Dag 3 - Mina föräldrar

Vad ska jag säga om mina föräldrar, att det är helt knasiga men annars helt vanliga? 

Mina mamma är född 1966 och uppfödd i en by norr om Timmele. Hon jobbar som produktansvarig på Bogesunds Väveri i Ulricehamn. På väveriet har hon jobbat i typ över 20 år. Min mamma har alltid gillat att som heter tyget, garn och nålar att göra då hon började plugga som syslöjdslärare. 
Min mamma gillar också sjunga i kör och har sjungt i Timmeles kyrkokör innan men sjunger nu i en kör som heter Occapella. Älskar dig mamma! <3

Min pappa är född 1959 och uppfödd i faktiskt samma ställe som jag, Timmele. Dock inte i detta huset. Han flyttade runt lite när han var liten och har bott i Halmstad bredvid en djurpark. Min pappa jobbar som lastbilschafför och innan han startade eget körde han flisbil i hur många år som helst. Men de företaget las ner när personen som ägde det gick i pension. Min morfar hade egen grusbil och när han hastigt gick bort valde pappa att överta hans lastbil och då startade eget. Han bytte lastbil för några års sedan och kör nu allt ifrån jord till snö och saltar vägar. 
Pappa gillar allt som har med motorer och sånt att göra, häftigaste upplevelsen för honom var nog när han i somras fick besöka ett formel 1 race. Älskar dig pappa <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0