och så ska det tydligen blåsa kuling.. 

Ohlala, det är allsång på campingen! ;)

2009-07-29
Bloggen firar idag 1år=)HURRA FÖR DEN=)!! 

Vem vi annars firar idag är Bella, hon fyller 3 med sin andra syskon. =) HURRA, HURRA!!!

Idag har jag varit i Falkenberg, outlet butiken där. Hittade en penna, väldigt billig 14 kr, fynd=) Och en plånbok som jag oxå fynda på, 20spänn.. Åhh jag älskar att fynda=)=)!! Hittade en väska som jag ville köpa till Bellas utställnings box typ men mamma sa att borstarna inte komma få plats där så det blev inget med de... 

Sedan åkte vi vidare till tre toppar i Träslövsläge och käkade glass, mumsigt=)! Tog en bananasplit i hembakat rån, uhm, jag älskar deet!=) Bella fick en kula med vanlijglass, hon käkade inte upp allt:O 

Vi åkte sedan hem och när vi landat hemma lyste solen upp och jag satte genast på mig bikini för att satsa fullt ut att bli brun!! Dock ca 30 min senare gick jag in för att jag frös... Brr så kallt!! 

Satte mig vid datan och man kan väl säga att jag har suttit här från dess. Vart i affären som leverar svindyra saker, köpte ett paket köttbullar så att duga till maten här om en stund! 

Nu ska jag fortsätta läsa den braiga boken, Marley och jag. Spännande och rolig bok. Tänk vad mycket konstigheter en vovve kan hitta på;) 

Tingtjong!

2009-07-28
Just nu är det Wallander på tvn. Ska senare sova. Ska försöka komma in på min bildsida oxå men detta sega internet gör mig totalt galen!!! 
Längtar tills jag kommer hem igen och kan använda den vanliga internet=) 
På dagens meny stod det kyckling, potatis och morötter. Smaskigt=) 
Nu är klockan halv elva och jag börjar bli lite slö, lite halv slö har jag ju varit hela dagen. 
Imorgon är det lovat sol och det hoppas på jag som idag då jag vill bli lite brunare, för visst måste ju bikini linjerna synas?=) 
Sen får vi se vad som händer, eventuellt kanske lite shopp;) ? 
Men imorgon måste man gå upp tidigt, för det är ju Bellas födelesdag och bloggens 1 års dag=) Whoho, jag har hållt igång bloggen i ett år. Ibland mer och ibland mindre. 

Nu ska jag kolla vidare på Wallander, försöka gräva lite bland bilder och sen ska jag läsa en bra bok och sen försöka få mig en sömn eller två;) Hay!!

2009-07-28
Nu har det äntligen varit sool!! Och det gillar vi!! 
Vaknade av att pappa öppnade dörren idag och sen efter en lång stund att dra sig käka lite frukost, nybakta frallor brukar sitta väldigt fiint! Sen var det att byta om och lägga sig ute på gräset och sola=) 
Några timmar i solen behövs göras med ett dopp i havet oxå, dock badade jag inte mer än till knäna men Bella var i hela hon och det slutade i en dusch sen;) 
Tog sedan en liten fika med ett glas cola och winerbröd=) 
Sedan var det min tur att duscha, packade min lilla väska och gick iväg mot duscharna. Ingen kö betyder tur och det var härligt att duscha. Tillbaka i husvagnen var det inte mkt att göra. Först funkade inte internet men nu så har vi fått fart på det igen!=) 
Nu sitter jag och väntar på att syster ska komma hem så vi kan laga mat och jag tror det blir kyckling och färska potatis på schemat=) mumsigt värre=)

2009-07-28
Hörs på taket på husvagnen, är inte de härlig känsla att höra?=) Smatter, smatter, smatter=) 

Håller på att ladda upp bilder på min nya sida www.annalinneaborgstrom.webs.com besök gärna den=) 

Sen har jag letat hela kvällen hur jag ska göra om min blogg men inte lyckas... Åhh jag blir tokig!! Ajja, får väl försöka forska vidare på det imorgn. Nu ska jag försöka få mig en blund eller två!

2009-07-27
Då har man åkt i 2 timmars bilresa igen. Nu börjar det bli långtråkigt. Men ska stanna här nu tills på söndag och ha sommarlov och vara med min familj=) Förhoppningsvis tittar honey förbi någon dag oxå:) 

Även om man går upp kl 12 och har vart i stallet och vart ute och gått med pepsi, strechat honom och så, ätit mumsigt med jordgubbar och varit bara allmänt slö och lite blöt har det varit en bra dag, eller klockan är närmare halv tio och det känns som om klockan är 5 eller så, men klockan är ju faktiskt halv tio. 

Imorgon har dem lovat fint väder och det är la nästan tummen upp=) Hoppas på sol och bad och ännu mer sool!! 
Onsdag hoppas jag oxå på bra väder, så man kan vara ute, bli brun. Ja ni vet;) 

Nu ska jag snart kolla beck och senare ska jag försöka sova, vakna pigg och glad imorgon!=)

2009-07-27
Nu ska jag snart käka frukost när klockan blir sådär 1 och sen blir det stallet, skritta ut pollen min som sen ska få vila och så ska jag sedan åka till husvagnen och ha sommarlov eller ha en skön vecka =) Det ska bli jätte mysigt!! Hoppas på bra väder bara=)

2009-07-26
Är nog bara förnamnet som vi brukar säga här. Är såå trött så tänker inte klart och skriver nog inte klart heller. Så därför ska jag krypa ner till kojjs nu och sova ett tag. 
Har vart en intensiv helg och helt klart har det var skojj!! Roligaste tävlingen som jag har vart med om tror jag=) Toppenskojj!! 
Hur det gick kan jag ta någon annan dag för nu måste jag sova trött. Fast kanske sätter på en film oxå;) 
Pussi li puss

2009-07-24
Då var LCn away, helt borta och nu tar vi nya tag mot LBn imorgn. Fast det gick inte så knepigt dåligt. 2 ner och en överlycklig Linnea som hade gått runt!! Och en trött pepsi som undra, de här var la inget?!? Måste säga att han är perfekt, min häst. Han är perfekt!!  Nu står han sött i stallet och väntar på att jag ska komma och ge han kvällsmaten och sedan ska han få sova sött i boxen tills morgondagen. Hoppas det inte blir några "läskiga" hinder och hoppas att jag är lika tuff i min ridning som jag var i dag. Smackade och berömde honom. Så fort jag smackade, var jag på med sporren och en smack. När han sedan hoppade var jag där och berömde han. Det blev bara 1 "helikopter" språng och Linnea är jätte jätte jätte nööjd!!! Hoppas rundan imorgon blir lika perfekt. 

Jag längtar att tävla, tävla, tävla, tävla!! =) 

Nu ska jag iväg och äta grillat, tävlingsplatsen ordnar grillkväll med liveband och dit ska jag kl 7 och äta god god mat!! Senare ska jag sova gott, är helt slut efter en tävlingsdag som denna. 

sov Gott, dröm sötti;)

2009-07-23
Dagarna bara rusar i väg och vips är klockan 1 och man ska dra sig mot sängen. 

Idag blir det en händelserik dag, vaknar av att regnet typ forsnar ner, uhha mig då!! Känns inte speciellt roligt när man sen ska lasta transport och bil med otroligt mkt grejjer för att åka ner till varberg i en 3 dagars tävling och ha skojj! Jag håller tummarna på att vädret måste bli som kanon!! Vill inte tävla i regn, det gillar inte min polle heller. 

Tänk vad snabbt det kan vända egentligen? Mot att det var solsken och lite mulet och varmt igår det att det bara spö regnar idag. Hur fort måste inte molnen gå då? Hm, nästa yrke kanske är metrolog? nja skulle inte så mkt som tro det.. 

Nu ska jag styra mig själv mot ner och packa ut i bilen det mesta och sen ska jag styra mig själv mot stallet för att rida en tur och packa det sista som ska med. Förhoppningsvis kan det hålla upp snart för jag vill inte åka moppe i detta väder. Nej tack!

2009-07-22
Dagen har lett till packa, putsa och rida. 
Vaknade, åt frukost. Sedan började jag tvätta stövlar och benskydd och hängde ut dem på tork. 
Myste lite med pojkvännen min och sedan packade jag schabrak, vita ridbyxor. Kläder och täcken. Mkt att ha med sig. 
Skjutsade pojkvännen till hk, yes i know, jag är snäll! 
Åt smaskiga jordgubbar sedan!! Grädde och socker är mkt, mkt gott!!
Vidare åkte jag till stallet, red lite dressyr på Pepsi, fast han var heeelt okoncentrerad och ville inte alls jobba.. 
Fixade lite, så som att ösa mat till hinkar, hm. Hur länge ska jag vara borta egentligen??!? 4 hinkar med betfor, havre och kraft.. Ja min häst behöver mkt mat (Y). 
Hem, käkade tacos, mumma!! 
Putsade sedan sadel, träns, magplatta och så. Blev mkt mkt fint (Y) 
Tog sedan en dusch, kan det vara skönare än att ställa sig i en varm skön dusch och bara låta vattnet rinna?:) 
Alldeles föör sköönt!! 
Nu sitter jag här och imorgon åker jag till vaaarbeeerrg!! 
Hinner nog lägga in något innan jag åker.

2009-07-22
Ännu en dag man vaknar, denna dagen var mkt bättre dock. Vaknade bredvid min pojkvän och det gör livet så mycket bättre. Jag tror på de, en bra start på dagen är en bra dag. Jag hoppas min blir en bra dag. Dock blir det väldigt sena nätter när pojkvännen stannar över. 
Idag är dagen tänkt till att packa, rida och senare putsa om jag hittar någon tvål någonstans. 
Senare kommer mamma, pappa och Elin hem, en otroligt bra kväll, slipper vara själv hemma o toppen! 
Fint väder valkas där här också, hoppas det håller i sig ett tag för i så fall tar jag nog mig ett dopp i poolen, kanske blåser upp madrasserna och lägger mig och solar. "hupp", kanske någon annan dag, jag skulle ju packa.. Men visst hinner man annat oxå? Ibland förstår jag inte hur folk kan hinna med sååå mkt?! Måste gå upp i ottan känns det som.. Jag hinner i alla fall ingenting på 1 dag. Ajja, nu ska jag börja packa. Vet bara inte vad jag ska ha med mig. Problemos....

2009-07-21
Dagen har vart lite blandat. Först började jag dagen med en toppen frukost tsm med en film. 
Senare gick jag ut för att klippa gräset, då började de regna. 
Gick ut när de slutat regna gick jag ut för att klippa gräset så klippte jag 1/4 och då stannade gräsklipparen. Kanske behöver nya bensin tänkte jag och gick för att hämta de, men hittade inget. 
Gick in igen och satte på en ny film med en god milkshake framför mig!
Senare kom älsklingen och hade mys innan jag drog först till ica för att köpa cola och sen iväg till stallet, red ut på Pepsi, hade en underbar ridtur med en pigg häst som bara ville springa, är inte de underbart?:) 
Hem igen och duscha, sitter nu här och snart ska det bli mat. Spaghetti och köttbullar tror jag skulle sitta fint! Lite "vardagsmat" såhär på semestern.

2009-07-21
Har precis frosat i goda milkshake. Mumsigt en sådan här dag då det har fått för sig att regna när jag ska klippa gräset. 
Och jag har inget att göra. Verkligen ingenting!!! Så jävla tråkigt måste jag säga. 
Nu hoppas jag att det slutar att blåsa och regna så jag kan göra lite nytta med att tex åka till stallet eller ngt. 

Jag skulle behöva hjälp med en design till min sida. Skulle inte sitta fel. 
HAy!

2009-07-21
Då har man vaknat till liv ännu en gång och blivit en dag äldre. Fast faktum är att man aldrig väl tänker så? 
Vaknade och ville göra milkshake men hittade bara 1 recept och vi har ingen oboy hemma så det blir väl inget med det. 
Springturen sparar vi till någon annan dag då det inte blåser så mkt. Tänkte klippa gräset senare, käna in lite pengar du vet;)

2009-07-21
En bra dag, ska sumera den kort. 
Vaknade si så vid 11 och gick upp för att käka en bra frukost, gör iordning 4 rostade bröd och sätter mig med datan i högsta hugg vid tvn. Eftersom inte boxern funkar där nere är datan min enda räddning. Inser att Ebba är inne och skriver lite med henne och plötsligt har vi besämmt att rida tsm vid halv ett. 
Jag spelar lite, spelat jag har fastnat för på facebook och sedan förstår jag att klockan är mycket och skyndar mig i väg till stallet. Tar in Pepsi som jag ser är verkligen SKITIG! Ussha fy a blää!! Borstar av de värsta, sadlar och tränar och beger mig mot Gunnargården (Y). Där rids är full aktivitet på deras bana och jag inser att regnet börjar komma. Nej är första tanken. 
Ridskolehästarna är tillbaka och livet börjar se ut som det brukar. Ebba står redo och klar vid gunnargårds dörren och vi beger oss mot äventyr. Rider mot vist industri område och hittar otroligt fina ängar att rida på. Galopp och bock tkr Pepsi personligen. När vi sedan är på hemväg får jag ett snabbt telefonsamtal från mor min som säger att hovslagarn Dick är på väg om ungefär 30min. 
Väl tillbaka i stallet fixar jag i ordning Pepsi och sen kom Dick. Han fixade Pepsis hovar, så fina så!! Och sen smörjade jag in honom och åkte hemåt. Väl hemma placerade jag en färdigrätt med lax och potatismos i micron på 9 min och tog mig sedan en dusch. Väl ute ur duschen hör jag micron pipa och maten är serverad!! Sätter på en bra film och äter upp min goda mat. Tar fram damsugarn och damsuger lätt av golven i hela huset och sedan tar jag datan i mitt knä igen. Elin kom hem och vi lagade kyckling med pasta och någon sås, jätte gott! Kollade ännu på en film och nu ligger jag i mammas säng och ska snart lägga mig i raklång i sängen och falla in i dem fantasirika drömmarna. Livet kan inte vara bättre än såhär?!?! 
Nu är klockan nära på 2 och jag ska upp tidigt imorgn var det tänkt. Så natti.

2009-07-21
Nu ska flaggan upp i topp och jag ska upp tidigt imorgon. Försöka göra en bra frukost. Kanske ut och springa, eventuellt göra en bra lunch och sedan blicka vidare mot stallet. 
Jag har en plan och jag SKA genomföra den. Fast nu ska jag sova.

2009-07-20
Första dagen på länge jag är trött nu, vid 23. Annars har det liksom vart vid typ 2.. 
Efter jag skrev här i bloggen förra gången har jag hunnit damsuga och grejjat lite. 
Sedan kom Elin hem och vid kvart i tio lagade vi kvällsmat!! Kyckling och pasta med ngn sås. Det var mumsigt!! 
Nu kollar jag på ngn film, kommer inte ihåg vad den heter.. 
Dagens vill ha: Min tröjja som ligger i tvättmaskinen..... 
Dagens saknad: Älskling.
Dagens måste: Sova snart. 
Dagens rolighet: Ridturen med Ebba!!
Dagens sötaste: Pettson!

2009-07-20
Har redan ridit och slappar nu i soffan till filmen first doughter. Har redan sett den innan men vrf inte? Har annars inget att göra.. 
Red ut med Ebba idag, vi var vid vist och utforskade världen. vi hittade jätte fina åkrar som man kunde galoppera på och om man inte säger ordet av så Pepsi ett bocksprång och Wille har blivit så fiin!! Han är riktigt fin musklad. Gillar den pojken!! 
När jag sedan kom tillbaka till stallet fanns det inte ord av det innan hovslagare Dick kom till stallet. Fixade ordning Pepsis hovar så dem är fina och fräsha till tävlingen. Sen fixade jag och smörjade in och sen åkte jag hem. Fixade ordning en färdigrätt med potatismos och lax i micron och sedan hoppade jag in i duschen och duschade och när jag kom ut så var maten klar! Perfekt. Så käkade jag, det var riktigt varmt.. Men gott!! 
Så nu slappar jag till filmen, och jag funderar på att damsuga senare som jag tänkt jätte länge. Imorgon hoppas jag på fint väder så jag kan klippa gräsmattan och rida en tur till ut i skogen!! 
Så det var nog allt för idag, slänger upp en sommarbild oxå:)

2009-07-19
Älsklingen åkte precis och jag ligger kvar i sängen, när man vaknar vid 2 och äter inte frukost innan halv tre, klart man blir väldigt SLÖÖ..... 
Idag ska jag hoppa med min skrutt inför helgen. Problemet är att jag måste dra fram alla hinder osv för någon hade plockat undan de på gräsbanan och det var ju där jag tänkt hoppa. Får se om jag kanske hoppar imorgon ist. Beror på vädret oxå:P 
Annars blir det slapp och återigen slapp idag. Orkar inte göra någonting. 
Imorgon ska jag försöka klippa gräsmattan och börja putsa min grejjer lite smått så att det är gjort. 
På torsdag åker jag mot varberg tsm med min häst:D Det ska bli riktigt skojj. Jag längtar!!

2009-07-17
Nu är det ju klart att jag kommer in i varberg!! Är väldigt glad och stolt över mig själv. Fast nu börjar det svåra.. 
Leta vart man ska bo, kommer man klara sig själv. Kommer Niklas lämna mig? 
I allt är jag faktiskt väldigt rädd. Rädd för verkligheten. Rädd för allt jag byggt upp och gjort bara ska rasa samman. 
Jag vill verkligen inte missa det. Jag vill inte missa, missa att se något. 
Men just nu lever jag sommarlovet och jag kommer alltid vara barn, inom mig!! 
JAG VILL LEVA LIVET!! I LOVE IT!!


NIKLAS<<33333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0