Lösgjordhäst

Idag när jag red min häst så var han jätte stel i båda sidor. Jag började med att skritta, trava och galoppera fram i båda varven och inte kräva någonting. Sen skrittade jag:

Skänkelvikningar på diagonalen, något vi red på specialidrotten för ett tag sedan. Då rider man in på diagonalen och gör vanlig skänkelvikning. Sen när man kommer till de röda sträcket jag ritat, mellan hörnet och C/A. Då vänder man och ställer åt andra hållet. Så rider man så tills man kommer till mellan nästa hörn och C/A (nästa röda sträck) Där ställer man om till vanligt igen. 

Efter det gjorde jag några skänkelvikningar halv igenom fast man kom ut i samma varv. Sen gjorde jag lite volter och åttor och galopperade. Ett bra sätt att lösgjöra sin häst, dock var inte min häst på humör.. 

Längd: Ca 50min 
Betyd på ridpasset: 5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0