Det finns mycket borde här i livet..

Att vara ett ungtjej kan inte vara lätt, inte någonstans. Vi får inga pengar på sommaren, vi måste faktiskt jobba för att kunna köpa något som liknar en pryl. Jag jobbar, yees I do och nu har jag endast 2 dagar kvar innan det är sommarlov för mig riktigt, mhm det känns härligt! Dessutom rullar det in lite, eventuellt lite pengar till mig den 25 juli, det sitter också mycket bra.

På tal om jobbet, vi har ett fintfint husdjur som jag eventullt berättat om tidigare, han har också fått ett namn, vi utesluter att det är en kille, för allt är killar nu för tiden, till och med gräsklipparen! Han heter Pelle och han är vacker, vacker som ingenting förutom att han håller på att byta "päls". Vet inte vad det heter så det får bli päls för det heter det på djur. Han är ute och traskar som ingenting och snart är han vuxen och kan klara sig på egna ben och kanske se över de höga "murarna", ja vi får väl hoppas i alla fall. Jag kommer nog faktiskt sakna våran egna lilla Pelle när han väl ger sig iväg, det är det som har fått mig att verkligen orka till jobbet för att se utvecklingen, för fort har det gått!! Lilla Pelle har blivit en stor kille som klarar sig på egna fötter nu!


På tal om något helt annat, min häst han har knot och myggexem, yees det är synd om honom. Han måste ha täcke och luva på sig hela dagarna, och luvan gillar han inte ens. Men jag har kommit på en fin uppfinning, i alla fall så länge den håller. Eftersom täcket är lite för kort i nacken så gjorde jag en fin fläta i manen så flätan kommer under täcket och ingen man sticker upp.

Min andra uppfinning sitter i pannluggen, jag vet. Kalla mig smart! Eftersom pannluggen har en viss förmåga att sticka upp ovanför luvan, så blev det en knopp där. Han ser faktiskt ut som en riktig fin tävlingshäst om ni frågar mig! Inget hår sticker upp där heller och ja, jag kan nog inte annat än att vara nöjd!


Sluttach, hela historen, fläta i manen och knopp i pannluggen :)


Sen fick den stiliga mannen en puss också :)



Egentligen borde jag göra ett eget inlägg om detta, men det orkar jag inte.

Många har mål i livet, egna mål att sträva mot. Tex spring 2 mil varje dag, göra 100 situps. Ja ni förstår grejjen. Mitt mål varje dag är att köra så fort på moppen att jag hinner hem till en viss tid. Egentligen ganska meningslöst eftersom jag kör så fort jag kan, moppen kan liksom inte gå fortare. Men på något sätt är det roligt att sätta upp mål, ha något att sträva mot och dessutom och sen när man sitter där på moppen och ser, yes jag kommer klara att vara hemma inom de klockslaget eller att det är 2 min kvar och att man måste öka lite, lite för att hinna hem innan klockan slår klockslaget man har satt upp.
Igår hade jag ett mål, det hade jag i för sig idag också, men igår skulle jag vara hemma innan klockan slog 14.00.
Måste säga att jag uppnådde det ganska bra genom att vara hemma 1 min före det angivna klockslaget. Ibland måste jag kalla mig själv grym. Bara för att jag skulle kunna dra denna historien var jag dessutom tvungen att ta det på bild.

Nu har solen slagit backen och klockan är för mycket, inte många timmars sömn föreg natt och imorgon är jag ledig! Dagen ska först spenderas hemma, hm jag har inget o göra hemma men ändå och sen åka mot Borås i hettan antagligen och så ska jag och mamma handla, imorgon hoppas jag att jag är på riktigt shopping humör, men det blir väl som alltid att jag tycker allt är så himla dyrt..

Sen blir det fix och trix inför tävlingen och sen kommer nog Emilia, eller om jag hämtar henne, det blir nog en histora för sig.

Godnatt gott folk och kära och underbara läsare om ni tog er enda hit! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Köp KILLITCH, min ponny har med knott o mygg exem och hon har inget exem denna sommaren sen vi började med kill itch, hon går utan täcke och kliar sig inte.



Den kommer från Carr & Day & Martin.

2010-07-03 @ 17:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0