Toppen häst!!

Nästa dressyrpass ska banne mig någon filma mig! Jag är så lycklig att jag valde hästarna före allt annat för här kan magiska saker hända!! =) 
På dressyren idag så jobbade vi först upp värmen och gjorde lite roliga övningar på framridningen. Sen började vi jobba hästarna ordentligt och gjorde avbrott från trav till skritt vid varannan bokstav. Sedan gjorde vi bara förhållningar vid bokstav. Pettson som vanligt lyssnade inte på vänster tygeln och sköt ut bogen jätte mycket. Då sa Jenny att jag skulle ytterställa honom och när han accepterade det så och sen skulle jag rakställa honom. Det funkade jätte bra och sen i skritt försökte jag ställa honom i rätt riktning, det gick åt skogen. Men jag fick honom verkligen mellan mina skänklar i både skritt, trav och galopp. I vänster varv så försökte jag med samma sak så han inte skulle bli förböjd, det gick halv bra. Han är mycket bra på att ställa i detta varv, men får jobba lite mer med det och förhoppningsvis snart har jag också en ridbar häst! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0