Miljöträning är bara för töntar!

Skulle miljöträna Pewep idag hade jag bestämt mig för. Eller det var la inget bestämt utan mer att jag skulle ner till vistavallen och tillbaka, ingen big deal tills jag märkte att det var CIRKUS i stan! Då blev det genast lite mer miljö träning.
Vi skrittade ner, spöt i handen om han skulle dumma sig.
Samtidigt som cirkusen skulle börja med jätte långa köer så var de 500 fotbollsspelare, okej nu överdriver jag. Men hur många planer var bokade med mycket träningar.
Pewep var cool lugn och tyckte inte tältet eller alla lastbilar skrämde honom, vi vände och begav oss mot dressyrbanan. Pewep gick jätte bra på dressyrbanan och lyssnade hur fint som helst. Gick faktiskt finast i galoppen och kunde trava av ordentligt på första gången!
Sedan gick jag och Nina ner till vistavallen igen, denna gång hade spelarna minskat men det spelades musik och pratades inne från cirkustältet. Men både Griffin och Pewep var cool lugna och stod nere och sov där nere typ.
Pewep gick närmare mot lastbilarna och då blev det lite mer försiktighet, men inget annat.
Så Pewep hjälpte mig idag att konstantera, MILJÖTRÄNING ÄR BARA FÖR TÖNTAR!

Nu ska jag göra banan med choklad inför hollywood :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0