Resan till Stockholm

Vi åkte från huset 6.15 och hämtade Fanny hemma hos henne 6.20
Sen åkte vi in till Ulricehamn och Tingsholm där bussen skulle gå från.
Bussen kom 6.40 och jag och Fanny gick först på bussen i värmen och valde ut den bästa platsen!
Sen strax efter sju åkte bussen mot Stockholm!
Väl inne i bussen trodde vi att vi bara skulle få ta det lugnt och sova men icke sa nicke. Martin som var lärare på bussen skulle ha musiktävling, grr! Vi blev ganska sura eftersom alla var nog ganska trötta.
Väl framme vid halv tolv fick vi två timmar ungefär fritt. Jag och Fanny gick direkt och åt, på McDonalds, mumsigt värre!
Sen drog vi en sväng på stan, Fanny köpte 3 saker. Ett linne, ett läppglans och en väska. Ganska snabba köp och whoho där hade hon köpt färdigt för dagen.
Själv kände jag att jag verkligen behövde köpa något, man kan inte åka till Stockholm utan att handla något!! Vi gick en sväng som sedan slutade på KappAhl och där hittade jag en fin tröja som jag sedan blev ägare till! 149kr försvann! Men jag blev nöjd!
Sedan skulle vi hitta dit vi skulle samlas, lite lättre sagt än gjort. Jag och Fanny vila bort oss totalt och vi gick säkert 1mil.. Men hittade gjorde vi tills slut om typ 10 min för sent.
Sen hade vi guidad tur i Gamla Stan, det var lite intressant i början men sen blev det bara tråkigt och kallt! Brr riktigt väldigt kallt!
Efter det hade vi ungefär 40 min som vi kunde göra vad vi ville och sen vid fyra gick bussen mot mässan i Älvsjö.
När vi kom dit så var det invigning. Martin Björk var där och var lite typ ledare på det hela och gud vad roligt det var! Skrattade otroligt mycket! För er som inte vet är det han som är med i Fråga Olle!
Sen delades det ut lite priser, till bästa affärsplan bland annat och det tog BOLSA från Ulricehamn hem, stort Grattis!
Sen gick vi på mässan en sväng, mycket fina grejjer!
Sen skulle vi äta lite mat och det blev pastasallad för min del, mums! Det var riktigt gott! :)
Sedan åkte bussen hem vid 20.00 och på vägen hem så kunde vi i alla fall sova! :)
Bussen anlände hem vid 00.30 och då kom Fannys mamma och hämtade oss och körde mig hem och så jag bums i säng!

Trevlig sväng till Stockholm! :)

Kommentarer
Postat av: E M M A

sv: okej, skönt att ha de gjort :P

haft en bra dag?

2010-05-11 @ 21:51:01
URL: http://lifebyemma.webblogg.se/
Postat av: Alba

Härligt att resan var rolig! :)

2010-05-11 @ 22:53:17
URL: http://albalauthers.blogg.se/
Postat av: LORISSA

sv: :)



Gillar du McDonald's mat? Har du i så fall något favoritmål?

2010-05-12 @ 00:43:51
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: thaipinnen ♥

sv; hahah det kommer gumman :D

2010-05-12 @ 07:01:50
URL: http://thaipinnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0