September 2009


2009-09-30
uppdatera, snart!

2009-09-25
Ja, nu sitter jag i Tukiet! Har ar det varmt och skont!! Fortsatt kommentera min blogg, i love it;) 
Jag saknar lite hem, men det ar grymt skona typer har, glad att man ar tonarstjej och manga har tycker det ar superskoj att stajla lite, jag har inget emot det;) 

Nu ska jag avsluta har och ga och ta en dusch, fixa mig infor ikvall och ga och ata gott!!:) Hoppas att jag kan informera er har ifran nagon mer dag, annars lovar jag att det kommer bilder och mer info nar jag kommer hem! 
Skriver namligen en dag-dagbok!!:) 

See yaah!! <3

2009-09-23
NU ÅKER VI TILL TURKIET! 

Hoppas ni får det bra och glöm inte, kommentera mycket!!!

2009-09-22
Hur gammal är du?
Jag är 16 år gammal. 

Har du några syskon?
Ja, jag har en syster. 

Vad gör du på fritiden?
Eftersom jag håller på med hästar är det inte lätt att göra något annat på fritiden. Annars gillar jag umgås med familjen, sitta vid datan eller umgås med vänner, både lugnt och icke lugnt;) haha

Vad är roligast med att blogga? 
Att få dela med sig av sitt liv, sina tankar med andra. Kunna diskutera om saker som hänt, ska komma att hända och träffa andra personer. Sen är det jätte skönt att kunna skriva någonstans av sig, vad som har hänt, bara för att, ja ni vet. Men det är tråkigt att sitta och skriva bara på typ word, så istället skriver jag här. Och jag tycker det är skoj att ingen har kommit med tråkiga kommentarer som vissa får. Så än så länge, bara positivt att blogga=)

Vad fick dig att börja blogga?
Tror, kommer inte ihåg men tror det var att jag blev inspererad av andra som bloggar och jag ville ju dela med mig tankar och så. (Se ovan). Men det är skojj att blogga så jag ångrar mig inte en sekund!!

Hur lång är du? 
Jag är ungefär 163cm + -. Jag anser ibland för kort, ibland helt perfekt! Aldrig förlång i alla fall!!

Hur ser dina framtidsplaner ut?
Mina framtidsplaner är många, men på dessa tre år ska jag mer göra plan om hur mina fem år framåt ska se ut, på ett ungefär. I botten vill jag bli stuteriägare och tränare för privatryttare i hoppning och dressyr. Rida och utbilda unghästar och tävla=) 
starta uppfödning av dvärgsnauzer är drömmen inom hundar. 
Få familj och ja hus och de "vanliga" livet. Fast mitt liv ska aldrig bli de vanliga livet har jag bestämt, utan mer lev livet! Gör något åt ditt liv, gör det du vill!

Vilka bloggar följer du?
Jag är ingen jätte hittare på bloggar. Tycker många är sådär intressanta och läser dem då & då. 
Ngra jag följer, alltså kollar varje dag är: 
http://alfis.blogg.se/ - En tjej som är ungmor till sin son Liam. Jätte intressant blogg tkr jag!!
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.6378063 - Emma Englund från bonde söker frus blogg
http://ellamarie.blogg.se/ - En jätte bra blogg, en femtonårig som har tvillingar, tkr hon är väldigt stark och diggar henne väldigt mkt!!

Vilka favoriter har du i idol?
Just nu, jag tkr allt är så blandat och hänger inte med så mkt, men just nu är nog tjejen med gitarr. Mer än så kan jag inte säga, kommer inte ihåg vad hon heter. Men denna frågan kan jag svara på bättre när idol har dragit igång med fredagsfinalerna!! =)

Vad är det bästa du vet och varför?
Det bästa jag vet är nog när min hund och häst är glada och lyckliga. Och tävla, det är en underbar känsla när det går bra och allt plaffar som man vill. Känslan när hästen är nöjd eller hunden, gud. Den känslan går inte beskriva, jag är superlycklig då!:) 

Om du bara fick läsa en blogg, vilken skulle det vara då och varför? 
Det skulle nog vara, hm http://alfis.blogg.se/. Hon är enormt cool tjej och jag tkr hon är väldigt intressant. Hon är modig och cool och vågar stå på egna ben. Helt klart en värdig blogg!!

Favorigodis? 
Hm, marabou choklad. Den med nonstop stoppar inte mig i alla fall!

Säger du ngt om andra bloggar i din blogg?

Ja det gör jag men de bloggar jag följer men tkr är ungefär likadana nämner jag inte. Det hade blivit alldeles för många. De bloggar jag tkr speciellt väldigt mycket om och "ser" upp till nämner jag. De är bloggar som jag tkr är otroliga att följa!

2009-09-22
Jag blir f**n arg på dem som bara ska förstöra, inte göra något bra eller försöka förstå att alla lever på olika vilkor. 
Jag följer flera bloggar och många av dem är unga som har barn eller ska få barn, totalt intressant tycker jag!
Och så kommer flera som bara kommenterar att dem är "dumma" i huvudet som skaffade barn tidigt och dem är stolta över det!
Men gud låt dem bli stolta över de och låt dem leva sitt liv, och ha sitt/sina barn i fred och låt dem vara ifred. Dem vill leva sitt liv precis som alla andra och jag uppskattar de de gör. Det kan inte vara lätt att leva som ung, inte kunna plugga, inte kunna utbilda sig tillsammans med sina kompisar utan istället uppfostra en son/dotter eller flera. 
Jag tycker det är väldigt starkt gjort! 

Så nu ni som läser denna blogg och tycker jag är dum i huvvet eller inte tycker som jag, kommentera så kan vi ha en diskution för jag har starka åsikter om detta och jag lovar, jag är förhandlingsbar men ytterst lite. Men kommentera så lär ni se hur svårt det är. 

Bra, då vart vi klara på den punkten, kul att den är utredd nu i alla fall!

2009-09-22
Ja nu är jag hemma igen och nu sitter jag och kollar på idol. 
Snart ska jag börja packa, ni ska få se packningslista sen!! Ska lägga ut svaren oxå, på frågorna som ni har ställt mig! Tack alla ni som har ställt, det glädjer mig jätte mycket!! :)

Imorgon åker jag till TURKIET!! Jag längtar sååå jävla mycket, whoho!! Ni kommer att få uppdateringar under tiden. 
Nu ska jag packa, see yaah!

2009-09-19
Har inga fler ideer, vet inte vad jag ska skriva om mer. Förutom dagarna som går och dem är demsamma ungefär. 
Så idag blir det inget roligt inlägg, bara jag har det bra, jag här vid datan och hoppas ni har en bra helg. 

Jag SKA svara på era kommentarer, någon dag. När jag hinner, har lust och orkar... 
SUCK!

men kommentera på ni bara, i loveit;)

2009-09-17
Förlåt för dåliga kommentarer och dålig uppdatering. 

Nu har vi datakunskap, suck! Det är det tråkigigaste på heela dagenn!!! 
vi har simmat oxå, mitt knä bara nehe du, itne idag. 

Nu ska jag hoppas på tiden gå fort och sen ska vi hoppppa:D:D
2009-09-15
Svara på era kommentarer bara att det har varit lite mycket nu och min ork är inte på topp så imorgon kanske (A) 

Idag har jag i alla fall varit sjuk och legat hemma och sovit och slappat hela dagen, pussst. 
Lagade sedan mat till Emilia & Eva och nu sitter vi i soffan och inte gör ngt, ska snart sova. Zzzzz...

Imorgon ska jag satsa på skolan, puuh. Skolan är inte min favorit just nu men får väl göra det ändå. 
Sedan ska jag försöka bara vila och få upp batterierna, det behövs!! 
I helgen åker jag hemåt!=)
2009-09-13
Ja och nu har jag vart på kalas i Skövde. Hampus fyllde 1 år och Johannes 30 plus att de firade flytten. Pust. 

Jag tog tåget från varberg till borås där mamma hämtade mig och vi körde till McD och käkade och sedan vidare till Skövde, en och enhalv timma tog det från Borås till Skövde. 
Väl i Skövde, där var vi i två timmar, på kalaset alltså. Skojj, skojj! 
Sedan bil till Borås igen, sätta sig på tåget till varberg. Ja, vilken trevlig dag jag har haft! Yeeah. 

Nu ska jag kolla tv, spela lite the sims kanske och hålla tummarna på att min rygg blir som den ska. Någon som vet hur man ska stretcha den? :) Tacksam för svar! 

Peace;)

2009-09-13
Nu var man vaken igen, sängen min är väldigt skönt fast jag vaknar innan klockan många dagar, puusst. Fast det är rätt skönt att inte bli väckt av klockan, tick,tick,tack. 

och jisses vad det tar på en att rida hästarna, idag har jag väääldigt ont i ryggen, puuh. Den värker och gör bara cp-ont. Ajj!! Det är liksom hela ryggen, hela vägen upp till nacken. AJjjj!! 

Fast om en timma ska jag åka till tåget som tar mig till Borås och sedan vidare till Kalas hos Hampus, Johannes och flytt. Ska bli riktigt trevligt! 

Sedan ikväll ta tåget tillbaka hit och vara hjälpredare till Emilia, haha. 
Imorgon är det skolan på en vecka.
Om 10 dagar drar jag till cypern!=)

2009-09-12
Men förkylning som sitter i kroppen och så har jag vart och handlat, det blev en hel del grejjer. 
Hem sedan igen för att sätta sig ner i typ 10min och sedan vidare till stallet. 
Där red jag skrolle och Candy. 
Pepsi gick fint, han har verkligen förändras av att komma hit. 
Candy gick oxå bra, fast shit det är jobbigt att gå från C med korta steg till D med långa steg, puust. 
Nu är vi hemma igen och jag har dushat, sitter och kollar på bringiton och senare kollar vi nog på någon annan film. 

Hoppas ni haft en bra lördag, peace;)

2009-09-12
Ja och denna gång var det Emilia, fast gud vilken tid det tog :( pusst. 
Längre än sex timmar och hon fick handen i ett paket. 

Idag ska jag snart åka och handla, behövs köpa mjölk och bröd och så. 
Senare iväg till stallet och rida både Pepsi och Candy, får se hur detta går;) 

Sen ikväll hoppas vi på att några kanske kommer hit, hoppas,hoppas! Kunde varit jätte skojj!!

Imorgon ska jag åka på kalas, min kusinbarn fyller 1, min kusins sambo fyller 30 och så har dem flyttat oxå. 

Hoppas ni får en bra helg! Peace;)

2009-09-10
Tusen tack alla för era "krya på er" kommentarer, det värmer och jag är tack vare er på benen igen!!=) 

Jag är tillbaka i varberg och sitter i soffan och myyser med dirty dancing!!
Imorgon har vi studie dag men Emilia ska raspa tänderna på Candy så upp tidigt, iväg och rida tokpolle som inte blivit riden på 1 vecka, haha det kan gå precis som det vill. 

På kvällen får vi se vad vi hittar på, inga planer såhär långt, men det kan ju bestämmas på kort varsel. 

Ne nu ska jag gå, tack o hej för idag!!

2009-09-09
Nu har jag svarat klart på alla kommentarer, det är skojj att se att många kommenterar och jag måste vara bättre på att svara på det!! Buuf på dig. 

Har legat i sängen hela dagen, svettas och ja sånt man inte gör vanlighetsvis utan när man är sjuk! 
Ska vara hemma imorgon oxå, fast ska upp tidigt så man inte kommer in i en "sen" period. Och så på fredag har vi studiedag så då blir det nog att bara slappa, får väl se vad vi hittar på, Emilia och jag! 

Ne nu ska jag leta efter sängen, tror det står en trappa upp. Hoppas ni har det fint!!

2009-09-09
och är sjuk:( Hatar verkligen att vara sjuk. 
Ligger och svettas och blää...!! 

Nu ska jag ta mig en dusch, hoppas på att Elin lagar mat och sen ska jag spela the sims, thao!

2009-09-07
Det är så jävla tråkigt att vara sjuk. Man får ingen livslust över huvudtaget och man orkar ingenting. 

Jag sov till halv tolv och sedan när Emilia som är hemma idag åkte för att handla diskade jag massa disk och sedan blev jag helt slut. Jag har inte ätit något på hela dagen, endast druckit en kopp te och ätit en banan men känner mig inte de minsta hunrig. Jag känner mig mer död (?) 

Senare kommer mamma som ska sova här i think, vi får la se om jag stannar hemma imorgon, om jag mår såhär så tror jag att jag gör det, men det är inte alls skojj att missa massa, speciellt nu när man ska åka iväg utomlands om ett tag. Ne inte alls skoj. Blää!! 
Men det har säkert samband med att jag mår mör i kroppen oxå, efter moppekrashen. 

Men nu ska jag kolla klart på filmen och spela the sims! Tjao!

2009-09-06
Yeeah, har nu lyckats svara på alla kommentarer, jag är bäst! haha, snacka om att övervinna sig själv eller ngt sånt. 

Nu mår jag lite bättre, fast alvedon är bra att ha (Y)! 
Vi kollar på film här, har sån stor lust att tända en liten brasa, men jag vet inte om jag orkar... 

Hoppas ni har haft det bra, kära läsare och vet ni vad jag tror? Jag tror att ni är bäst, nej jag vet. Ni som läser och kommenterar är bäst!

2009-09-06
Svara på era kommentarer men har ingen ork eller lust, såå nee. Jag gör det ngn annan dag. 
Jag vet att jag är tråkig, men just nu har jag verkligen ont i HELA kroppen!! Fy blää och ussh!!!

2009-09-05
Har så jäkla ont i höger ben. Haltar runt som jag vet inte vad och trött är jag också. 
Helt mörbultad i hela kroppen är jag dessutom... 
Blää hatar moppeturer och det bara går illa. 
Vill i alla fall aldrig åka ambulans mer...

2009-09-04
åh, skulle tagit med mig datasladden men givetvis glömde jag den när jag reste tillbaka till varberg. 
Så vi har varit utan dator i en vecka. Pusst. Men nu så, kom mamma med datasladden och en mängd andra saker, yeeah!

Men dagen har inte varit som jag tänkt, vi åkte tidigt till stallet för att hinna rida innan Andy Swärd kom. Vi hann till andra rondellen innan jag ramlade med moppen och de fick kalla på ambulans. Så fick vi vara på akuten i 3 och en halv timma. Ja, det var det första vi ville göra på en fredag! 
Men sen tillbaka till stallet, och så lyssna. Sen kom mamma och hämtade oss och vi är nu tillbaka i stugan. 

måste säga att varbergs sjukhus är helt sjukt. Det var precis som om de inte visste vad de skulle göra, pusst. 
Ne nu ska jag fixa Bella, vi har utställning imorgon! Yeeaah;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0